Jako, że to mój pierwszy post na tym forum.
Witam wszystkich serdecznie!
Już 4 dzień siedzę próbując rozkminić jedną sprawę do swojego projektu.
shortstory:
Tworzę mapping modelu samochodu w blenderze, dostałem OBJ'tka z UV'ką która wygląda tak:
Niestety, część wypuszcza się dobrze, ale niektóre elementy są czarne lub nakładają się na siebie w odwrotnej kolejności...
Co ciekawe, jeżeli wyizoluje dany element aby wykluczyć jakieś nakładanie się na siebie UV'ek to i tak pozostają one czarne.
Nie wiem od czego do zależy, jedna szyba i jedna klamka jest dobrze a reszta się sypie.
Jus próbowałem wszystkiego, normale, optymalizacja siatki etc. nic nie działa.
Jeżeli nie uda mi się tego problemu rozwiązać jedynym sposobem jaki mi pozostaje to ustawienie 5 orto kamer i potem połączenie tego jakoś magicznie w After Effects... Tylko nie widzę jakoś dociągania i warpowania tego tylnego zderzaka.
Znacie może jakieś skrypty które mógłby mi to ułatwić aby wypuścić tak animację?
Oraz czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Od nowa siatki unwrapować nie chcę, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wypuścić i ustawić wszystko żeby ona tak wyglądała.
PS; testowałem na wszystkich blenderach 3.1/3.2/3.3. Wszędzie to samo.
Załączam link do pliku .blend