Skocz do zawartości

BlackCat

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

BlackCat's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, Ukończyliśmy prace na papierową wersją magazynu WARP, która jest już dostępna. Na 84 stronach znajdziecie jedenaście obszernych artykułów o: - podstawach renderowania grafiki za pomocą OpenGL i DirectX - twórczości mistrza designu Feng'a Zhu (pracował m.in. nad najnowszą częścią Gwiezdnych Wojen - Star Wars: Epizod III i grami: Battle Realms, Duke Nukem Forever, BloodRayne, Unreal Championships 2006) - programowaniu konsoli GameBoy Advance - oprogramowaniu 3D (Maya, 3ds max, LightWave 3D, Softimage|XSI) - tworzeniu prostej gry 2D (DirectX) - matematyce układów współrzędnych - procesie modelowania obiektów low-poly - podstawach Windows API - programowaniu w C++ - modelowaniu postaci 3D ...i kilka innych, ciekawych rzeczy. Więcej informacji na naszej stronie http://www.warp.arx.pl pozdrawiamy, BCTeam
  2. Jakiś czas temu na naszej stronie (http://www.warp.arx.pl) zmieściliśmy do pobrania kolejne numery WARP - 02 i 03. Znajdziecie je w dziale Download. Oto krótki opis poszczególnych sekcji. DirectX Śledzimy historię Windows i DirectX. Poznajmy przeznaczenie poszczególnych modułów biblioteki i jej architekturę. Uczymy się podstaw pracy z modelem COM. Poznajmy interfejs IUnknown, jego metody i rolę, jaką odgrywa w bibliotece DirectX. Pracę z biblioteką zaczynamy od modułu DirectDraw, umożliwiającego generowanie szybkiej grafiki 2D. Poznajemy obiekty wchodzące w skład modułu, zasady ich tworzenia oraz obsługiwania. Podczas drugiego spotkania z modułem DirectDraw, poznajemy zasady wyświetlania obrazu, uczymy się tworzyć główną powierzchnię z podłączonym tylnym buforem. Dowiadujemy się jak przełączać bufory i odzyskiwać utracone powierzchnie. Piszemy program demonstrujący technikę podwójnego buforowania. Programowanie Windows Piszemy prawdziwą okienkową aplikację dla Windows. Sami tworzymy okna, przygotowujemy główną pętlę oraz procedurę przetwarzającą wiadomości. Na koniec wykorzystujemy nabytą wiedzę i doświadczenie do napisania prostej gry. Poznajemy dogłębnie regiony, jeden z obiektów GDI. Uczmy się ich tworzenia i wykorzystywania do malowania oraz obcinania operacji graficznych. Uczymy się ładować i wyświetlać bitmapy. Poznajemy pamięciowy kontekst urządzenia, który przyda się podczas przenoszenia obrazów na powierzchnie DirectDraw. Omawiamy funkcje pozwalające przesyłać dane z obszaru jednego kontekstu urządzenia do obszaru drugiego kontekstu. Uczymy się zmieniać kształt okna według naszych upodobań. Poznajemy sztuczkę umożliwiającą przesuwanie okna bez użycia tytułowej belki. Modelujemy okna za pomocą obrazów zapisanych w plikach BMP. Visual C++ 6.0 Uczymy się tworzyć i wykorzystywać bibliotekę statyczną. Z czasem ta umiejętność umożliwi nam wykonywanie własnych zbiorów funkcji. Dzięki czemu będziemy mogli pisać coraz większe i coraz bardziej zaawansowane programy. 