Skocz do zawartości

KrzykoKa

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa

KrzykoKa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzięki za zwrócenie mi uwagi na opcje które pomijałem, lub których wcale nie widziałem. czas renderingu poprawił się o jakieś 10%. o dodatkowe 20% poprawił się jak wyłączyłem cienie z firanek. dodałem je później, a dzięki tej operacji rozjaśnił mi się jeszcze pokój. zamiast 4 w Adaptive DMC dałem 16 i to też mi znacznie poprawiło czas. prawdopodobnie mogłem dać nawet 32 bez straty jakości. zadowolony kliknąłem w irradiance map high i dodatkowo w detail enhancement i to zabiło mi render konkretnie :) no nic. z jakości jestem zadowolony, ale już widzę że jeszcze z ta sceną nie skończyłem. renderowałem bez vraysky i teraz zabawa zaczyna się na nowo ;) co do tej wypalonej linii (obrazek ze strzałką) to opcje większe jak 1 w primary bounces dają taki efekt. wcześniej miałem 1,5. więc choć takie proste doświetlenie jest kuszące, to jednak lepiej szukać innych rozwiązań. o subdivsach nie piszę, bo z tego co czytam, to w vrayu 3.4 już ich nie ma, ani w światłach ani w materiałach.
  2. przenikały się kafelki ze ścianą, ale nie wiem czy to to wyeliminowało problem, bo zmniejszyłem też refleksje na bokach kafelków. okno trochę jest teraz mniej przepalone, chociaż wciąż jest. chciałem mieć efekt silnego słońca. jak zmniejszałem siłę światła (plane) za oknem to mi się w pokoju szaro robiło i mdło. więc tu widzę kompromis. nie jestem zadowolony z jakości. szczególnie przed wyostrzeniem. miałem nawet kilka jasnych okręgów na ścianach i suficie. wklejam też parametry renderingu. może mi podpowiecie co mogę pozmieniać aby dało to lepszy efekt i było w miarę racjonalne? w tej chwili na i5 renderowało mi się trochę ponad 9h
  3. Poprawiłem nieco tą scenkę (tak myślę) ale mam problem. już nie pierwszy raz ten sam. skąd się bierze taki odblask? wychodzi dopiero jak dam wyższą jakość. pomoże z tym ktoś ? :| a może widzicie tu coś jeszcze co mogę poprawić, zanim wypuszczę finalny render?
  4. Witam, scenka zrobiona w ramach nauki na 3ds max 2013 + vray 2.3 wszystkie modele moje. moje pytania - co mogę poprawić, na co zwrócić uwagę i czy są jakieś zasady łączenia pionowych zdjęć? Pozdrawiam
  5. Dzięki za rady, trochę mi się zejdzie aby to wszystko posprawdzać. za jakiś czas wkleję postęp
  6. dzięki za wskazówki. faktycznie jak tak to ująłeś, to miejsce mojego tematu powinno znaleźć się w work in progres. o ile to nie kłopot, to jeśli zajrzy tu administrator, może przesuną temat. wracając do pracy, to jeśli widzicie tu problem wyłącznie w proporcjach, to będę bardzo zadowolony. jednak liczę na więcej sugestii ;) i krytyki
  7. KrzykoKa

    kontrola nad specularem

    Dzięki, trochę mi się zejdzie aby to wszystko wypróbować :) soft na jakim pracuję to max 2013 i vray 2.30.01. co do vraylight, to stosowałem, ale generuje on dodatkowo fotony i pojawiały mi się czasami pojedyncze jaśniejsze koła. Jak na razie sub-pixel widzę że już sporo naprawia, ale nie można stosować ostrych filtrów
  8. Witam. Stawiam pierwsze kroki w 3ds + vray i zrobiłem już kilka scenek. niestety ich poziom się nie poprawia. pierwszą wystawiam kuchnię. co mogę zrobić aby jej poziom był wyższy? niektóre mniejsze modele nie są moje, ściągnięte z darmowych stronek. soft: Max, Vray, Photoshop
  9. witam, generalnie jestem nowy w 3dmaxie, ale robię już którąś scenę z użyciem vraya i zawsze mam ten sam problem - odbicia świateł na obiektach są za mocne (często tworzą się artefakty w postaci czarnych obwódek na około wypalonych powierzchni). żeby sceny oświetlić muszę bardzo podkręcać światła. dotychczas radziłem sobie w ten sposób, że dawałem dwa światła, jedno tylko dla diffuse, a drugie tylko dla speculara. wie ktoś czy można kontrolować siłę samego speculara w świetle? i kolejne trochę związane pytanie - chciałbym uzyskać takie odbicie wiszącej lampy jak po prawej stronie, ale żeby lampa nie była tak wypalona (żeby była taka jak po lewej). tu też by się przydała opcja kontroli nad specularem, tyle że materiału lub obiektu. można to oczywiście już w post załatwić, ale może nie trzeba?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności