Skocz do zawartości

puciorek

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Debica

puciorek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. puciorek

    HDRI light dome nowa wersja

    Dzieki bardzo Robi sens Darek
  2. puciorek

    HDRI light dome nowa wersja

    Marcin Dzieki za szybka odpowiedz Pytanie: a co z GI? -jezeli glownym zadaniem dome light jest oswietlenie ze wszystkich stron powyzej XY "plane" to czy to eliminuje uzycie GI? ktore co jak co ma to samo zadanie? Widzisz, jezeli mam uzywac dome light to dlaczego mam podwajac czas i wlaczac GI? sam juz nie wiem? jest tam tyle opcji ze po jakims czasie czlowiek sie glubi... jeszcze jedno pytanie Marcin: ktore HDRI uzywasz (spherical czy light probes) i ktore opcje wlaczasz w material editor? widze powyzej ze uzywales light probe (?) czy kliknales na opcje "mirrored ball" nie mam teraz maxa przed soba ale tak chyba sie to nazywa....
  3. Hej, Ostatnio znalazlem kilka postow na Chaos opisujacych nowe swiatlo ktore ma byc dostepne w nadchodzej wersji VRAY-a. Mianowicie Dome Light z opcja mapowania HDRI jako glowny "light source" (vray-hdri-map). 1 Czy ktos slyszal cos wiecej na ten temat? 2 Czy zaaplikowanie tego swiatla eliminuje " first bounce" dla GI? 3 A co z "second bounce"? 4 czy first bounce kontroluje odbicie swiatla (environment GI) a second bounce odbijanie koloru? 5 Czy to nowe swiatlo spowoduje ze nie potrzeba bedzie uzywac GI? 5 Jezeli tak to powinno to pospieszyc renderowanie (?) 6 Jak uzyskac ostrzejsze cienie manipulujac HDRI image? 7 Jak manipulowac HDRI. Chcialbym uzyskac troche wiecej info na ten temat bo wydaje mi sie ze to moze byc fajna opcja a szczegolnie do zewnetrznego renderowania. Mozna tez kontrolowac "splotchiness" poprzez podkrecanie "light bounces" Ponizej jest post w wersji angielskiej: "the dome light is like using a vraylight to replace the environment GI. You have independant control of subdivision without using the irradiance map. So its like having a 0 bounce skylight without having GI." pozdrowienia Darek
  4. puciorek

    problem z zxfrogiem

    Speed Tree, Albo Drzewka Z Onyx, Musisz Wejsc Na Ich Website I Poszperac Tam, Jakkolwiek Ich Drzewka/roslinnosc Ma O Wiele Mniej Faces/polygons. Szkoda Bo Xfrog Ma Bardzo Szeroki Zasob I Dobrej Jakosci Drzewa...
  5. puciorek

    problem z zxfrogiem

    najlepiej bedzie jezeli exportujesz drzewo prosto z x-froga jako 3ds, i nastepnie import z powrotem do maxa, nie jako .xfr ale jako .3ds. nastepnie musisz pobawic sie troche z materialami, jezeli nikt ci w miedzyczasie nie napisze jak je przestawiac to jak wroce do domu dam ci link na strone ktora okresla jak poustawiac materialy aby szybciej renderowalo. mozesz takze zmienic te materialy na vray-materials, jak potrzebujesz script to ci go wysle, jest on freeware. musisz tylko ustawic w materialach opacity channel. jedno pytanie, nie wiem czy to tylko ja ale x-frog trees renderuja sie bardzo wolno, zwlaszcza jak jest GI wlaczone. co wy na to? moze bylo to juz gdzies na tym forum poruszane, jezeli tak to przepraszam. powodzenia darek
  6. puciorek

    domek jednorodzinny

    eol nie przejmuj sie co inni mowia, jak na poczatek-jest bajer! inni powinni pull your heads out of your asses alez przeciez oni sa tacy doswiadczeni...
  7. puciorek

    Budynek #2

    Hej, dzieki za komentarze. Nie obwiniam Cie ze nie lubisz Ameryki, ja tez nie ale ktos musi placic rachunki oraz wyslac pieniazki do kraju. Te niebieskie daszki to "awnings", i taki jest wlasnie ten material--cos w rodzaju sztucznej skory, jest tego specyficzna nazwa ale nie pamietam. Przyznam sie Wam ze zrobilem juz chyba okolo dwudziestu tych Goodwill-ow, juz mnie szlak trafia jak to dziadostwo widze. Ten pierwszy ktory zamiescilem--Bankiet ze klepem, byla taka odskocznia od rzeczywistosci. Szkoda ze sie wam nie podobalo.:rolleyes: zalaczam nastepny Goodwill ktory doslownie wczoraj skonczylem Tutaj, rachitekt projektu poprosil mnie abym poskladal zdjecia, ktore zostaly zrobione tam gdzie ma powstac ten budynek, nastepnie wstawic trojwymiarowy model, mniej wiecej dobrac swiatlo, itp. znacie ten proceder? Dobra. Zdrowko PS Przyzekam ze juz wiecej nie bede zasmiecal "odbudowa Iraku" ten forum....
  8. Moglbys krotko opisac ten projekt. Wykonanie wydaje sie orginalne. Trudno jednak cos o nim powiedziec nie wiedzac tematu. Pozdrowienia Darek
  9. cała moja inwencja to grafika - ze względu na nieciekawy projekt- zrobiona bardzo szybko ;) Jak na kilkugodzinny projekt to poszlo ci nawet niezle. Cholera, trudno krytykowac tego typu prace. Podoba i sie "uczucie" tych renderingow. Troche sa one ciemne i brak kontrastu, czegos co by sie naprawde zucalo w oczy, ale moze nie o to chodzilo(?) Teraz dopiero zauwazylem ze masz jeden zrobiony podczas dnia i drugi podczas nocy. Twoje renderingi charakteryzuja sie prostota o twardych ksztaltach. Ten robiony podczas nocy wyglada prawie jak malutka kaplica do ktorej chodzilem jak bylem malym gowniarzem. Do czemu ma sluzyc ta wieza? Czy po to aby zwrocic uwage? to pytanie jest chyba nie na miejscu jezeli jest to istniejacy budynek. Sorry. Czym to robiles? zdrowko darek
  10. Pracowalismy dla nich (Pizza Hut) przez okolo 2 lata. Musze przyznac ze b. dobrze placili, na czas. Co w dzisiejszym swiecie jest trudno do osiagniecia w tym biznesie. Masz racje mowiac ze maja okreslone standardy. Pizza Hut ma swoj department, ktory zajmuje sie ciaglym rozwijaniem swojego prototypu. Pamietam gdy bylem w Krakowie pod koniec lat dziewiedziesiatych, niedaleko glownego rynku byla Pizza Hut, tylko zamiast wolno stojaca znajdowala sie w srodku wiekszego budynku. Ciekawy jestem czy jeszcze tam istnieje? Gdy pracowalismy dla Pizzy Hut, w wiekszosci wypadkow zajmowalismy sie wolno stojacymi budynkami. Dlatego wlasnie bylo trudno aby cos nowego im zaproponowac. Sa bardziej sztywniejsi w tych wypadkach. Zreszta, ta sama sytuacja istnieje z McDonnald-em. pozdrowienia darek
  11. cholera! nie wiedzialem ze az tak bardzo zepsuje ci smak.... kurcze szkoda! you hurt my feelings:mad: zdrowko darek
  12. a tutaj jest drugi strzal....
  13. Tak sie zlozylo ze tez projektowalem jedna pizze hut...
  14. Czesc Wam Myslalem ze pokaze wam moj finalowy projekt z ostatniego roku studiow. Tak naprawde to wtedy wlasnie zaczalem sie bawic 3d rysowaniem. Projekt mial za zadnie polaczyc czesc srodmiescia poludniowego (starsza) wraz z druga czescia srodmiescia-polnocna (nowsza). Starsza czesc zawierala budynki skonstruowane z cegly, ta nowsza - beton, szklo oraz stal. Postanowilem skonstruowac budynek ktory byl zawieszony pomiedzy dwoma starymi blokami. Twierdzilem ze przyszlosc jest w jakims tam stopniu zalezna od przeszlosci. Budynek byl umieszczony w czesci poludniowej ale byl skierowany w strone polnocna- aby dac do zrozumienia ludziom ze w tym wlasnie kierunku zmierzamy. W dodatku, jedno z objektywow projektu bylo--jak zachecic ludzi pracujacych w polnocnej czesci srodmiescia aby zwiedzali poludniowa czesc-ta biedniejsza i zostawiali tam pieniadze? Ztad wlasnie zawieszenie mojej restauracji w powietrzu, powod-- lepiej widoczne. Jak jeszcze was nie zanudzilem to pozwolcie mi opisac w skrocie zalaczone zdjecia -pierwszy to boczna elewacja -drugi to przednia elewacja--tutaj po prawej stronie znajduja sie szklane panele pokazujace historie poludniowej czesci oraz informujace o nadchodzacych wydarzeniach -trzeci - ktory ma zaostrzona perspektywe, pokazuje jak szybko, z jaka predkoscia, poludniowa czesc sie zmienia. -dodalem jeszcze kilka innych. Na koniec, milo jest od czasu do czasu wrocic do szkolnych dni oraz do tamtych projektow. Szkoda tylko ze rzeczywistosc jest inna....
  15. puciorek

    Budynek #2

    Yup! Palmy maja byc tylko podczas lata bo w zimie by umarzly. Klient dla ktorego pracuje byl na wczasach gdzies na Bahama i wlasnie tam dostrzegl pewne architektoniczne detale, ktore mu sie spodobaly. dlatego wlasnie ten bankiet wyglada jak wyglada. Komisja miasta (Appearance Commission) zazadala rendering calego projektu. Trudno jest uchwycic taki duzy skrawek ziemi w jednym widoku. Przewaznie ustawiam kamere na wysokosci oczow ludzkich, gdzie w tym wypadku bylo zadanie aby pokazac to z lotu ptaka. To wlasnie zmusilo mnie aby uzyc te qurew...ie sztuczne drzewa. Normalnie to wstawiam roslinnosc w P.P (Photoshopie) ale tutaj, z powodu wysokosci kamery wygladaly by troche plasko-sztucznie. zalaczam jeszcze inny rendering wktorym kamera jest nizej oraz uzywalem regularny scanline rendering engine wraz z inna roslinnoscia. pozdrowienia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności