Witam.
Mam dziwny problem z animacją w 3ds maxsie. Po wyrenderowaniu okazuje się że niektóre obiekty zmieniają kolor podczas animacji. W załączniku dwie klatki: "door tracks 240" i "...241". W tej pierwszej jest ok, w drugiej widać że jedna śruba jest ciemniejsza. Jest tak przez następne kilkanaście klatek, potem znów jest ok. Wyrenderowałem Render Elements dla jednej z felernych klatek i na Diffuse Color jest ok, natomiast na Glogal Illumination śruba jest zupełnie czarna, tak jakby miała w materiale wartość Reflection ustawioną na 0. Taka sytuacja zdarza się w kilku miejscach, zawsze w obiektach które ustawiłem żeby się pojawiały w odpowiednim momencie animacji (za pomocą Dope Sheet - Visibility Track).
Btw, robię to na 3ds Max 2016 + Vray. Wszystkie obiekty mają shadery VrayMtl.
GI obliczam używając Irradiance Map + Light Cache, z ustawieniami pod animację, czyli:
- pierwszy etap: Irr map w trybie animation prepass, do tego Light Cache
-drugi etap: Irr w trybie animation rendering, już z renderem finalnych klatek z zapisem na dysk.
Już wcześniej używałem tej metody i było git, problem pojawił się gdy zacząłem używać Visibility Track, ale nie mam pewności czy ma to związek.
Co ciekawe, gdy renderuję którąś z tych klatek w trybie single frame - wszytsko jest ok.
Jestem początkujący w renderowaniu i animacjach, więc proszę o wyrozumiałość w kwestii nieprofesjonalnego języka itp ;)
PROSZĘ!! Niech ktoś pomoże bo walczę z tym już długi czas, a w pracy czekają na gotową animację.
Mogę udostępnić plik roboczy maxa, jeśli ktoś byłby skłonny zagłębić się w ten problem.
Pozdrawiam wszystkich!
Kuba