Mam problem z displacement map. Niemal zawsze renderują mi się błędy w postaci "schodków", tak jak na załączonym
pliku. Problem miałem już w mapach z GeoControl, wtedy rozwiązałem to zapisując wygenerowaną mapę jako 24bit PNG o rozdziałce 16K. Mapa używana była w modyfikatorze displacement.
Teraz jednak mam mapę wczytaną do materiału i te błędy są zawsze. Są to materiały ściągnięte z netu, np:
https://cc0textures.com/view?id=Rock026
Czy png, czy jpg, zawsze jest ten błąd. Rozwiązanie powyższe też nie działa. W zasadzie każda jedna mapa displacement ma ten błąd. Próbowałem już wszystkiego, zapisywania w różnych formatach, nawet próby rozmywania w PS. Nic to nie daje. Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić? Napewno da się jakoś to obejść, pewnie coś przegapiam.
Używam maxa piętnastego i VRaya 3 ale takie rzeczy były już wcześniej. Teraz jednak nie mogę nic z tym zrobić.