Możesz dać system cząsteczek Parray, który przypiszesz do obiektu kuli i za pomocą gravity (zakładka force) nadasz kierunek rozchodzenia się ognia. Stwórz odpowiedni materiał - w diffuse daj gradient i kolorki ognia (czerwony, pomarańczowy, żółty) zero odbić.
Zamierzałem zrobić wybuchający samolot. Wykorzystując ten tutorial http://www.max3d.pl/tut.php?id=258 stworzyłem system cząsteczek parray i przypisałem do obiektu. Jednak w renderze wychodzą dziwne obiekty. Czy możecie coś pomóc ?
Narysowalem prosty emblemat samolotu spitfire i po nalozeniu na obiek wyglada w miare ok. Jednak po nalozeniu na jakis polygon powstaje kicha. Moglby mi ktos pomoc bo jesli chodzi o teksturowanie to raczej ciemny jestem.
Utworzylem bipeda, polaczylem z cialem ten szkielet. Narysowalem laweczke i sztange. Postanowilem zanimowac jak ludzik wykonuje sztanga ruchy, jednak nie wiem jak polaczyc dlonie bipeda ze sztanga. Czy moze ktos pomoc ?? Dzieki
Zrobilem to co napisalem, czyli na 400 klatce dalem auto key i przesunelem minimanie postac aby na time slider pojawil sie znaczek i kiedy ustawiam na 420 klatke i daje auto key i wstaje ludkiem. Jednak poodtworzeniu animacji on powstaje jeszcze przed 400 klatka.
Za pomoca character studio zrobilem szkieleta i postawilem nim kilka krokow i usiadlem na krzeslo. Animacja skonczyla sie na 300 klatce. Chcialbym aby kostek przesiedzial te 100 kolejnych klatek na krzesle i od 400 wstal. Wiec ustwilem sie na 400 klatce wcisnelem auto key i przesunelem na 420 klate aby wstanie bylo wmiare plynne i szybkie. Przesunelem koscmi w odpowiednim kierunku i wylaczylem auto key. Daje play a tu ludzik zaczyna wstawac juz od 300 klatki i konczy na 400 - wyglada to strasznie badziewiascie i nie jest to co zalozylem. Jezeli ktos zrozumial o co mi chodzi to czy moze mi cos pomoc ?? dzieki z gory
Mam jeszcze jedno pytanie: przeprowadzam animacje postaci jej kroki; postac zatrzymuje si przed krzeslem i naciskam przycisk "auto key" przesuwam suwak animacji o 50 klastek do przodu i recznie przesuwam srodek ciezkosci szkieletu na krzeslo, jednak wtdey pojawia sie komunikat "Keys may not be set after the last footstep". Wiec jak mozna to zanimowac np. siadanie na krzesle, ruch ramion itp, ktos moze pomoc ??
W character studio zrobilem szkielet i polaczylem go z cialem czlowieka za pomoca physiqu, lecz podczas zmiany polozenia ramienia cialo tego czlowieczka "rozciaga sie jak guma" wiem, ze musze powiekszyc pole, ktore bedzie modyfikowane przez kosci. Czy ktos moze wie , gdzie to sie robi ??
W ostatnim numerze Eksperta byl fajny tutorial zwiazany z animacja postaci i pluginem character studio. Przy instalacji maxa 6 zainstalowalem ten plugin, lecz podczas wykonywania tego tutorialu nie mam funkcji BIPED. SzukaBem jakiegos character studio, lecz nie znalazlem do maxa 6 tylko 5. Mozecie cos poradzic ??
Sciągnełem plugin simcloth3 dla maxa 5. Sam pracuje na max'ie 6 i ten plugin mi nie działa a w sieci nie znalazłem wersji na 6. Co mam zrobić ?? Możecie jakoś mi pomóc ??
Utworzyłem system cząsteczek PArray i przypisałem do obiektu, który miał eksplodować. Wszystko ładnie się rozleciało nawet efekt wybuchu dodałem (cienki fire effect). Jednak mam taki problem, że system cząsteczek rozpoczyna swoje zadanie już od 0 klatki a jak w Particle Generation/Particle Timing/Emit Start zmieniam klatkę 0 na np. 22 wtedy system cząsteczek znika mi. Chodzi mi o to aby PArray poczekał z wybuchem i nie zniknął. Może ktoś pomóc ??
Mam problem z dokończeniem części starej felgi. Narysowałem już do momentu widocznegona poniższym rysunku i teraz mam wyextrudować pierścienie zmodifkowane przez chamfer. Jednak próbowałem to uczynić i nic z tego nie wychodziło. Efekt nie był nawet troszkę podobny do efektu na zdjęciu drugim. Jak mam wyextrudować ?? Z poziomu egde czy polygon. Wyextrudować do tyłu czy do przodu ?? I co zrobić , aby nie było takich kańciastych kształtów (tych wyextrudowanych elementów) ?? Możecie coś pomóc doradzić ??