Na początku: Witam Szanownych Forumowiczów :-)
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu dotyczącego dziwnego zachowania kamery podczas renderingu zarówno animacji jak i "single frame". Pracuje w 3dsmax 2014 i Vray 3.0. Aby dokładnie i jak najmniej zawile wytłumaczyć Wam mój problem od razu posłużę się przykładem :-)
Wykonuje np test render tego modelu i otrzymuje taki oto obraz:[ATTACH=CONFIG]101629[/ATTACH]
Teraz nic zmieniając w ustawieniach kamery wykonuje kolejny test dla tego samego ujęcia i przy tych samych ustawieniach, lecz tym razem efekt końcowy jest inny, jest zauważalny duży skok kamery - obrót, jakbym zmienił pozycję kamery lub majstrował przy jej parametrach. Pomiędzy jednym renderem a drugim nie było wprowadzanych żadnych zmian, gdy tylko skończył sie jeden, klikam aby ponownie zarenderował i dostaje zupełnie przesunięty obraz. Dramat. Tak jest za każdym razem. Nie ma znaczenia czy render jest z okna Vray czy też nie.[ATTACH=CONFIG]101630[/ATTACH]
Poniżej dla lepszego zobrazowania umieściłem oba rendery obok siebie:
[ATTACH=CONFIG]101632[/ATTACH]
To samo dzieje się przy renderze "łatek". Dostaje "łatkę" zupełnie "obróconą" względem poprzedniego rendera (na renderze poniżej prawy, górny róg):
[ATTACH=CONFIG]101631[/ATTACH]
Jeszcze przy statycznych renderach zaciskając zęby da się z tym uporać np w PS dopasowując i bawiąc się tracąc czas by to wyrównać, to jednak w animacji już nie jest tak "wesoło". Przykład poniżej:
[video=youtube_share;F3-ei-Av0nw]
"drgania" są widoczne i dyskwalifikujące całość.
Być może efekt przy animacji jest wywołany czymś innym, a przy "single frame" czymś innym, jednak wygląda jakby za tym stało to samo "coś".
Stąd moja ogromna prośba, jeśli spotkałeś się już z czymś takim i wiesz jak to rozwiązać to bardzo proszę o pomoc.
Jeśli temat już był lub umieściłem go nie w tym dziale co trzeba to bardzo przepraszam ale wiecie "tonący brzytwy się chwyta" ;-)