Ments94
Members-
Liczba zawartości
21 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Ments94's Achievements
Newbie (1/14)
13
Reputacja
-
Zamierzam zabrac sie do wymodelowania jakiegos kolejnego auta ktore juz istnieje na bazie blueprintow. Ten moj czerwony koncept jest slaby ze wzgledu na to ze nie dopracowany, chcialem po prostu cos ze swoich szkicow przetworzyc na model 3d co moim zdaniem wyszlo calkiem niezle, ale model generalnie jest slaby jako calosc, z tym sie zgadzam. Jesli chodzi o proporcje to nie do konca tak, dlatego ze jesli chodzi o wymiary to bazowalem na Maybachu Zeppelin (5,7m) - tam jeszcze bodajze dodalem kilka centymetrow do dlugosci, bo chcialem zeby auto bylo dlugie i to tez no umowmy sie nie bede mierzyl wszystkiego linijka zeby zachowac zloty podzial bo to nie o to w tym chodzi. A to zalezy tez od charakteru auta, sedan, coupe, wagon, suv i ogolnie jak rysuje, projektuje auto uzywam elips do mierzenia proporcji auta jak w zalaczonym obrazku i bazuje na wlasnym wyczuciu estetycznym, poza tym tak mnie tez uczono na uniwersytecie. W tym maybach modelu moglem przedni slupek przesunac blizej przedniego kola, bo teraz widze ze jest za dluga maska jak dla mnie. Nie bede tego juz przeintelektualizowywal jakas ''swieta'' geometria, bo z pewnoscia wszystko mozna wytlumaczyc ale to raczej dla ludzi ktorzy lubia takie filozofie. Skupiam sie na jakosci modelu, obecnie staram sie wymodelowac swoja wizje jaguara, nastepca XJ zobaczymy jaki bedzie efekt koncowy jeszcze
-
Tutaj zamieszczam moj concept ktory zrobilem w 3ds maxie - Maybach. Szkice + model zajelo mi ok 1,5 miesiaca. Niestety nie mialem juz czas zeby popracowac nad detalami dlatego wyglada to dosc nudno.
-
Witam, przerobilem tutorial jak modelowac samochod aby samemu tworzyc swoje concepty w 3d a wiec wrzucam najpierw samochod z tutoriala ferrari 458 italia, tutorial pewnie znany : ) Przerobilem ten turoial w dobrych kilka miesiecy, interior juz odpuscilem bo tutorial dlugi a juz samo modelowanie zewnatrz auta mysle duzo mi dalo. Zalezy mi na tym aby moc swobodnie tworzyc swoje concepty w przyszlosci. Zrobilem kilka renderow w Keyshocie, tu tez jestem zielony, nie za bardzo wiem co i jak poustawiac, mam problem z swiatlem materialami. Ogolnie to zrobilem tez wiele takich bledow jak np. zlaczenie uszczelki i szyby bocznej w jeden element co pozniej dalo sie ustawic tylko jako jeden material, tak samo zrobilem ze swiatlami Led a pozniej zlaczylem jako calosc mimo ze materialy w 3ds maxie kazda czesc miala osobno. Podstawy jakies mam wiec mysle, ze moge probowac tworzyc cos swojego : )
-
Dzieki, leca podziekowania o ile zadziala : )
-
Witam, tak sie zastanawiam czy kiedy modelujac auto w 3ds maxie nalezy utrzymac jego rzeczywiste rozmiary np 5120mm x 1509 mm x 1960mm czy lepiej zeskalowac model do mniejszych rozmiarow np 512mm...? Ma to wplyw na rozmiar pliku badz szybkosc dzialania 3ds maxa?
-
Mam maxa 2015. Ok no wiec mysle ze problem zostal rozwiazany :) Dzieki gigant84, na pewno sobie to przejrze chociaz w Maxie to ja glownie auta staram sie modelowac :) Chcialem podziekowac, ale nie dziala ta opcja - ale dzieki teraz wszystkim za pomoc
-
Wszystkie poligony skierowalem do zewnatrz, teraz zeby zweldowac wszystko jest ok. Z tym cutem jest roznie raz dziala normalnie, raz snapuje byle gdzie. Nie moge przeciac w te miejsce jak chce, ten program jest strasznie irytujacy
-
ale to oznacza ze mam zaznaczyc wszystkie poligony i uzyc flip? czy musze pojedynczo kazdy poligon flipowac? jezeli kazdy z osobna to komplikuje troche sytuacje gdy mam pewna czesc wymodelowana i jeden poligon jest tak a drugi odwrotnie. Dodatkowo pojawil sie drugi problem, znowu dosc irytujacy - gdy chce przeciac poligony 'cutem' automatycznie snapuje mi do vertexow albo przecina caly pas nie tego co chce, nie da sie snapowac do krawdzi i przeciac nastepne krawedzie - chyba dobrze wyjasnilem, nie wiem znowu o co chodzi
-
Ok, dzieki za podpowiedz - teraz juz jest jasniej. Uzylem flipa dla kazdego pojedynczego poligonu ktorego nie moglem zweldowac, na razie zadzialalo.
-
Mam problem gdy chce zlaczyc ze soba wierzcholki uzywajac target weld i nie zawsze moge to zrobic. Jest to dosc irytujace bo nie wiem w czym tkwi problem a potrzebuje zamknac powierzchnie. Problem jest dokladnie pokazany na tym filmiku
-
Tak, pisalem wczesniej ze na uczelni mielismy lacznie 10 zajec po 2 godziny w grupach na Aliasie, ale pozniej jak sie zaczyna robic bardziej skomplikowane formy to zaczynaja sie schody..ja opanowalem podstawy, dobrze sie czuje w Aliasie pod tym wzgledem ze jest dla mnie intuicyjny, ale miesiac temu zrezygnowalem z niego bo dwa dni siedzialem nad tym jak zrobic kolo...a na internecie nie ma tylu tutoriali co do 3ds maxa...3ds max wydawal sie byc latwiejszy poprzez modelowanie poligonami ale fakt dla mnie lepiej umiec bardzo dobrze alias porjektowanie na nurbsach, idealne refleksy, bo tego programu caly przemysl motoryzacyjny uzywa i to jest duzy atut jak sie ma go opanowanego ale pozostaje duzo treningu...i wroce chyba do tego Aliasa bo lepiej w nim sie czuje ^^ choc w 3ds maxie tez chcialbym cos wymodelowac bo chodzi mi o wizualizacje swoich rysunkow 2d na trojwymiar ^^ Generalnie w Aliasie szybko tworzy mi sie baze krzywymi, a pozniej tylko to scalac wypelniajac powierzchnie...no ale pozniej sie zaczynaja schody i dluga droga przede mna xdd...
-
Na tym jednym zdjeciu co zalaczylem model jest z tutoriala i tam widac na podgladzie szary piekny model a u mnie tylko bialy z jakimis mazami...nie powinno tak byc pomimo tego ze nawet siatka bylaby gorzej rozlozona to powininem widziec normalny model. Na drugim jest moj model - moja siatka To jest moj pierwszy model w 3ds maxie, dzialam na tutorialu, chce sie nauczyc procesu i narzedzi jakie sa uzywane podczas modelowania samochodu. Tutorial liczy 40 godzin ja przerobilem okolo 10, raczej nie bede do konca wszystkiego ogladal bo zajmuje to mnostwo czasu. Po prostu selektywnie wybiore rzeczy ktore przydadza mi sie. Tego modelu raczej nie skoncze, wezme sie za cos prosztszego, bardziej kanciastego, nie bawiac sie w tyle przetloczen. Chce sie nauczyc modelowac samochody bo jest mi to bardzo potrzebne. Studiuje projektowanie samochodow i na studiach mielismy 10godzin nauki Alias Autostudio i chcialem tylko na nim sie skupic, dlatego ze uzywa sie go w przemysle motoryzacyjnym, ale o ile 3ds max jest dosc trudny to alias jest jeszcze trudniejszy choc bardziej wygodny jak sie juz ogarnie ten program. No ale 3ds max jest troche prostszy do modelowania jest wiecej tutorialow i po polsku i forum a to powoduje ze szybciej przyswaja sie wiedzie, a zalezy mi na tworzeniu wizualizacji wlasnych conceptow ^^ No i wlasnie co myslicie o tym zeby uczyc sie poprzez wlasne tworzenie conceptow? Ale bede duzo cwiczyl, to na razie poczatek nauki : ) licze na wskazowki :)
-
Czemu szkoda czasu, jest az tak zle? Ja modeluje ten samochod bazujac na tutorialu, bede chcial go zrobic do konca po to aby nauczyc sie dalszych opcji i zasad renderowania itp
-
Hmmm, nie wiem dlaczego ale na podgladzie model jest prawie ze caly bialy, nie mozna zobaczyc dokladnie jak zostal wymodelowany, nie widac trojkatow itp. Moze ktos wie czy to problem w ustawieniach? Bo wiem ze na filmikach instruktazowych, tutorialach wszystko widac ladnie
-
No to prawda, nawet robiac tego screena nie zauwazylem tej opcji gdzie moge zmniejszyc iterations level po prawej stronie :d bo tylko jak kliknalem meshsmooth modyfikator to od razu wyskakiwal blad...zmniejszylem do 1, teraz jest ok nie wyswietla mi sie blad...jak raz nacisnalem mesmooth gdy wyskakiwal ten blad wyswietlilo ze potrzebuje cos ok 29999 mb memory...ja mam tylko 8gb :p