Witam wszystkich grafików pracujących na 3d studio max . Ponieważ jest to mój pierwszy kontakt z 3d studio max mam dużo pytań. Napiszę , ze na co dzień pracuje na programie AutoCAD i Inventor,
w związku z tym najlepiej idzie mi rysowanie w/w programach. No i jak to bywa mam pytania odnośnie importowania szkiców 2d z Inventora lub Autocada do 3D Studio Max.
Problemy mam takie:
Szkicu z autocad lub inventor nie da się skopiować za pomocą ctrl+C <> ctrl+V - a działa to w autocad<>Inventor.
pozostaje więc zapisać szkic jako dxf lub dwg i otworzyć to w 3d studio Max. Problem w tym, ze mam obiekt w którym w ten sposób importują się tylko linie proste , natomiast łuki zrobione z elips już nie importuje i nie wiem jak to zmienić ;-(
Natomiast gdy zaimportuje model 3D z Inventora to już wszystko wygląda niby OK ale mam to jako bryła i nie za bardzo wiem jak bym mógł nanieść np wygładzenia krawędzi. Domyślam się ze gdyby mi się udało jednak zaimportować szkic to było by dużo więcej opcji w edycji. (albo po prostu nie ogarnąłem jeszcze sposobu edycji) 😉
Na początek chciałbym nauczyć się importować moje modele z Inventora do 3D Studio MAX i tym samym mieć możliwość tworzenia realistycznego widoku moich modeli.
Nie wiem dlaczego importuje mi model 3d jako model zbudowany z trójkątów (w Autocadzie i Inventorze jest tylko kontur) Czy to jest normalny import, czy muszę to inaczej importować ?
Czy koledzy mogliby mnie naprowadzić jak robić dobrze import szkiców, lub całych model 3d z Inventora. I ewentualnie powiedzieć mi czy mogę edytować model zaimportowany do 3D studio MAX i jak to zrobić ?
Pozdrawiam Ultimion