-
Branża VFX, czy warto?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Szczególnie Tobie muody, o to właśnie mi chodziło. W tym samym czasie założyłem ten sam temat na forum programistycznym. O dziwo tam nie było złośliwości i dostałem bardzo konkretne odpowiedzi na co mogę liczyć na etacie. Widocznie spełnieni graficy (np. Nezumi) muszą czasem dać upust swojemu szczęściu na forum. Zarobki wydają mi się ok, na pewno spróbuję swoich sił w tej branży. Do zobaczenia :)
-
Branża VFX, czy warto?
Spodziewałem się tego, że wyskoczy na mnie ktoś w stylu Monia i z wielkim oburzeniem wykrzyczy "ALE JAK ŚMIESZ PYTAĆ O PIENIĄDZE" :D Rozumiem, że Monio ma sposobność "kultywowania pasji pomimo zarobków" - ja nie mam, pochodzę z biednej rodziny. Nie pytam o to czy zarobię więcej w CG, nie pytam w jakiej branży zarobię najwięcej. Jeśli pierwszy post wydał się niezrozumiały, to sformułuję to inaczej: na jakie zarobki mogę liczyć w Polsce w branży VFX/Gamedev? Nie chodzi mi tutaj o podanie widełek 2.000 - 20.000 PLN, ale o jakieś konkretne dane na co mogę liczyć w topowych studiach (czyli co czeka mnie na ewentualnym "polskim szczycie" po x latach kariery). Czy to coś nienormalnego, że chciałbym wiedzieć jakich zarobków mogę się spodziewać? Właśnie największe wątpliwości budzi we mnie to co napisał muody. Przed rozmową w tym małym studiu (nie chcę podawać tutaj nazwy) byłem dosyć optymistycznie nastawiony do CG, ale po tym co usłyszałem ciężko mi się otrząsnąć: -umowa śmieciowa -darmowe nadgodziny (no bo dopiero się uczę) -bezpłatne chorobowe -urlop 14 dni -brak ubezpieczenia zdrowotnego Czy tak jest wszędzie? Czy to tylko taki pierwszy poziom, żeby odsiać słabych psychicznie?
-
Branża VFX, czy warto?
Niestety nie jest to związane z moim wykształceniem i zainteresowaniami. Spokojny chłopak ze mnie.
-
Branża VFX, czy warto?
Cześć! Jestem świeżo upieczonym absolwentem informatyki i zaczynam się powoli zastanawiać gdzie chciałbym pracować. Od zawsze interesowałem się grafiką komputerową i jestem przekonany, że już zawsze (nawet hobbystycznie) będę sobie dłubał coś w cg. Największą frajdę sprawia mi programowanie przy użyciu Maya API (C++, python) i rendering (Renderman). Niestety po ostatnich rozmowach ze znajomymi i po kilku przeczytanych tu wątkach naszły mnie spore wątpliwości co do perspektyw w tej branży. Przede wszystkim chodzi mi o wyspecjalizowanych grafików/programistów na etacie. Czy ktoś siedzący w VFX mógłby mi przedstawić jak wyglądają perpsektywy takiego TD w dużych studiach? Jak jest w Polsce, a jak za granicą? Jakie są orientacyjne zarobki i warunki pracy? Podobno animatorzy zarabiają całkiem sporo, to prawda? Byłem już na jednej rozmowie w małym studiu, zaproponowano mi tam umowę o dzieło i 3000 zł. Rozumiem, że nie mając doświadczenia nie mogę spodziewać się kokosów, ale ciekaw jestem na jakie zarobki mógłbym liczyć w przyszłości (już mając doświadczenie). W tym samym czasie mój kolega z roku dostał się do jakiegoś banku (junior java) i dostał 4500 zł netto i umowę o pracę + bonusy (siłownia, dodatkowa karta na obiady, ubezpieczenie w luxmedzie, płatne nadgodziny). Rozumiem, że nie można porównywać małego studia z dużym bankiem, ale może ktoś umiałby porównać duże studio (np. Platige) do tego banku?
gipi
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta