Witam,
Od lat używam radiosity do generowania oświetlenia dla modeli przeznaczonych do własnych, prostych gier (wykorzystuję vertex color i illumination). Kiedy zacząłem używać wersji 2016, zauważyłem że nie mogę narzucić wygenerowanego oświetlenia za pomocą opcji 'Assign Vertex Colors', obiekt robi się po prostu czarny. Nie działa również funkcja Light Painting.
Zobrazuję w mocno uproszczony sposób to co robię w wersji 2009 na przykładzie czajnika:
Tworzę światła, ustawiam parametry i generuję radiosity
Następnie używam opcji Assign Vertex Colors, aby wygenerowanie światełko przypisać do modelu
Działa, modifier Vertex Paint pozwala mi podejrzeć jak wygląda model z przypisanym światłem i bez niego
Mogę zapiec model i powtórzyć czynność na przykład dla vertex illumination, wszystko gra
W wersji 2016 sprawa wygląda tak:
Mogę wygenerować radiosity
Narzucam za pomocą Assign Vertex Colors jak powyżej w 2009
Modifier jako przypisane światło pokazuje mi czarny model natomiast bez światła jest okej
Nie wrzucałem grafik, bo zawaliłbym strasznie cały temat, są w linkach. Nie wiem czy dostatecznie wyjaśniłem istotę problemu, więc jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje, oczywiście dostarczę. Będę wdzięczny za każdą formę pomocy.