Skocz do zawartości

Filipe

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Tak

Filipe's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputacja

  1. Filipe

    Oszukiwani przez system

    W takim razie może coś na modłę PhysX który został stworzony jako dodatkowa karta PCI, a teraz jest obsługiwany przez GPU. Czemu by nie stworzyć karty PCI która będzie obsługiwała woksele? Kickstarter by huczał aż miło i nie brakowałoby kasy na research. Edit: Za późno, echh... VXGI nvidii konwertuje scene do voxeli i liczy odbicie światła. Tylko dlaczego widzę filmiki na youtube z samochodami które dosłownie grzęzną w blocie, mowa o techdemo technologii voxel, ale na PC nie ma realnie takiego tytułu, tylko namiastki, sztuczność widać wszędzie. O co ni się rozchodzi, mianowicie ludzie mówią że nie potrzebują fotorealizmu, grafiki wyglądającej jak film w grach. Natomiast wiem że to by się sprzedało, a nikt tego nie robi. Dlaczego?
  2. Filipe

    Oszukiwani przez system

    Przy wokselach nie potrzebujesz normalmapy, ale w zasadzie masz rację. Ze szkłem kwestia rozwinięcia technologii i bardziej wydajnych układów. Jakbyśmy poszli w tym kierunku w latach 90 zeszłego wieku dziś nie byłoby tej dyskusji. Nie chodzi mi o kwestie techniczne, bo te zawsze się uda rozwiązać przecież, lecz o technologię. Dano nam coś co jest z góry słabe i nie potrafi odzwierciedlać rzeczywistości, a jedynie ją imitować. Da się zrobić to samo, ale z nieporównywalnie lepszą jakością i dbałością o wierność oryginałowi, o tym mówię, ba śmiem nawet stwierdzić ze da się przenieść wszelkie te prawa i uruchomić w komputerze, wszystko jest kwestią mocy obliczeniowej i nie są to bajki, bo dziś superkomputery są wykorzystywane do obliczeń fizyki wszechświata i tam nie ma mowy o polygonach.
  3. Filipe

    Oszukiwani przez system

    Świetna grafika, aż mi się uśmiech pojawił na twarzy :) btw. Czy czasem w No Man's Sky nie jest tworzony proceduralnie wszechświat i renderowany przez kartę graficzną? To jest już teraz i było dawno temu jeszcze na Amidze. Słabe masz teksty jak Gwiezdne Wojny. Pokolenie 20 goto 10 więc faktycznie po ostrych reformach, a nowe ale nie młode?. Ale do rzeczy, gdzie tkwi przekręt? Dany obiekt trójwymiarowy który ma być wyświetlony na ekranie musi składać się z ogromnej liczby polygonów, natomiast wprowadzając (powracając do) woksele możemy opisać matematycznie dany obiekt i ustawić daną rozdzielczość wokseli na piksel i wyświetlać tylko woksele znajdujące się na widocznych krawędziach obiektu. Do opisania woksela potrzebujemy trzech danych przestrzennych, do opisania polygonu dziewięciu! Materiały: Wieczne mozolne tworzenie tekstur dla obiektów poly. Przecież można stworzyć profesjonalną bibliotekę materiałów które z powodzeniem będą używane we wszystkich przyszłych produkcjach, bo ile może być rodzajów szkła czy tkanin? Za każdym razem wszystko robimy od nowa, tylko że to jużbyło zrobione sto tysięcy razy wcześniej, więc pytam się, po co jeszcze raz? Skalowalność: Plus dla skalowalności, czyli tam gdzie obiektu składającego się z polygonów nie wyskalujesz w realtime dla mobile i PC tam sposób przeze mnie opisany pozwala skalować jakość w realtime. Nie jest to żadna nowość, po prostu jako końcowi użytkownicy dajemy sobą manipulować i tak jest, tak było, ale czy tak ma zawsze być? Modele: Skanowanie realnych obiektów 3D w bardzo wysokich rozdzielczościach pozwala wypełnić je 500 wokselami lub 500M wokseli, zrób to z poly! Rozumiem że nie każdy się zna, nie każdy ma czas i chęci, ale osobiście mam dosyć patrzenia na szajs kiedy widziałem już lepsze technologie.
  4. Witam mógłby ktoś rzec, rad bym był usłyszeć te słowa, niemniej jednak nie po to tu jestem :) Sprawa dość skomplikowana się może wydawać, chodzi o sposoby renderowania z wykorzystaniem trójkątów. Tylko czemu karta graficzna z góry narzucony ma program renderowania takiego i czemu ograniczona mocą obliczeniową jest ta metoda? 100 trójkątów? Miliard? Czemu w zamian karta nie wyposażona miałaby by w instrukcje które nie muszą renderować trójkątów, ale całe skomplikowane struktury, bryły. Sztuczne ograniczenie, dziś możemy tylko 100 trójkątów, za rok technologia pozwoli 150. Tylko że grafika nie składa się z trójkątów. Procesor powinien od podstaw być programowany do odwzorowywania rzeczywistości i nie ma tutaj miejca na uproszczenia. Wszechświat nie powstał z uproszczeń. Dobrze myślę, czy dalej jedziemy na trójkątach?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności