Skocz do zawartości

Arnov

Members
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Arnov's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputacja

  1. Przewaznie najpierw się robi high poly i potem z tego low, bo wystarczy że poprzesuwasz loopy. Jeżeli zamierzasz tworzyć model do gry to powinieneś mieć obie wersje aby wybakeować mapy. 1. Smootha się robi na lowpoly aby poprawnie wybakeować mapy, więc jeśli model wygląda źle z smoothem to trzeba poprawić, tak samo z high poly. Nie wiem w jakim programie pracujesz, ale w Blenderze ta opcja nazywa się poprostu "smooth", sprawia, że krawędzie stają się gładkie i jest to potrzebne na high i lowpoly. 2. Nie powinno mieć znaczenia dopóki nie powoduje żadnych błędów które widać. To jest praktycznie trójkąt, ale dopóki to jest low poly to jest małym problemem. Byłoby gorzej na high poly. 4. Przeważnie trójkąty są problematyczne na highpoly i radzę ich unikać. 5. łuk nie ulegnie zmianie jeśli przesuniesz tylko boczny loop.
  2. Ok, to miało być high poly czy low? Bo z tego co widzę po części starasz się ograniczać z ilością poly, a z drugiej strony dach ma ich za dużo. Ngonów najlepiej unikać, gdyż tworzą deformacje na teksturze i są problematyczne przy animacji. W zasadzie nie powinno ich być. Z trójkątami jest podobnie, ale jeśli to model który się nie animuje i jest low poly to spoko. Co do pytań: 1. To zależy, jeżeli to jest low poly to daj smootha, triangulate i zobacz czy nadal będzie ładnie wyglądał. 2. Możesz sprecyzować w czym problem? :d 3. Lepiej żeby przenikały, można zaoszczędzić na poly 4. Jeżeli to low poly to trójkąt nie sprawi problemu. 5. Wygląda w porządku na low poly. Jedynie możesz połączyć dolny loop z bocznej sciany z drugim loopem nad nim, dużo się nie zmieni, a zaoszczędzisz poly.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności