Skocz do zawartości

wiktor12348

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

wiktor12348's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dokładnie o to chodziło :D Oj miszczu... A ja szukałem w skrótach klawiszowych.... video poradnikach i albo źle trafiałem albo już nie miałem cierpliwości. Dziękuje obydwóm Panom :-)
  2. Dzięki za odpowiedź. Dobra historia mojego życia, na prostym przykładzie :-) : Jesteś programistą, studiujesz..., grafika, modele i wszystko po za algorytmami to dla Ciebie abstrakcja. Wymyślają że musisz zrobić coś na modelu w 3d.... Nie interesuje Cię to ani trochę, robisz bo każą, nie zostałeś przygotowany do takich rzeczy, szukałeś czegoś na google, po 2h trafiasz na wszystko ale nie na to co chcesz... Bo nie wiesz jak to nazwać. Więc "Internet" nic Ci nie daje. Chyba znowu źle się wysłowiłem. Ehhh.... Zaznaczać wierzchołki lub krawędzie to ja umiem. Mam powierzchnie, ustawiam sobie jaką długą potrzebuje i chce "rozmnożyć" krawędź by ją ciągnąć dalej. Nie wiem jak to opisać. W blenderze mogłem sobie zrobić prostokąt, zaznaczyć krawędź, klikałem skrót klawiszowy i od zaznaczonej krawędzi "ciągnąłem" nowy prostokąt. Teraz te najbardziej po prawej stronie chciałbym zaznaczyć: I z tych 4 zrobić kolejne 4.... Extrude robić coś takiego: No prawie, tylko bez tych "wgłębień" i ja chce dalej płaszczyznę ciągnąć.... Może przykład: Te "niebieskie" to punkty w których chciałbym "rozmnożyć" wierzchołek. Po co mi takie coś? Potrzebuje ściany do kolizji...
  3. Witam, Powiem szczerze, szlag mnie już trafia jak mam używać 3ds max'a. Nie mam cierpliwości do tego programu. Muszę postawić płaszczyznę a później za jej pomocą zbudować "mur", "ogrodzenie" czy jak to nazwać. Zasadniczo mają to być ściany, bez "grubości". Postawiłem sobie plane, obróciłem o 90 stopni i teraz chciałbym np. "złapać" za 2 wierzchołki najbardziej po lewej stronie, wybrać jakaś funkcje i "ciągnąć" to dalej. Jak takie coś uzyskać? Jakiś tutorial dla opornych ?
  4. Witam, Mój pierwszy post, mój pierwszy temat, proszę ewentualnie przenieść, lub dać odnośniki do tutków którę mi pomogą. Jeśli chodzi o grafikę to jestem antytalentem a 3D to już kompletnie czarna magia. Muszę wyexportować model (obj) i teksturę do niego(bitmapa). Bym mógł go użyć w mojej grze (openGl). Znalazłem sobie fajny model (od razu dodam że jest to pojazd), ściągnąłem, odpaliłem w 3ds Max 2012. Wygląda ok. Chciałem wyrenderować tekturę do bitmapy. Użyłem tego tutka: https://www.youtube.com/watch?v=Uc_nW-W1LOA - zresztą wszystkie inne tak samo wyglądają. No i jest problem. Zawsze gdy mają skomplikowane modele to tutaj: Jest tylko jedna pozycja. W sumie to nie jestem pewien czy na pewno to od tego zależy. Ale jak już wszystko ustawie, i kliknę na "rendering" to renderuje mi każdy element osobno. Czyli tekstura felg jest jako jedna bitmapa, maska to kolejny plik itp. Tak nie mogę działać. Musze mieć jedną bitmapę. Grupowałem też różne części modelu jako jeden ale to nie pomogło. Mam nadzieje że wystarczy gdzieś zaznaczyć jakąś opcje i będzie śmigać. Prosiłbym o pomoc. Nawet nie wiem jak się nazywa takie renderowanie, pewnie gdybym wiedział, odpowiedź znalazłbym w sieci. Dziękuje i Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności