:-(
Próbowałem rozwiązać problem doszedłem do tego że mogę przesuwać już Box01 po powierzchni za pomocą Dummy01 w następujący sposób :
-tworze Box01 Dummy01 QuadPatch01
-zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob..
-zaznaczam Dummy01 i przyporządkowuję do Position kontroler Position XYZ
-potem wciskam z menu Animation->Wire Parameters->Parameter Wire Dialog
-wybieram z jednej listy Dummy01-Transform...-Position...-Y Position...
-następnie z drugiej listy Box01- Transform...-Position...-U :Blazier ...
-zaznaczam control direction i daje Connect
-potem robię to samo tylko dla osi X i V
i niby mogę ruszać tym Box01 ale to jest dupa a nie ruszanie bo ... hmmm nie wiem jak to opisać , chodzi o to że ten Dummy01 musi być w pozycji 0,0,0 (X,Y,Z) żeby Box01 był też w pozycji 0,0 (U,V) potem jeżeli przesuwam tym Dummy01 to Box01 owszem przesuwa się ale bardzo szybko ( tzn. na duże odległości żeby to zlikwidować dziele Y i X positon przez 100 i coś widać od biedy ) no itd. , chodzi o to że ta metoda jest chyba zła no chyba że dało by się zrobić coś takiego że Dummy01 nie zwracał by aktualnej pozycji (X,Y,Z) tylko jakiś wektor o jaki się przesuwa np. o 5 jednostek do góry po osi X itp.
Druga sprawa to sposób działania kontrolera Surface on przesuwa Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V które są od 0 do 100 ( powyżej i po niżej tych wartości Box01 wychodzi poza powierzchnię ) no i tu nie bardzo wiem jak można by pogodzić obie te wartości ( U,V z przesunięciem po X lub Z ).
No ale jeżeli ktoś by mi powiedział jak zrobić żeby Dummy01 zwracał mi ( może jakimś kontrolerem ? ) wielkość o jaką się go przesuwa np. po osiach X i Y to już by było coś.