Fajniutki wątek ;) zawsze mialem problemy z oswietleniem wnętrz :/ vraya mam 2 dzień więc wyszło jak wyszło, nie bluzgajcie za bardzo :) niewiem jeszcze zbytnio z czym sie go je :), ale na 1000% jest lepiej niz jak bawilem się z radiosity, to była jedna wielka porazka :/. Wiem, ze jest jeszcze sporo bugów, i cienie nie są jeszcze dokładne,ale jak wrzucilem irradiance map na very high i HSph zwiększyłem na 50 to czas renderingu mnie przestraszył :) zostawie kiedys na noc moze się wyrobi :D.Mam od razu kilka pytanek: jak tą scenke mozna bardziej przypalic bo niemam koncepcji a wydaje mi się jeszcze troszkę za ciemna, jak zwiększam multipiler to jest za bardzo przypalony przy oknach, zwiększenie skylight podobny efekt :/, 2 pytanko dlaczego nie renderuje mi materialow? tzn chcialem wrzucic sobie chrom na tą poręcz (podstawowy material maxa raytrayce/chrome white) i wyszła czarna :/ pozatym po wrzuceniu materiałów światło za bardzo odbija sie chyba od elementów i ściana koło kanap np. robi mi się czerwona :/, wiem ze w wersji advance vray ma chyba wlasne materialy takze swiatla, w wersji free niczego takiego niema :( niewiem moze w maxie 6 materialy architectural zachowują się inaczej z vrayem free? czekam na komentarze, jakąś pomoc ;) pozdro
Parametry:
3dmax5 + Vray free 1.9.03n
1 swiatlo spot target, lekko żółte mutilplier 0,6 vray shadows
indirect ilumination:
multiplier 1,5 secondary 1,0
HSph 15, interp. 50
Direct computation:
Subdivs: 2
Depth:18
Irradiance map: high
skylight: biały
reszta domyślna.