Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

3dsmaxman

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. 3dsmaxman odpowiedział Snake5 → na temat → Modeling
    Jest też plug-in Max2Obj i Obj2Max, ale działa tylko do 3ds Max 6...
  2. Jeśli chcesz to zrobić bardziej realistyczne, to popraw kształt kawałków szkła. Żadna gruba szklanka ci się w ten sposób nie rozbije :P
  3. Jeszcze jedno pytanie, choć nie związane z normalnymi (ale też z OpenGL :> ) Otóż: mój konwerter Max->Obj (Max2Obj) przypisuje wierzchołkom tekstury trzy współrzędne. Co oznacza ta trzecia? Bo dla mnie (intuicyjnie) taki wierzchołek powinien posiadać dwie współrzędne (ponieważ mapa do tekstury jest zazwyczaj dwuwymiarowa). Z góry dziękuję za odpowiedź!
  4. @up: A ja mam problem, bo mi exporter Max to Obj nie zapisuje vn (choć kazałem mu). A poza tym zapisuje do pliku tekstowego, które jest niewydajny i trudny do odczytania. Wielkie dzięki za rozwianie mych wątpliwości, Kru !
  5. Witam! Piszę właśnie konwerter z tekstowego OBJ do binarnego, aby potem móc szybko i ładnie ładować modele za pomocą funkcji w jakimś napisanym przez siebie DLL-u. Tu rodzą się moje pytania, a mianowicie: 1) Czy muszę wyliczać normalne? Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić. 2) W jaki sposób zapisuje się "współrzędne" normalnej?
  6. 3dsmaxman odpowiedział odpowiedź w temacie → 3ds max
    Polecam szukanie w Internecie (np. po nazwie dll). Oto, co wyskakuje: http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=261204 Spróbuj, może pomoże
  7. Powiedzmy, że mam scenę z płaszczyzną, a w ME jakiś materiał z mapą opacity. Chcę przypisać do niej ten materiał. Jak to zrobić?
  8. 3dsmaxman odpowiedział 3dsmaxman → na temat → Programs Languages
    Dzięki za pomoc! Już właściwie wszystko działa.
  9. 3dsmaxman odpowiedział 3dsmaxman → na temat → Programs Languages
    Po pewnym czasie już do tego doszedłem :) Teraz mam gdzieś błąd nawiasowania (MaxScript oczekuje "while" czy coś takiego). Oto obecny kod: mousex = mouse.screenpos.x mousey = mouse.screenpos.y currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y setSysCur #rotate rollout mywin "STEROWANIE FRANUC" ( group "Sterowanie" ( radiobuttons but "Mysz (x)" pos:[20,20] labels:#("body1","natryskiwacz","body2","przeciwwaga","ramie2") button run "Uruchom!" pos:[20,50] width:60 height:30 ) -- ZMIENNE PRZECHOWUJĄCE KĄTY OBIEKTÓW global body1rot = 0 global przecrot = 0 global body2rot = 0 global mojeramierot = 0 global ramie2rot = 0 global natrrot = 0 global butstate = 0 --NARZĘDZIA MYSZY-- tool mousemvx ( on mouseAbort click do #stop on freeMove do ( currentmx = mouse.screenpos.x if currentmx while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,0,1]) mousex -= 1 ) if currentmx > mousex+3 then while currentmx > mousex do ( in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [0,0,1]) mousex += 1 ) ) ) tool mousemvy ( on mouseAbort click do #stop on freeMove do ( currentmy = mouse.screenpos.y if currentmy while currentmy ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,1,0]) if butstate == 3 do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [1,0,0]) (select $'body2) ) mousey -= 1 ) if currentmy > mousey+3 then while currentmy > mousey do ( in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [0,1,0]) if butstate == 3 do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [1,0,0]) (select $'body2) ) mousey += 1 ) ) ) --PRZYCISK "URUCHOM" on run pressed do ( butstate = but.state case butstate of ( 1: (select $'body1') 2: (select $'Box01') 3: (select $'body2') 4: (select $'przeciwwaga') 5: (select $'ramie2') ) if butstate == 1 or butstate == 3 then startTool mousemvy else startTool mousemvx --------------------------------------- on body2g pressed do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [1, 0, 0]) (select $'body2') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,1,0]) ) ) ) CreateDialog mywin width:200 height:190 pos:[620,25]
  10. Witam! Chcę napisać prosty skrypt, który będzie wychwytywał zmianę położenia myszy na ekranie i obracał obiekt (narazie Box01 ^^) Oto on: mousex = mouse.screenpos.x mousex = mouse.screenpos.x mousey = mouse.screenpos.y currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y rbut = true (select $'Box01') while rbut do ( rbut = !rButton currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y if currentmx ( while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0, 0, 1]) mousex -= 1 ) ) if currentmx > mousex+3 then ( while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0, 0, 1]) mousex += 1 ) ) ) Mam pierwszy problem: program sygnalizuje mi błąd w linijce z rbut = !rButton. Dlaczego?
  11. Czy da się wpisać w Wire Parameters takie wyrażenie, które nie zastępuję obrotu obiektu#1 obrotem obiektu#2, ale które dodaje obrót obiektu#2 do obrotu obiektu#1?
  12. 3dsmaxman dodał temat → w 3ds max
    Mam taki fragment modelu: Cylinder zlinkowany jest z górnym Dummy i patrzy się na dolnego Dummy, tłok zlinkowany jest z dolnym Dummy i patrzy się na górnego Dummy. Dolny Dummy zlinkowany jest z elementem poniżej, a górny Dummy - z elementem koło siebie (który na załączonej miniaturce obracam). No i podczas obrotu tym dużym elementem obracają mi się też cylinder i tłok wokół własnej osi. Dlaczego?
  13. Eee.. wszystko widać. Chcę obrócić tylko zaznaczony na biało obiekt, a on mi się deformuje! O to chodzi.
  14. Cześć! Mam taki problem - podczas obrotu jednego z obiektów ulega on dziwnej deformacji - coś jakby skalowanie niejednolite... Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem i wie, czym jest spowodowany / jak go rozwiązać? Z góry dziękuję za pomoc..
  15. Hm.. To w takim razie jeszcze takie pytanie: światła fotometrycznego używamy tylko wtedy, gdy trzeba odtworzyć jakiś konkretny typ oświetlenia? Bo myślałem, że powinienem zastosować je właśnie w moim przypadku.. I jeszcze - jeśli chcę używać cieni typu Adv. Ray Traced, to muszę korzystać z Default Scanline Render? Bo jak daję cienie typu Ray Traced, to są bardzo ostre. A mam w scenie obiekty przeźroczyste.. Oto obecny efekt:

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.