Skocz do zawartości

JJ

Members
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

JJ's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam Czy ktoś zetknął się może z problemem braku rzucania cieni przez niektóre obiekty po exporcie z ArchiCADa, przy renderowaniu Vrayem? Jest to przemożnie denerwujące, i nie mam pojęcia jak się tego pozbyć. THX JJ
  2. No o texturach juz zostało powiedziane (ten parkiet drewniany to przesada) Żeby nie było tych "prześwietleń" na kanapie zmień Color Mapping na HSV Exponental, i całość powinna generalnie lepiej wyglądać. A po co Global subdv multiplyer 10? (czy miało być 1.0) min samples mysle ze 15 wystarczy spokojnie. Ale ogólnie to ładnie całkiem.
  3. Ale jest tez znacznie droższy (Athlon64 X2 od Pentium D) Zastanawiam się właśnie nad nowym kompem, i wiem już że wybiore procesor dwurdzeniowy. Wolałbym oczywiście Athlona64 X2, ale mnie na niego nie stać, więc jest wybór - kupić Pentium D, lub narazie zwykłego Athlona64 i poczekać aż dwurdzeniowe Athlony stanieją (płyty głównej nie trzeba bedzie wymieniać) Coś do poczytania: http://pclab.pl/art15696-5.html http://pclab.pl/art14865-5.html
  4. JJ

    Ustawienia Vraya do wnętrz

    To tak jak obiecałem do tego sfrustrowanego postu załączam wyniki mojej nauki. Są one moze niedoskonałe, niskie samplowanie itp, ale najbardziej mi zależało na świetle. A klient był zachwycony. Projekt nie jest mój, wiec do siebie biore tylko uwagi co do renderów :)
  5. Witam Mam taki problem: W załączniku jest obrazek, male preview ale widac o co chodzi. W calym pokoju jest jednakowy materiał ciemnego drewna, a rozświetlone biurko sprawia wrażenie jakby było zrobione z czego innego... jest zbyt rozświetlone na jakiś taki sraczkowaty kolor. Chciałbym żeby ten materiał oświetlony bezpośrednim światłem nie zabarwiał się w taki sposób na żółto, a był tylko jaśniejszy/bardzoej rozbielony. Spotkaliście się z takim problemem? Gdzie szukać rozwiązania? w materiale? w ustawieniach światła, vraya? Próbowałem zmieniać teksture w photoshopie, zabierać jej żółty kolor. Scena jest oświetlona vrayowymi plane'ami, i direct lightem. Wszystkie materiały są vrayowe, a swiatła maja vrayshadow. First b: irradiance map, secondary: lightcache. collor mapping ustawiony na HSV exponental Dzieki Hej
  6. JJ

    Ustawienia Vraya do wnętrz

    Wow. Dzieki. Kopalnia wiedzy normalnie! Dlaczego jeszcze na to nigdy nie wpadlem to nie wiem.
  7. JJ

    Ustawienia Vraya do wnętrz

    Jeee! Doszedlem do tego! Najlepszy sposob na oświetlanie wnetrz, uniwersalny, bezproblemowy, i w miare szybki, czyli taki którefo szukałem to IRRADIANCE jako primary, LIGHT MAP jako secondary bounces i Vrayowe plany. Jak dojde do finałowego rendera to zamieszcze go tutaj razem z ustawieniami. Wiem ze dla niektórych z was to nie jest odkrycie, ale dla mnie jest :)
  8. Mam prośbę: Czy ktoś mógłby umieścić plik w maxie z jakimkolwiek wnętrzem, z dobrymi ustawieniami Vraya. Ewentualnie z jakimiś uwagami naprzykład, co znacznie wydłuża czas renderowania itp. ?? zeby mozna bylo jakies wnioski z tego wyciagnac. Bo szlak mnie trafia jak coś o rozdzielczosci 800x600 proboje sie renderowac pare dni. Dzieki.
  9. JJ

    hdri w maxie6

    Dobra chyba nie było tego wczesniej, i to jest chyba błąd, a żeby nie robic sobie problemów, chyba trzeba po prostu nie stosować map z \"shrink wrap enviroment\", tylko przerabiac w HDRShopie, wszystkie na Latitude/Longitude, i mapowac jako cylindrical enviroment, i wtedy jest już dobrze.
  10. JJ

    hdri w maxie6

    fakt!! czasem sie patrzy a sie nie widzi. Szukalem pola do wpisania...
  11. JJ

    hdri w maxie6

    Nie wiem czy był już ten temat na forum (szukałem nie znalazlem, nie ma forumowej wyszukiwarki) Jest taka sprawa, że jak ustawiam mape hdri w slocie materiału, i mapowanie na shrink wrap env. to mapa się przekręca, i na renderze też jest obrócona o 90stopni. Jest jakiś prosty sposób żeby ją obrócić? Można niby obrócić wszystko, tak żeby pasowało do enviromentu. Ale czy nie ma jakiegoś ustawienia w maxie...
  12. JJ

    Luma a Photon Map Server

    Wieelkie dzieki. Teraz rozumiem! Pozdro JJ
  13. Witam. Gryzie mnie taka sprawa: jak to jest z tymi fotonami. Bo nie mogę znaleść tego w żadnym tutorialu, a wydają mi się podtawowymi informacjami. Jak sie ma zwykłe oświetlenie, do emisji fotonów, czyli generalnie parametry z Luma Server do tych z Photon map. Rozumiem że oprócz \"zwykłego świecenia\" (sorry za mało profesjonalne pojęcia) światło może emitować fotony... i wynik jest połączeniem 2 sposobów... ?? Czy jak włączam w Luma Server indirect ilumination, zmieniam np. liczbę bounsów ma to wpływ na odbicia fotonów, czy tymi steruje sie wyłącznie przez Diffuse depth i inne ustawienia w Photon Map Server? Jak sie ma zwykły Multiplier od światła do fotonów? Można oświetlić scenę samymi fotonami? Jak się ma skylight do fotonów? Mógłby to ktoś po krótce wyjaśnić, albo pokazać jakiś bardziej teoretyczny tutorial na ten temat? Może dla niektorych z Was bedą to oczywiste rzeczy, w takim razie prosze o wyrozumiałość. Dzieki. Pozrdawiam. JJ
  14. JJ

    Jak skrócić czas?

    fakt, troche mniejszy sie zrobił :) Czasem sie ma zaćmienia. THX
  15. JJ

    Jak skrócić czas?

    Zrobie scanlinem w najblizszym czasie, ale nie dzis. Dzieki za tutaoriale M@ti, byle wiecej takich praktycznych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności