Witajcie. Potrzebuję Waszej rady.
Od najmłodszych lat interesuje się wszelkiego rodzaju grafiką. W dzieciństwie dużo rysowałem i malowałem, w szkole podstawowej oraz gimnazjum zajmowałem się pixel-artem, następnie tworzyłem grafiki 2d pod amatorskie projekty. Cały czas jednak uważałem że to za mało i chciałem przejść na wyższy poziom. Zacząłem majstrować przy grafice 3d. Z początku głównie dlatego że ciekawiła mnie budowa różnych gier od strony graficznej. Dużo czytałem, przeglądałem poradniki i majstrowałem przy grach. W końcu nauczyłem się tworzyć modele do gier w stopniu wystarczającym (modelowanie,teksturowanie,nakładanie wszelkich map,animacje). Uczyłem się w tworzyć w blenderze i to jedyny program który opanowałem. Wiem że jest to świetne narzędzie natomiast wiem również, że profesjonaliści tworzą nierzadko w kilku programach tak aby usprawnić i przyspieszyć swoją pracę. Szczerze mówiąc nie wiem co wybrać. Chciałbym iść w kierunku gier. Powiedzcie proszę jak wygląda wasza praca nad modelem. Z pewnością techniki ich wykonywania różnią się i są indywidualne dla każdego grafika ale chciałbym dowiedzieć się więcej. Planuję zostać profesjonalistą w tej dziedzinie dlatego potrzebuję Waszych rad i wskazówek.
Jak powinien wyglądać krok po kroku proces tworzenia obiektu do gry (obojętnie czy to skała, czy budynek, człowiek lub zwierze)?
Jakie kroki powinienem mieć szczególnie na uwadze aby projekt nie okazał się bezużyteczny i aby nie trzeba było zaczynać od nowa z powodu nie uwzględnienia jakiejś istotnej rzeczy?
Jaki program powinienem jeszcze opanować aby sprawnie wykonywać (profesjonalne!) obiekty?(Myślałem nad Zbrush do sculptingu jednak nie wiem czy komponuje się z blenderem)
Poradźcie mi proszę jak się za to wszystko zabrać. Znam już podstawy natomiast od Was potrzebuję wiedzy specjalistycznej.
Mile widziane również tutoriale. Im więcej wiadomości tym lepiej.
Pozdrawiam.