Witam.
Chciałem wykonać kosz wiklinowy, próbowałem z krzywymi i nie wiem jak wykonać pofalowaną krzywą. Skręconą krzywą potrafię potem dodaję geometry/bevel i wygląda ładnie, mogę z tego wykonać górną krawędź splotu. Nie wiem jak zrobić krzywą ale by była płaska i pofalowana. Spłaszczenie skręconej krzywej skutkuje płaskim bevel. Może ktoś podpowie mi jak ogarnąć ten temat. Wygląd koszyka w załączniku
Super to wygląda 😄 Mam nadzieje że jakoś to ogarnę. Sporo nowych rzeczy ale po woli się to jakoś opanuje. Mam jeszcze jedno pytanko: mam obiekty już rozłożone np jak ten mój bruk to są zwykłe obiekty powielone przez duplikuj, czy można zwiększyć odległości między nimi /chodzi mi o szczeliny pomiędzy blokami/ jakąś funkcją czy trzeba teraz na piechotę rozsuwać?
Dziękuję za pomoc i za ciekawe rozwiązania 👍
Dzięki za odpowiedź. Kombinuję by jeden element się ułożył przy krzywej ale jakoś nie układa się jakbym chciał. Sama funkcja nie ma zbyt wielu opcji ustawienia, jak można modyfikować układ elementu. układa się zupełnie nie tam gdzie bym chciał. Czy ułożenie obiektu jest zależne od pivot albo położenia kursora ?
edit: ułożyło się /rys.2/ ale kostki uległy deformacji, jest możliwość by kształt ich nie zmieniał się a tam gdzie szerzej powstały tylko większe przerwy miedzy nimi ? Tak samo wychodzi jak połaczę wszystkie kostki.
Witam.
Czy jest jakaś funkcja ukształtowania/rozłożenia kostek bruku po łuku ? Każda kostka jest osobnym elementem. Po scaleniu owszem można wygiąć całość ale kostki tracą kształt i są nienaturalne. Próbowałem z funkcją curve ale efekt jest stosowany tylko do jednego elementu. Chodzi mi o takie rozmieszczenie elementów gotowej drogi wg zasady jak na rysunku. Szukałem toturiali ale nie bardzo wiem jakiej funkcji szukać. Może ktoś pomoże mi w tym.