vraymtl
Members-
Liczba zawartości
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
vraymtl's Achievements
Newbie (1/14)
9
Reputacja
-
matszklar przyjdzie taki dzień że zadzwonie do Ciebie i pogadamy o komputerach ;) :D :P
-
Temat do dyskusji wywiązał się całkiem przyjemny ;) Pojawiło się dużo odpowiedzi na pytania nawet nie związane z wątkiem ;) Dzięki za pomoc. Sprzęt powinien być w tym tygodniu, jak się uda to odrazu wrzuce nagranie i podzielę się wrażeniami ;)
-
Panowie a ja Wam powiem tak .. dlaczego Wy liczycie że jeden czy drugi wariant zwróci się po miesiącu czy po ponad roku użytkowania w stosunku do kosztów energii ? Przecież to jest tak finalnie nie logiczne .. to jest sprzęt do pracy! To co teraz kupuje ma zarabiać (a przy nie farcie czyli jak padnie ma wyjść na zero). Z całym szcunkiem ale Wasza matematyka po części mojej matematyki nie dotyka. Wasze założenie wg. mnie zakłada że komputer nie pracuje a stoi i pobiera energię za którą trzeba zapłacić i przy tym nie generuje żadnego zysku, mało że stoi, napierdziela na 100%. To o czym piszecie ma olbrzymi sens przy farmach i gigantycznej ilości komputerów gdzie warto walczyć o każdy pobrany z sieci Watt energii. Co najlepsze to obydwaj macie swoje racje. Tak więc zasadniczo, żeby było prosto liczyć przyjmijmy : Cena komputera: 5000 zł Roczny koszt utrzymania: 5000 zł (bez awarii) Jeden temat: 5000 zł Jeden temat. Bilans zysków i strat: minus 5000 (bo musi jeszcze zarobić na roczne urtrzymanie)[powinno być jeszcze jedno -5000 ale bafmy się] Drugi temat. Bilans: 0 zł Trzeci temat. Bilans + czwarty - kupujemy następny komputer. [a apropos zabawy odjąłem miesiąc] (Kwoty są tylko dla pokazania (w binarnym dobrze nam wszystkim znanym systemie) zera i jedynki) Wiem że znacząco uprosciłem kalkulację inwestycji ale to jest tylko albo aż 5000 zł. Gdyby rozpisać to jak Pan Bóg przykazał to dojdzie nam jeszcze masa ukrytych kosztów, łącznie z pracownikiem, softem, tak naprawdę amortyzacja sprzętu itd. Problem jest tylko z wyborem które rozwiązanie będzie bardziej efektywne co z kolei determinowane jest przez to co robimy (szybkie wizki, animacje czy wielogodzinne katowanie procka) Ta specyfika pracy ma jednak znaczenie bo jeżeli mamy robić statyczne wizki po kilkanaście godzin to zaczyna się to wszystko od policzenia tego cholernego światła które musi zrobić jedna maszyna. I chciałbym teraz wrócić do założeń tej inwestycji i typowego dnia z życia, to da klarowny obraz sensu w co iść. Do zrobienia wizualizacja, 4 kadry, scena i kamery gotowe, finalny render (IR+LC), do druku. (nabąkne tylko że w vray3, BF jest dobrze poprawiony ale przywalmy sobie las [i nie krzyży] to pogdamy) Wersja sprzętu 1 - i7 3930 + Z800 render bez DR jeden i drugi liczy osobno cam1 i cam2 Powiedzmy porównywalnie - chociaż lepiej wypadnie i7 Leci cam3 i cam4 - to samo Wersja sprzętu 2 - i7 3930 + 3x AMD DR, IR, LC w zakresie AMD. wkładka AMD (pojedyncza maszyna będzie liczyć znacznie dłużej Irradiance Map zanim puści render na pozostałe dwa komputery) Wersja renderingu 3. kamery kolejno, IR i IC liczy 3930 + DR z AMD. ZAGADKA !? (+ ryzyko że się wyhaczy .. aaa zapomniałem jeszcze, trzeba kupić switch i nie za 5dych) No cholera jak by nie było to wygrało Z800 w tym zakresie cenowym. [aleeeeee jak dołożymy do niego jednak te 3XAMD to zdecydowanie wygra wtedy stacja Z800+AMD, aleeeee to mamy + 5000 zł no i jeszcze jedno ale, bo ja damy render na BF to może się okazać że wersja 3 wygra z 1 i 2) Małpi rozum i z dzieckiem we mgle za rękę idę ale to przywilej progresu ; )))))))))))) I znowu druga w nocy ; )
-
Tak apropo, bo render gdzie niegdzie jest powyżej 5h a gdzie koniec : /
-
1pudel - nie wiem jak z animacjami bo tam dochodzi kilka rzeczy w stosunku do statycznych ale w przypadku liczących się rendererów taka sytuacja nie może mieć miejsca. Nawet jeżeli silnik jest zoptymalizowany pod dany procesor czy architekturę to z założenia musi a przynajmniej powinien policzyć tak samo. Ja nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją ale to w vrayu.
-
Wszystko zależy od specyfiki pracy. W moim przypadku będą to statyczne obrazy tak więc mając na uwadze ewentualne problemy o których pisał ca mel zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie render region czy crop w dwóch plikach. Wiadomo nie zawsze, ale myślę tu tylko i wyłącznie o finalnych pracach, zwłaszcza że te u mnie są od poziomie 5 do +12 godzin. Co do ewentualnych różnic po otwarciu plików i różnic w ekspozcjach, teoretycznie nie powinno czegoś takiego być bo raz że wgrywamy LC i IR to dwa wszystkie czy proceduralne tekstury czy nawet pluginy które mają algorytm random po zastosowaniu go raz generują jakiś tam efekt i po zapisaniu pliku otwierają się zawsze tak samo (do czasu ponownego jego użycia). To o czym piszesz może mieć miejsce w animacjach, ale tu nie podejmuje tematu, chociaż może trochę bym polemizował na temat powtarzalności .. bo mając zwykłego noisa nie jako mapę tylko jako modyfikator wrzucony na siatkę to animując go on każdorazowo po pierwszym wywołaniu będzie wyglądał tak samo CHYBA ŻE zmienimy seed-a czyli tak jak by ten random mapy. Wiadomo od każdej reguły jest wyjątek ;) Zdradzę Wam mały sekret .. mam prąd w ryczaucie :p
-
ca mel a taki pomysł mi jeszcze przyszedł do głowy odnośnie tego DR i tego co pisałeś że może się dziać. Skoro używając DR, IR+LC liczy i tak jeden pc, do tego dochodzi kwestia przepustowości, stabilności i różnych błędów to dla czego nie zrobić tego tak jak render farmach? Czyli liczymy światło, zapisujemy je, później dzielimy scenę na dwie lub więcej części i w osobnych plikach odpalamy na każdym z kompów jako osobny render. Kompy z założenia są w sieci więc zajmuje to kilkadziesiąt sekund, a przy renderingu powyżej nie wiem powiedzmy godziny nie mówiąc o kilkunastu godzinach to opłaca się jak cholera bo nic się nie wywali a nawet jak to tylko jakiś part. Do tego nic się nie spowalnia na wzajem no i tak to działa w nakładzie kilkunastu pc na jedną klatkę.
-
gacie milordzie ;) Zasadniczo przyjąłem że drugi komputer będzie renderował równolegle z pierwszym, zamiast pierwszego lub razem z nim właśnie przez distributed a tu niespodzianka. Czyli moja pierwsza myśl żeby złożyć drugi sprzęt taki sam była mniej lub bardziej przypadkowo trafna. Dzięki ca mel za cenne info. deshu będzie co testować z Coroną :)
-
No i tutaj właśnie nie bez powodu wybrałem tą firmę. Jest na aukcjach więcej tych stacji i nawet w lepszych cenach ale tylko ta firma ma ich kilkadziesiąt i ponad 2200 pozytywnych sprzedaży. Pozostali nic nikomu nie ujmując, to w mojej ocenie przypadki i tam bym się bał kupić co kolwiek bo jak ktoś ma 2 albo 3 takie komputery które mu wpadły przypadkowo i chce to puścić żeby zarobić kilka złotych a do tego zdjęcia oferowanego sprzętu ukazują go w pełnej krasie brudu i syfu to jest to bardzo duże ryzyko. Serwis jest, i gwarancyjny i po gwarancyjny. trafne spostrzeżenie ; ) A jeżeli chodzi o sam rendering na vrayu to niestety w tym przypadku wygra moc jednego komputera. A najlepiej było by teraz do niego dorzucić te 3 AMDki, ale to będzie kolejna mała inwestycja we fiermę ;p
-
Z tego co poczytałem dzisiaj to DR nie liczy IR i LC łącznie i za bardzo nie da sie tego zrobić, trzeba by wszytko puszczać na BF. Rizix physx. Będzie Z800, będzie unboxing i będą testy. Dzięki wszystkim za podjęcie tematu i opinie.
-
Mały drink + moja ocena ryzyka poleasingowej stacji a AMD. Zasadniczo zamówienie już poszło i głupio będzie odstąpić od tego bo staram się być słownym człowiekiem ale ... kolejno ... Kontaktowałem się ze sprzedawcą kilkakrotnie telefonicznie przed zamówieniem i rozmawialiśmy o kilku zasadniczych sprawach. Sprzęt którym handlują jest poleasingowy, kiedy do nich przychodzi jest w różnych konfiguracjach. Ten który wybrałem nie jest konfiguracją bazową, został przez nich zmodyfikowany. Ogólnie wygląda to tak, że kiedy dostają stacje rozbierają to wszystko i na sprawdzonych używanych podzespołach składają od nowa. Pytałem czy sprzęt który dostane wymaga ode mnie jakiejś konserwacji, chociażby wymiany pasty na procesorach czy odkurzenia. Okazuje się że nie, wszystkie elementy są demontowane, dokładnie czyszczone i składane od nowa, łącznie z wymianą pasty, oznaczaniem elementów etc. Pytałem również o ewentualne awarie .. nie oszukujmy się ale każdy z nas pracuje na sprzęcie który ma kilka lat albo zaraz będzie miał kilka lat i ten sprzęt pracuje. Cały czas jedziemy na 100 procent procka katując gameingowe rozwiązania a takie rozwiązanie jak HP Z800 też ma pracować a tak w zasadzie to ono właśnie ma pracować 100%/24h i nie tylko na czas gwarancji. Moje odczucie jeżeli chodzi o stacje robocze jest takie że nie są to pralki czy lodówki które miesiąc po końcu gwarancji psują się, one mają chodzić lata. Z800 jest używany w wielu firmach do dnia dzisiejszego bo jeszcze nie dawno był high-endowym sprzętem i pewnie będzie na rynku jeszcze kilka dobrych lat bo nie każdą firmę stać na zakup jednego stanowiska pracy za 25 czy 100 tyś bez softu, ale to jest temat na zupełnie inną rozmowę. Ogólnie co do awarii. Zdążają się, ale w większości z błędów wynikających ze strony użytkownika. Głównym elementem który leci (i jedynym, z informacji od sprzedawcy) są zasilacze. To że się palą wynika z niestabilności zasilania z sieci i trzeba zapewnić absolutne minimum żeby do tego nie doszło. Potrzeba UPSa a w głównej mierze stabilizatora napięcia w tym przypadku rząd wielkości kwoty to +1800 zł. (Cholera następne dwa klocki : /) [materalia nie mam teraz na myśli tego że Twoje złe doświadczenia mogą wynikać z Twoich błędów (i szczerze w to wątpię bo Twoja wiedza i zaproponowane zestawy zostały już zweryfikowane; ) jest git),(dziekuje Ci za pomoc w temacie ale do tego zaraz dotre). To jest TYLKO kupa tranzystorów która potrafi wyjść z fabryki z defektem a co dopiero używana.] Swoją drogą napisz co było nie tak. Miłym zaskoczeniem była informacja odnośnie dysków.. nie są to regenerowane przepuszczone scandiskiem ze schowaniem badów talerzyki tylko funkiel nófka nośniki danych. Reasumując niesfinalizowany jeszcze zakup Z800.. Ryzyko jest? Jest. Czy warto? Założenie jest proste, to nie jest sprzęt do zabawy i ma się odrobić SZYBKO. Na codzień korzystam z komercyjnych rozwiązań ale czasami się porostu nie kali. Stąd ta potrzeba. Cześć druga eseju czyli 3 x AMD !!! I tu trochę potrzebuje pomocy na starcie bo może źle myślę .. Jak to jest naprawdę z distributed rendering ... To co pisałem wcześniej .. jak liczę coś na więcej niż jednym PC to wrzucam na farmy. I teraz pytanie za 100 pkt. Jak renderujemy na kilku maszynach to w przypadku farm żeby uniknąć fragmentarycznych różnic w liczeniu światła (na IR+LC) trzeba wrzucić IR+LC, gdzie IR i LC musi policzyć jedna maszyna. Przy LC+BF wystarczy LC ale i tak musi policzyć jedna maszyna. I o ile LC niech będzie nawet na 3500 przy full frame (4000x6000px) i przyjmijmy 20 min ( :) ), to przy IR może to być kilka godzin [będzie kilka godzin przy 3 pasach, chociaż powinno się to liczyć przy zmniejszonej rozdzielczości i później zwiększyć px a zmniejszyć IR] Czy przy distributed rendering zakładając IR+LC, to Irradiance Map i Light Cache liczą wszystkie procki bez podziału ? Jeżeli tak, to rozwiązanie materalia czyli 3x AMD ma sens, jeżeli jest inaczej to nie do końca. Dlaczego nie do końca? Bo jeżeli przyjdzie jednemu AMDkowi policzyć IR+LC zanim zacznie de facto render na trzech stanowiskach to się ugotuje a na pewno ja. Pytanie tyczy się również CORONY [może lekko przyszłościowo, ale jak robiłem testy to przede wszystkim DOF urywa CHAOSOWI bez pardonu jaja. To samo tyczy się światła czy to na HDRI czy IESach czy SUNie subtelna różnica dla perwerów ;) chociaż może nie taka subtelna porostu jakby lepiej] Na chłopski rozum to z algorytmu korony wynika że 3x AMD wygrywa, bo liczy po całości. Ale tu, liczę na Waszą pomoc i empiryczną wiedzę. Jestem nowy na forum ale swoje zęby zjadłem i siwych włosów doszło od czasów czytania forum i tygodniowych renderingów w belndzie na p2 333mhz i Panowie będę cholernie wdzięczny za pomoc ;] To co pisałem wcześniej .. jeżeli sfinalizuje zakup Z800, NA PEWNO zrobię unboxing i testy tego sprzętu, tu na forum i od tego sprzedawcy. W pełni obiektywnie, mam nadzieje że nie jako ku przestrodze ale jako zachętę do kupna. Nic z tego nie będę miał, to nie krypto ani anty reklama, porostu dużo się uczyłem od Was i może teraz się zrekompensuje minimalnie na starcie ;)
-
będzie mały esej ... ; )
-
Poszło. Kupiłem tego HP Z800, tak sobie pomyślałem że zrobię taki unboxing sprzętu jak przyjedzie i wrzucę tu na forum w osobnym wątku. Zobaczmy na ile jest to prawdą jeżeli chodzi o podzespoły i na ile taki sprzęt jest wyeksploatowany. Na pewno będę robił na początek testy w porównaniu do tego sprzętu co mam to też podzielę się z Wami tym co zobaczę. A tymczasem dzięki za pomoc bo trochę rozjaśniliście mi temat. Pozdr.
-
Drugi komputer potrzebuje do renderingu na vray 3. Typowo renderowanie przez CPU. Sceny budowane są na innym komputerze, dopuszczam taki pomysł żeby optymalizować viewporty do boksów żeby tylko otworzyć na drugim i puścić + distributed rendering z pierwszego. Czasami może być konieczne wykonanie jakiś poprawek w modelu i scenie na drugim PC ale sypać żwirku ani sadzić trawy na nim nie będę. Większość rzeczy do otwarcia będzie w proxy. Kartę w tym AMD wrzuciłem bo zostało kasy w budżecie a wiadomo ze lepiej jak jest lepsza niż gorsza.
-
W zasadzie powinienem był napisać nie lepsze a droższe ; ) takie małe przejęzyczenie. Absolutnie nie neguje tego co napisałeś i przypuszczam że gdybym trochę więcej poczytał to doszedł bym do konfiguracji jaką podałeś .. także także, tysiak dla Ciebie ; p Tyle tylko że z tym amd to jest tak jak z playstation, jak się grało całe życie na plejce to jak się weźmie do ręki pada z xboxa to tak niby jest ok ale inaczej leży ; ) na pewno wiesz o co chodzi : ) przyzwyczajenia.