Witam wszystkich forumowiczów - jest to mój pierwszy post, gdyż zaczynam przygodę z 3ds MAX (wcześniej korzystałem i nadal korzystam ze Sketchupa).
Mam duży problem z nakładaniem tekstur na obiekty - głownie na fronty meblowe i blaty.
Posiadam wiele tekstur wysokiej rozdzielczości płyt meblowych lub laminatów.
Większość tekstur( bez względu na rozdzielczość) jak wrzucam do 3ds MAX powinny mieć rozmiar jak płyty meblowe - czyli po dłuższym boku 280 cm - po krótszym w zależności czy to płyta czy laminat 200 lub 130 cm.
W 3ds-ie mam wyłączone na stałe Real World Scale.
1. Jak sobie poradzić aby tekstura którą nakładam na np. front meblowy miała po dłuższym boku 280 cm a po krótszym zachowanie proporcji z pliku tekstury.
2. Jak zrobić aby po nałożeniu tej tekstury na np. front meblowy mający 71.3 cm x 60 cm - był tylko wycinek tej pełnej tekstury(czyli mającej 280 cm po dłuższym boku). Gdyż zależy mi na rzeczywistym odwzorowaniu usłojenia materiałów na teksturowanych elementach.
3. Jak już to uda się osiągnąć - to jak dodać materiał do biblioteki z zachowaniem rozmiarów tekstur - tak abym wykorzystując ten materiał z biblioteki przy nowym projekcie nie musiał już ustalać rozmiarów tekstury - tylko abym teksturował formatki i w ostateczności przesuwał wycinek na inną część całej płyty meblowe aby mieć inne usłojenie ?
Próbowałem z UVW Map - ale chyba robię coś nie tak, albo nie tędy droga.
Ogólnie zaczynam od stworzenia materiału w Slate Material Editor (ja używam renderera Fstorm) - po stworzeniu materiału - czyli wczytanie map diffuse, specular, normalmap itp. i ustawienia parametrów materiału - używam go dany element i zaczyna się problem.
Może jest jakiś fajny plugin który ułatwia tę pracę ?
PS. W Sketchupie nie ma z tym problemu - wczytuję teksturę - od razu pobierane są jej proporcje - wpisuję rozmiar dłuższego boku na 280 cm - i tekstura ma zachowane proporcje i jak nią teksturuję fronty meblowe to bez względu na ich rozmiar zawsze " rzeczywisty rozmiar tekstury" jest na nie nałożony - chcę zrobić kontynuację słoja też z tym nie ma problemu.
A w 3ds MAX, tekstury nie wyglądają tak jakbym chciał - i nie mogą nad tym zapanować i sprawić aby praca była przyjemna :(
Z góry dzięki za pomoc.
PS. Pooglądałem na YT troche filmików, ale w żadnym nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.