Witam, potrzebuję opracować pewne zagadnienia związane z grafiką 3D i natrafiłem na problem.
1. Mam opisać 3 podstawowe rodzaje cieniowania i tu problem polega na tym że znalazłem dwa typy:
1a)
W jednych źródłach znalazłem takie trzy:
- cieniowanie wierzchołkowe (vertex shader)
- cieniowanie geometryczne (geometry shader)
- cieniowanie pikseli (pixel shader)
1b)
A w innych źródłach znalazłem takie:
-cieniowanie płaskie
-cieniowanie Gouraud'a
-cieniowanie Phonga
I nie wiem które powinienem wybrać.... :P
2. Mam scharakteryzować renderowanie programowe i sprzętowe.
Tutaj problem polega na tym, że też znalazłem dwa typy i nie wiem, który jest prawidłowy.
2a) Jedne źródła mówią o tym że programowe = CPU, a sprzętowe = GPU.
2b) Inne źródła mówią, że programowe = obojętnie czy to CPU czy GPU, a sprzętowe = wyświetlanie obiektów z pomocą API karty graficznej (czyli użycie openGL, DirectX) czyli wyświetlanie obiektów w czasie rzeczywistym.
I tu też nie wiem gdzie leży prawda.
Jeśli jest tu jakiś specjalista to prosił bym uprzejmi o pomoc ;)