Witam, potrzebuję opracować pewne zagadnienia związane z grafiką 3D i natrafiłem na problem.  
  
1. Mam opisać 3 podstawowe rodzaje cieniowania i tu problem polega na tym że znalazłem dwa typy: 
  
1a)  
W jednych źródłach znalazłem takie trzy: 
- cieniowanie wierzchołkowe (vertex shader) 
- cieniowanie geometryczne (geometry shader) 
- cieniowanie pikseli (pixel shader) 
  
1b)  
A w innych źródłach znalazłem takie: 
-cieniowanie płaskie 
-cieniowanie Gouraud'a 
-cieniowanie Phonga 
  
I nie wiem które powinienem wybrać.... :P  
  
  
2. Mam scharakteryzować renderowanie programowe i sprzętowe.  
  
Tutaj problem polega na tym, że też znalazłem dwa typy i nie wiem, który jest prawidłowy.  
  
2a) Jedne źródła mówią o tym że programowe = CPU, a sprzętowe = GPU.  
  
2b) Inne źródła mówią, że programowe = obojętnie czy to CPU czy GPU, a sprzętowe = wyświetlanie obiektów z pomocą API karty graficznej (czyli użycie  openGL, DirectX) czyli wyświetlanie obiektów w czasie rzeczywistym. 
  
I tu też nie wiem gdzie leży prawda.  
  
  
  
Jeśli jest tu jakiś specjalista to prosił bym uprzejmi o pomoc ;)