bilay dzieki serdeczne !!!! w koncu widze tego tutoriala!!! jest bardzo wporzo!brakuje tylko glosu lektora ale z obrazem tez jest ok!(z drugiej strony jestem ciekaw dlaczego nie slychac glosu ?)jeszcze raz dzieki bilay. a propos luku : sprawa jeszcze otwarta ! mile widziane wlasne sposoby!!!!!!!!!!!1
czesc paulus ! sciagnalem jeszcze raz ! to samo.mam plik church 18 MB.probuje go obejrzec uzywajac divex player'a. wciaz nic. probuje quick time'a nic?albo ja durny jakis albo cos zle robie - tylko co i kiedy oto zagadkowe pytanie? pozdrawiam cie serdecznie szymonides
do anii ! niestety nie rozumiem o czym piszesz! extrude-boczne poligony , to jeszcze kojarze. ale dalej ...bardzo to skomplikowane, potrafie stworzyc luk ale jak go polaczyc ze sciana?jesli chce extrudowac poligony z gornych fragmentow luku to mam problem
no to mamy tutoriala z prawdziwego zdarzenia! dzieki serdeczne !!!nie sprawdzilem tego jeszcze dokladnie ale sprobuje dzisiaj wieczorkiem. mam nadzieje ze luk nie bedzie sprawial juz zadnych klopotow . sprawa jednak jeszcze otwarta.moze ktos jeszcze zaszczyci nas pomyslami!! jeszcze raz dzieki!!!
wyczyscic siatke po booleanie? dokladnie nie wiem o co chodzi ale dzieki za pomoc sprawdze moze cos wymysle . a jesli sie odezwiesz to prosze opisz dokladniej o co chodzi! dzieki
dzieki serdeczne aniu.zastosowalem sie do twoich wskazowek i wyszlo.choc po mapowaniu uklad ceglowek jeszcze nie taki jak powinien byc.ale to do poglowkowania.teraz zabralem sie do umieszczenia luku w scianie.zrobilem to tak:
umiescilem luk w scianie ktora zrobilem z box'u
skopiowalem luk i jego kopie schowalem(hide)
zastosowalem operacje boolean'owska (subtraction A-B) i orginalny luk zniknal po poeracji
usunalem reszte tzn kawalek sciany ponizej luku i zostal sam fragment sciany powyzej luku
opcja unhide i luk wraca na swoje miejsce!!
mam wrazenie ze jest jakis mniej skomplikowany sposob. a poza tym czytalem ze operacje boolean'owskie nie sa zbyt dobrym sposobem.
jeszcze raz dzieki serdeczne. szymonides
zwracam sie z wielka prosba do forumowiczow!jestem poczatkujacym 3ds maxofanem. mam problemik. polega on na tym ze nie wiem jak zrobic luk.np luk z cegly w akweduktach rzymskich lub luk w bramie wjazdowej itd. jesli znacie jakies tutoriale na ten temat lub jessli chcecie podzielic sie wiedza z gory dziekuje . szymonides