Właśnie zakończyłem prace nad grą, do której wykonałem model osła.
Jest to wersja beta gry. Jest się osiołkiem, który musi zebrać wszystkie marchewki. Gra kończy się gdy osiołek dociera do pomnika USiołka.
Plik gry: Ściągnij (224 MB)
Środowisko: Unreal Development Kit
Screen:
Więcej informacji:
http://zmigk.ii.us.edu.pl/us
Na głowie są 3 modyfikatory Hair and Fur. Najpierw zaznacz poligony dla różnych rodzajów futra (gdzie każde zaznaczenie będzie w pojedynczym modyfikatorze). Następnie w każdym modyfikatorze wybierz parametry. Dobrym wyjściem jest wczytanie gotowych fryzur. Potem możesz je dowolnie edytować, czesać itp.
Jest pewne podobieństwo z Kłapouchym, ale wzorowałem się maskotką ze zdjęcia:
Nogi spróbuję wymodelować na nowo.
Modyfikator Hair & Fur daje niezłe owłosienie.
Przedstawiam postać osiołka. Z góry zaznaczam, że nie ma związku z osiołkiem ze Shreka.
Rendering:
Przykład z futrem:
Siatka obiektu (bez TurboSmooth):
Na koniec mam pytanie związane z animacją. Czy wprowadzając do tego obiektu szkielet, powstanie problem z poruszaniem postaci na 2 nogach (ze względu, że nogi są w pozycji siedzącej, nie na stojąco)?
Moim celem jest stworzenie wizualizacji przedstawiającej możliwe zastosowania wzorów fraktalnych. Przygotowałem przykładową scenę. Co możecie o niej powiedzieć? Z góry dziękuję za uwagi.
Techniki: kubek – lathe i loft(ucho), ołówek – loft, serwetka to NURBS, a pozostałe elementy to plane
3D Studio MAX 2009 + Vray
Obrazki:
Siatka:
Nie ma koloru gdy jest ustawiony w opcjach ekranu USA (o ile się nie mylę). Gdy ustawi się standard GB będzie i kolor. Trzeba kliknąć prawym na pulpicie i ustawić odpowiedni profil.
Chyba CD-Action o tym poświęciło kiedyś ćwierć ostatniej strony jak go dopiero robili. Ponoć 1000 komputerów z Linuxem i Blenderem go renderowało. Jednak lepiej zapłacić widocznie za coś lepszego, bo włosy ze Shreka 2 zrobili w Maya i nawet gdzieś są dostępne filmiki.
Jeżeli chodzi o tutotiale to polecam książkę "Oficjalny podręcznik..." z Heliona przetłumaczony z angielskiego dostępnego w necie. To taki zbiór tutoriali, choć dziwnie opisanych, ale pewnie dlatego, że Blender jest dziwny. Człowiek się szybko zniechęca...
W 5 000 zł zmieścisz się jeżeli zrobisz jak ja. Kupiłem sobie stacjonarny silny rok temu (ok 2 500) i lapka HP do akademika, który nie jest super (2 600), ale projektuję na lapku, a renderuję w domu...
Seria o Robin Hoodzie (ten serial), a do tego z ostatnich podobało mi się Pachnidło, bo Piła 1, 2 i 3 jest drętwa. Fajny był starzec, ale Martwicy mózgu nie przebije...
Ganek jest całkiem ładny, a reszta jakaś taka zbyt czysta i dziwne ściany mają te budynki. Na drzewach w tle widać aberację chromatyczną a na elementach sąsaidujących z nimi nie...