Witam mój pierwszy post tutaj ;)
Dopiero zaczynam przygodę z grafiką 3D i utknełem...
Korzystam z:
-3ds max 2015
-mental ray
-i5 2500k
-20GB ramu
Do nauki wykorzystałem tutorial "Introductions to 3ds Max 2014" ze strony digital-tutors
W projekcie występuje symulowanie kurzy za pomocą SuperSpray przy użyciu standard particles Facing i nałożonej na to prostej textury wykorzystującej diffuse color oraz maskowanie w opacity. Wyłączyłem w object properties: visible reflection/refraction, receive shadows, cast shadows,apply atmospherics
Animacja renderuje się poprawnie do momentu startu emisji sprey'a w takiej klatce przy każdym podejściu następuje zawieszenie renderingu albo przy pierwszym Current task: Rendering... i do końca paska ładownia brakuje z 3 pixele lub w następnym etapie Computing Final Gether Points na różnym poziomie zaawansowania 23% - 81%
Procesor na początku wykazuje zużycie przez proces maxa na poziomie około 77-68% po jakimś czasie po prostu spada do 26% nie wyskakuje żaden komunikat czy error oraz program cały czas jest aktywny nie jest zawieszony nie występuje brak odpowiedzi mogę anulować render i kontynuować prace
Kiedy zmienię texturę która nie wykorzystuje opacity renderowanie działa poprawnie, ale też kiedy stworzyłem 2 projekt i umieściłem tylko i wyłącznie SuperSpray z texturą wykorzystującą opacity rendering odbył się poprawnie ;|
W scenie wykorzystuje 1 Targetlight i 1 Skylight
Nie mam pojęcia czy mam zła konfigurację czegoś w 3dsmaxie, mentalrey,czy po prostu mój PC jest zwyczajnie za słaby ?