Skocz do zawartości

Kreatywny_Nick

Members
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Kreatywny_Nick's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Dziękuję Tazio i Ca mel za te 2 bardzo wyczerpujące komentarze. Dowiedziałem się z nich chyba wszystko czego chciałem na ten moment i potwierdziłem wcześniejsze obserwuje. Z tą wiedzą mam teraz lepszy obraz na sytuację o mogę zacząć działać w tym kierunku z większą pewnością. Dziękuję serdecznie jeszcze raz i pozdrawiam! Karol
  2. No tak, słyszałem wiele opinii na temat ostrej harówki w tym zawodzie i mu pokrewnym. Jest to chyba trudne do ominięcia, ale jak rozumiem takie sytuacje są częste przed premierą. A przez resztę czasu mówimy tu bardziej o 10h 6 razy w tygodniu czy raczej bardziej po ludzku 8h 5 razy w tygodniu?
  3. Witam serdecznie, Karol z tej strony. (No jest trochę tego tekstu, oraz pytań, ale trudno bardziej mi to skrócić. W szczególności że od odpowiedzi na te pytania tak naprawdę zależy moja przyszłość i kierunek jaki odbiorę. Tak więc za każdą odpowiedź bardzo dziękuję.) (Dla osób nie zaciekawionych moimi "motywacjami", oraz innymi uwagami z mojej strony, na dole są wypunktowane pytania do was) Jak można wyczytać z tytułu, zastanawiam się nad pracą jako artysta 3D. W przeglądanych ofertach pracy zauważyłem że większość to oferty studiów gier. Rozważam więc pójście w tą stronę ponieważ w teorii mogło by to połączyć moją pasję do szeroko pojętego tworzenia i komputerów. 3D artystów poszukują głównie twórcy gier, więc jest to chyba najlepszy kierunek, który nie wymaga papierka inżyniera, dla człowieka który lubi tworzyć i ma bogatą wyobraźnię. Dlatego chciałem zaznaczyć że nie chciałbym być zaszufladkowany jako "gnojek co tylko w gry gra, to myśli że będzie se gry robił". Absolutnie to nie jest moją motywacją! Przede wszystkim ten kierunek rozwoju przemawia do mnie poprzez moją "rządzę tworzenia" 😛 czegoś fajnego. Zwariował bym w pracy np. na taśmie produkcyjnej. Nie zacząłem jeszcze tworzyć w programach typu blender ponieważ pierwsze chcę wybadać teren zanim poświęcę znaczne ilości czasu jak również uwagi na naukę danego programu i także samą praktykę. Nie chcę poświęcić dziesiątek godzin na naukę programu i zdać sobie sprawę że tworzenie modeli 3d nie jest dla mnie z innych powodów niż samo tworzenie modeli. Np. przesycenie rynku. Dlatego muszę postawić sobie (oraz najlepiej weteranom tej dziedziny) parę pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi odpowiedzieć. 1. Oprócz tworzenia modeli, tekstur tudzież prostych animacji w game dev ie, czy są jeszcze jakieś sensowne alternatywy. (Chodzi mi o np projektowanie wizualizacji wnętrz, ale w tym przypadku zauważyłem że jeśli chodzi o wynagrodzenie to jest "niesatysfakcjonujące", nawet pomimo lat starzu). 2. Rysowanie a rzeźbienie w programie. Nigdy nie miałem talentu to rysowania twarzy, choć zawsze starałem się zachować realistyczność. Nie rysowałem od bardzo dawna, wcześnie to zaniedbałem, a szkoda bo może dziś rysował bym całkiem zacnie. Domyślam się że takie umiejętności mogą pomóc, ale nasuwa się pytanie: czy i jakim stopniu wymagane są takie zdolności artystyczne, by sprawnie tworzyć realistyczne modele postaci np. model ciała, twarzy godny najnowszych gier AAA (pomijając miesiące/lata praktyki). I czy nauka szkicu, proporcji na kartce jest pomocna/niezbędna. 3. Programy które powinienem znać na pamięć. Domyślam się że dobrze było by nauczyć się jak najlepiej jednego programu na początek, potem dodawać do CV kolejne pozycje. Najczęstszymi programami do tworzenia w 3D wymienianymi w ofertach pracy to Blender, 3DS MAX, Maya. Który program byłby najlepszy na początek i dlaczego? Lepiej skupić się na jednym i w razie potrzeby uczyć się innych czy może uczyć się ich po kolei? 4. Oprócz programów typu blender często wymaga się również znajomość programów do stricte nakładania/tworzenia tekstur. Domyślam się że będę musiał nauczyć się posługiwać tego typu programem. Pytanie którym. Photoshop czy Substance Painter? Może najlepiej oba? 5. Częstym punktem wspólnym.wielu ogłoszeń jest znajomość silników UE4 i/lub Unity.To zależy zapewnie od wymagań pracodawcy, ale w jakim stopniu trudna jest obsługa tego typu silników, w jakim stopniu artysta 3D musi go mniej więcej poznać. Pytanie jest motywowane pewnym lękiem przed silnikami, spowodowanymi skojarzeniami z programowaniem, którego nie potrafię :p. 6. Nauka na studiach/kursach. Aktualnie jestem w 3 klasie na kierunku technik informatyk , pozostało mi więc ok. półtora roku nauki w szkole. Aktualne jest więc pytanie o dalszą naukę. Wydaje mi się że modelowania można nauczyć się w domu, na własną rękę. Jeśli chodzi o studia, to jakie kierunki byłyby pomocne i w jakim stopniu są sensowne. Osobiście przeraża mnie wizja studiów ponieważ nie potrafię kuć na pamięć, a tego tam często nie brakuje. Jak więc jest z kuciem na przydatnych kierunkach? Jakie kursy mają sens i są warte pieniędzy? 7. Nauka na własną rękę. Jeśli chodzi o naukę podstawowych programów jak np. blender, jakie są źródła do edukacji samemu, oprócz kanału na YT Blender Guru. Czy może taka nauka da mi wystarczającą podstawę do zostania artystą 3D? Czego nie nauczę się samemu? 8. Ogólnie rzecz ujmując jaka jest sytuacja na rynku. Czy zapotrzebowanie na ten zawód jest wystarczające by nie martwić się zanadto o znalezienie pracy. 9. Szeroko pojęte wady i niewygody, oraz plusy tego sposobu na zarobienie na chleb. 10. Wynagrodzenie dla dobrego, nie wybitnego grafika na przestrzeni lat. Czy da się trochę dorobić na boku przed zaczęciem pracy na pełen etat? 11. I inne rzeczy które powinienem wiedzieć obierając ten kurs w życiu, może co zrobili byście inaczej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności