3dsmaxman
Members-
Liczba zawartości
293 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Kraków
3dsmaxman's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Jest też plug-in Max2Obj i Obj2Max, ale działa tylko do 3ds Max 6...
-
Jeśli chcesz to zrobić bardziej realistyczne, to popraw kształt kawałków szkła. Żadna gruba szklanka ci się w ten sposób nie rozbije :P
-
Jeszcze jedno pytanie, choć nie związane z normalnymi (ale też z OpenGL :> ) Otóż: mój konwerter Max->Obj (Max2Obj) przypisuje wierzchołkom tekstury trzy współrzędne. Co oznacza ta trzecia? Bo dla mnie (intuicyjnie) taki wierzchołek powinien posiadać dwie współrzędne (ponieważ mapa do tekstury jest zazwyczaj dwuwymiarowa). Z góry dziękuję za odpowiedź!
-
@up: A ja mam problem, bo mi exporter Max to Obj nie zapisuje vn (choć kazałem mu). A poza tym zapisuje do pliku tekstowego, które jest niewydajny i trudny do odczytania. Wielkie dzięki za rozwianie mych wątpliwości, Kru !
-
Witam! Piszę właśnie konwerter z tekstowego OBJ do binarnego, aby potem móc szybko i ładnie ładować modele za pomocą funkcji w jakimś napisanym przez siebie DLL-u. Tu rodzą się moje pytania, a mianowicie: 1) Czy muszę wyliczać normalne? Wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić. 2) W jaki sposób zapisuje się "współrzędne" normalnej?
-
Polecam szukanie w Internecie (np. po nazwie dll). Oto, co wyskakuje: http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?threadID=261204 Spróbuj, może pomoże
-
Powiedzmy, że mam scenę z płaszczyzną, a w ME jakiś materiał z mapą opacity. Chcę przypisać do niej ten materiał. Jak to zrobić?
-
Dzięki za pomoc! Już właściwie wszystko działa.
-
Po pewnym czasie już do tego doszedłem :) Teraz mam gdzieś błąd nawiasowania (MaxScript oczekuje "while" czy coś takiego). Oto obecny kod: mousex = mouse.screenpos.x mousey = mouse.screenpos.y currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y setSysCur #rotate rollout mywin "STEROWANIE FRANUC" ( group "Sterowanie" ( radiobuttons but "Mysz (x)" pos:[20,20] labels:#("body1","natryskiwacz","body2","przeciwwaga","ramie2") button run "Uruchom!" pos:[20,50] width:60 height:30 ) -- ZMIENNE PRZECHOWUJĄCE KĄTY OBIEKTÓW global body1rot = 0 global przecrot = 0 global body2rot = 0 global mojeramierot = 0 global ramie2rot = 0 global natrrot = 0 global butstate = 0 --NARZĘDZIA MYSZY-- tool mousemvx ( on mouseAbort click do #stop on freeMove do ( currentmx = mouse.screenpos.x if currentmx while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,0,1]) mousex -= 1 ) if currentmx > mousex+3 then while currentmx > mousex do ( in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [0,0,1]) mousex += 1 ) ) ) tool mousemvy ( on mouseAbort click do #stop on freeMove do ( currentmy = mouse.screenpos.y if currentmy while currentmy ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,1,0]) if butstate == 3 do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [1,0,0]) (select $'body2) ) mousey -= 1 ) if currentmy > mousey+3 then while currentmy > mousey do ( in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [0,1,0]) if butstate == 3 do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis -1 [1,0,0]) (select $'body2) ) mousey += 1 ) ) ) --PRZYCISK "URUCHOM" on run pressed do ( butstate = but.state case butstate of ( 1: (select $'body1') 2: (select $'Box01') 3: (select $'body2') 4: (select $'przeciwwaga') 5: (select $'ramie2') ) if butstate == 1 or butstate == 3 then startTool mousemvy else startTool mousemvx --------------------------------------- on body2g pressed do ( (select $'moje_ramie') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [1, 0, 0]) (select $'body2') in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0,1,0]) ) ) ) CreateDialog mywin width:200 height:190 pos:[620,25]
-
Witam! Chcę napisać prosty skrypt, który będzie wychwytywał zmianę położenia myszy na ekranie i obracał obiekt (narazie Box01 ^^) Oto on: mousex = mouse.screenpos.x mousex = mouse.screenpos.x mousey = mouse.screenpos.y currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y rbut = true (select $'Box01') while rbut do ( rbut = !rButton currentmx = mouse.screenpos.x currentmy = mouse.screenpos.y if currentmx ( while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0, 0, 1]) mousex -= 1 ) ) if currentmx > mousex+3 then ( while currentmx ( in coordsys local rotate $ (angleaxis 1 [0, 0, 1]) mousex += 1 ) ) ) Mam pierwszy problem: program sygnalizuje mi błąd w linijce z rbut = !rButton. Dlaczego?
-
Czy da się wpisać w Wire Parameters takie wyrażenie, które nie zastępuję obrotu obiektu#1 obrotem obiektu#2, ale które dodaje obrót obiektu#2 do obrotu obiektu#1?
-
Mam taki fragment modelu: Cylinder zlinkowany jest z górnym Dummy i patrzy się na dolnego Dummy, tłok zlinkowany jest z dolnym Dummy i patrzy się na górnego Dummy. Dolny Dummy zlinkowany jest z elementem poniżej, a górny Dummy - z elementem koło siebie (który na załączonej miniaturce obracam). No i podczas obrotu tym dużym elementem obracają mi się też cylinder i tłok wokół własnej osi. Dlaczego?
-
Eee.. wszystko widać. Chcę obrócić tylko zaznaczony na biało obiekt, a on mi się deformuje! O to chodzi.
-
Cześć! Mam taki problem - podczas obrotu jednego z obiektów ulega on dziwnej deformacji - coś jakby skalowanie niejednolite... Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem i wie, czym jest spowodowany / jak go rozwiązać? Z góry dziękuję za pomoc..
-
Oświetlenie sceny - sugestie i pomoc
3dsmaxman odpowiedział 3dsmaxman → na temat → Teksturowanie / Texturing
Hm.. To w takim razie jeszcze takie pytanie: światła fotometrycznego używamy tylko wtedy, gdy trzeba odtworzyć jakiś konkretny typ oświetlenia? Bo myślałem, że powinienem zastosować je właśnie w moim przypadku.. I jeszcze - jeśli chcę używać cieni typu Adv. Ray Traced, to muszę korzystać z Default Scanline Render? Bo jak daję cienie typu Ray Traced, to są bardzo ostre. A mam w scenie obiekty przeźroczyste.. Oto obecny efekt: