Witam
Potrzebuję pomocy z 3ds max. Zaznaczam, że dopiero co zacząłem tam pracę. Zacząłem pracę w pewnej firmie i dostałem tam za zadanie zaprojektowanie oświetlenia. Tak się składa, że koledzy z działu architektury i modelarze zrobili już jakiś czas temu modele obiektów, w których mam zaprojektować oświetlenie. Udało mi się z formatu DGN eksportować do DXF, a następnie poszczególne elementy połączyć właśnie w 3ds maxie. Mój plan był prosty, wrzucić to tam, eksportować do formatu 3ds i włączyć gotowy model w programie dialux. Niestety szczegółowość elementów jest tak duża, że nawet nie same obliczenia trwają długo, a "Przygotowywanie wyników". Chciałbym uprościć model, a funkcje optymalizacji i prooptymalizacji nie spełniły swojego zadania. Doszedłem już do naprawdę skrajnych liczb i model wyglądał jak pocięte ściany, w kształcie trójkątów. Czy istnieje jakiś program, konwerter, a najlepiej opcja w 3dsmaxie, która pozwoli mi to zamienić na prostokąty? Dialux każdą ścianę tak widzi i to generuje sporo elementów, już nie mówiąc o urządzaniach jak większe silniki. Nie potrzebuję, aby model dokładnie odwzorowywał szczegóły, nawet jeśli silnik "zamieni się" w podobną co do wielkości bryłę prostokątną, to będzie okej. Nie zależy mi na szczegółowości, bo dla lampy nie ma znaczenia, czy to silnik z wyżłobieniami, czy prostokąt, czy to rura,czy prostokąt, czy to drabina etc... Zwłaszcza, że przy ręcznym projektowaniu, właśnie tak zrobię. Chciałbym dodać, że obiekt jest naprawdę duży, ma 117m, a gotowe modele, które będzie dało się przerobić pozwolą na znaczne skrócenie pracy. Jeżeli chodzi o googlowanie, to już szukam konkretnych porad od paru dni. Jeżeli to ma znaczenie, model mam również w nawisworku. AutoCad 2017, 3dsmax 2017, nawis 2016, dialux evo 6.2 (wcześniejsza wersja w ogóle sobie z tym nie radzi), co do kompa: 16gb ram, core i7-4790 (3,6GHz), Windows 10 64 bity, GTX 750Ti.
Z góry dziękuję za pomoc