Dzięki za dobre słowa.
To co można wyświetlić na Sketchfabie bezpośrednio to rozdzielczość 4K. Źródła tekstur jakie tworzymy mają 8K. Niestety póki co można to bezproblemowo wyświetlać tylko offline - w Repozytorium mamy u siebie jeszcze trochę zapasu rozdzielczości w teksturach i geometrii, której obecnie nie jesteśmy jeszcze w stanie pokazać.
Jak powstają digitalizacje:
Podczas digitalizacji skanujemy trójwymiarowo i fotografujemy wielostanowiskowo.
Ze skanowania powstaje dobry kształt/siatka i kiepska tekstura, z fotografowania i fotogrametrii powstaje bardzo dobra tekstura i z reguły słabsza siatka. Nie każdy obiekt daje się łatwo zeskanować (marmur, alabaster, powierzchnie metalowe, włosy, sierść albo rosnąca rzeżucha).
Następnie łączymy te dwa rodzaje źródeł danych i powstaje finalny model wysokiej rozdzielczości. Zależnie od obiektu, jego budowy i powierzchni (a na Wirtualnych Muzeach Małopolski możecie zobaczyć naprawdę bardzo różne obiekty) w finalnej wizualizacji używamy więcej materiału ze skanowania albo z fotogrametrii. Pracowicie usuwamy artefakty wynikające z poszczególnych procesów. Zależnie od potrzeb, głównie w przypadku obiektów o powierzchniach błyszczących, w grę wchodzi dodatkowe modelowanie.
SPRZĘT
Skanowanie: Artec Eva, HDI.
Fotografia: Canon Mark III + stolik obrotowy + namiot bezcieniowy.
SOFTWARE
Przetworzenie skanów: Geomagic Wrap, Meshlab
Fotogrametria i przetworzenie sekwencji foto: Agisoft Photoscan
Korekcja foto/tekstur: Photoshop/Mubox/ZBrush
Opracowanie wyników skanowania, usuwanie artefaktów: ZBrush
Ewentualne przemodelowanie: ZBrush, 3dsmax, Blender
Model uproszczony/mapa normalnych: ZBrush (ZRemesher, Decimation Master)
LUDZIE:
http://muzea.malopolska.pl/zespol