znow pewnie banalny problem , mam jais tam tekst i sfere , chcialbym teraz ulozyc ten tekst na ow sferze, w taki sposo aby ladnie sie on do niej powykzywial, how ?
hmm, z jednym sie uporalem, w koncu jest to tak okragle jak chcialem, ale co do tego wytlaczania i displaca to nie bardzo rozumiem. Powiedzmy mam jeden znak (litera), chcialbym ja teraz wytloczyc na powierzchni tego mydelka, tak na glebosc paru px, nie na wylot, jak to zrobic ? Czy duzym utrudnieniem bedzie to, ze litera zachodzi na zaokraglone krawedzie mydelka ?
wciaz przeszkadzaja mi te kanciste skrajne krawedzie, mimo tego wciaz sa wyraznie widoczne (ta kanciasta falbanka).
Nie bardzo wiem jak sie zabrac za uzycie displaca, aby wytloczyc na tym co jest jaks litere/znak, jak sie za to zabrac ?
meshsmooth jakos sobie nie radzi, ogolnie "wygladza" ze tak powiem to uwypuklenie ale wciaz krawedzie skarajne sa bardzo kanciaste, chyba ze lezy wina po stronie renderu, jesli ma on wpyw na te krawedzie to jak to zmienic ?
tak jak w temacie, jak sie do tego zabrac najlepiej, wymodelowalem cos takiego, na dobra sprawe sam ksztalt mnie zadawala z tym ze nie wiem jak pozbyc sie tych "zebatych" krawedzi, tak zeby bylo ladnie pozaokraglane na krawedziach ?
w jaki sposob zanimowac kamere aby np. zanimowac najpierw rzut z gory danego obiektu a nastepnie plynnie przechodzic kamera w dol pokazujac na koncu rzut z boku.
przesiadlem sie z wersji 5 na 6 programu i dziwi mnie, ze kursor myszy porusza sie niesamowicie szybko po uruchomieniu programu, gdzie moge to zmienic ?
to chyba i do spalenia w piecu sie nie nadaje bo kiepskie drewno strasznie kopci :D:D...no nic...
znow zaczne od nowa...grunt to pozytywne myslenie, ktorego juz czasami brakuje...
czyli zaczynam rysowac najpierw ogolne zarysy auta a potem reszte jesli dobrze zrozumialem, no i co do tego ukladania siatki to co jest nie tak ? i czy nie jest za gesta, bo jak patrze na inne to nie sa az tak geste.
Nie musze mowic ze to moje pierwsze kroki w maxie bo widac to po tym co pokazuje, zaczelem robic siatke kolejny raz z rzedu i znow czytajac inne watki i przegladajac inne siatki dochodze do wniosku ze chyba nic z tego nie bedzie.
No nic to tyle, powiedzie gdzie robie bledy ze mi to nie wychodzi tak jak powinno.
zwiekszenie z 256 na 512 praktycznie nic nie pomoglo, ale to z tym backgroundem zaznaczajac opcje skalowania jest zdecydowanie lepsze , z tym ze musze troche dopasowac pozycje tla w poszczegolnych oknach aby pasowalo mi to wszystko jak nalezy. defaultowo tlo jest wyposrodkowane w jaki sposob przesunac tlo ?
skoro mowicie o modelowaniu auta, to powiedzcie mi jak porawic jakosc bitmapy nalorzonej na boxa, gdyz mimo tego ze sama bitmapa w sobie jest dobrej jakosci (duzej rozdzielczosci) nalozona na boxa slabo trasznie wyglada, linie sie zlewaja i nie widac dokladnie krawedzi do obrysu - gdy renderuje to wszystko jest piekne i wyrazne.