3D Studio Max Podstawy Druga i trzecia część opisu podstawowych i najbardziej użytecznych opcji. Uczymy się dokładniej kontrolować okna widoku i obiekty. Poszerzymy naszą wiedzę również na temat układu współrzędnych i środków. Uczymy się tworzyć obiekty złożone. Obiekty tego typu umożliwiają wykonywanie bardzo przydatnych operacji, takich jak: dodawanie, odejmowanie i wytłaczanie. Modyfikacje Opis dwóch modyfikacji wytłaczających Lathe i Extrude. Pozwalają one tworzyć ciekawe obiekty w oparciu o splajny. Zajmujemy się również powierzchniami sklejanymi, które umożliwiają tworzenie gładkich kształtów. Dowiadujemy się wszystkiego na temat konstruowania obiektów z łat. Poznajemy także drugą metodę modelowania. Polega ona na tworzeniu obiektu zbudowanego z prostej siatki, którą następnie zagęszczamy za pomocą modyfikacji MeshSmooth. Modelowanie Tworzymy kolejne dwa modele. Jest to uśmiechnięty wieloryb, którego budujemy wykorzystując metodę powierzchni sklejanych. W kolejnych krokach uczymy się manipulacji wierzchołkami, uchwytami i łatami. Drugi model przedstawia prehistorycznego gada. Do konstrukcji jego siatki wykorzystujemy modyfikację MeshSmooth. miłej lektury narax
  3. Dzięki za (raczej przychylne :) ) posty. Na stronie pojawiać sie będą kolejne numery i na pewno będą wszystkie. Z umieszczeniem następnego WARP'a musimy jednak chwilowo się wstrzymać. pozdrawiamy :)
  4. Yo guys! Troszkę to trwało, ale w końcu się udało. Nareszcie jest strona WARP'a i zgodnie z obietnicą podajemy adres: http://www.warp.arx.pl Na początek zamieściliśmy do ściągnięcia pierwszy numer WARP 01. Możecie go zassać w dziale Download. Z biegiem czasu będziemy rozwijać stronkę i udostępniać kolejne numery WARP. Jeżeli macie jakieś uwagi, sugestie to piszcie. narazie P.S. Jak nie wiecie nic o WARP to sprawdźcie :) to nie boli. :)
  5. To są imege z WARP-03 który ukaże sie na PCWK gdzieś w okolicach 22-26 maja. WARP pojawia się co miesiąc.
  6. Magazyn WARP ukazuje się na płytach PC World Komputer. Porusza temat grafiki komputerowej. W obecnej chwili poruszamy następujące tematy: Modelowanie i praca w 3D Studio Max, programowanie grafiki z udziałem DirectX, programowanie Windows, zdecydowana większość pod kątem gier. Poszukujemy dwóch grafików z Gorzowa Wlkp lub bliskich okolic. Najbardziej zależy nam na znajomości aplikacji Maya - chociaż na poziomie podstawowym. Mogą to być również inne programy, 3DSMax lub Lightwave. pozdrawiamy i dziękujemy za uwagę
  7. Aktualnie przygotowujemy stronkę WARP\'a. Będziemy zamieszczać na niej stopniowo wcześniejsze numery magazynu. Cały czas pracujemy nad WARP\'em i staramy się aby był coraz lepszy. pozdrawiamy i wrzucamy dwa image
  8. Chcielibyśmy usłyszeć opinie ludzi z forum o naszym mgazynie WARP, który ukazuje się na płytach PC World Komputer. Porusza on temat grafiki komputerowej. Modelowanie i praca w 3D Studio Max, programowanie grafiki z udziałem DirectX, programowanie Windows, większość pod kątem gier. Skupiamy się na dokładnym opisie zagadnień, od podstaw, tak aby materiał był przyswajalny dla każdego. W niedalekiej przyszłości zamierzamy poszerzyć zawarty w WARP\'ie materiał o inne tematy, takie jak programowanie z OpenGL oraz praca w programie Maya. Jeżeli macie jakieś uwagi, sugestie, pomysły lub pytania, prosimy o posty. pozdrawiamy
  9. Mgazyn WARP ukazuje się na płytach PC World Komputer. Porusza temat grafiki komputerowej. W obecnej chwili poruszamy następujące tematy: Modelowanie i praca w 3D Studio Max, programowanie grafiki z udziałem DirectX, programowanie Windows, zdecydowana większość pod kątem gier. Poszukujemy dwóch grafików z Gorzowa Wlkp lub bliskich okolic. Najbardziej zależy nam na znajomości aplikacji Maya - chociaż na poziomie podstawowym. Mogą to być również inne programy, 3DSMax lub Lightwave. Nawiążemy również współpracę z rysownikiem 2D. pozdrawiamy i dziękujemy za uwagę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności