Amor_priv
Members-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Amor_priv's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Przyjacielu!! DOKŁADNIE o to mi chodziło :) Dziękuję za bezcenną lekcję, i za to, że chciało Ci się poświęcić mi swój czas. Punkcik rep oczywiście poleciał :)
-
Kompletnie nic nie zrozumiałem :) Którym krawędziom nadać SG, i jakie różne? Nie jestem aż takim orłem w Maxie (w ogóle nie jestem), żeby takie skróty myślowe od razu załapać. Ale będe próbował, aż coś wyjdzie.
-
Witam. Mam problem, który może się wydawać prosty i śmieszny, ale mnie już doprowadza do szału. Poniżej pokazuję obrazek. Jest to obiekt (no.. początek obiektu) w poly z modyfikatorem TurboSmooth. Chciał bym w nim wyostrzyć miejsce zaznaczone czerwoną strzałką. Niestety cokolwiek bym probował, zawsze jest coś nie tak. Jak zagęszczę siatkę, to w miejscach zaznaczonych niebieskimi kreskami pojawiają się niewielkie wypukłości, które psują całą powierzchnię. Ekstrudowanie otworu do wewnątrz nic nie daje. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że na razie nie jest to ważne, bo to ma być kadłub samolotu, a w tym miejscu będzie owiewka kabiny, która to przykryje, ale raz, że nie daje mi to spokoju, a po za tym może później zrobię wnętrze tego samolotu, i wtedy to może "wyleźć". Po za tym taka wiedza może się przydać w przyszłości. Jak sobie radzić z takimi pozornie prostymi sprawami. Jeśli ma to jakieś znaczenie, to obiekt powstawał w ten sposób, że najpierw zrobiłem przekroje ze splinów, pózniej na nie nałożyłem Surface, i na koniec przekonwertowałem na poly. [ATTACH=CONFIG]85099[/ATTACH]
-
Może i nie ma sensu z punktu widzenia fizyki. Może i jest nielogiczny. Ale kto powiedział, że ja chcę robić tylko obiekty z sensem, i zgodne z prawami fizyki? Podobno ograniczeniem ma być tylko moja wyobraźnia. Jak widać, chyba nie tylko. A po za tym... Skoro w maksie to jest nielogiczne i niezgodne z fizyką, to dlaczego w takim Blenderze już jest? I w Modo też? Nie wiem, jak w Maya i XSI...
-
Witam. W załączniku pokazałem BARDZO prosty obiekcik zrobiony w Blenderze. Rzecz w tym, że mimo, iż próbowałem różnych technik, nie udało mi się takiego zrobić w 3DS Maxie 2011 (demie). Są to trzy zwykłe polygony połączone w jednym miejscu. Jako editable poly w ogóle nie da się tak zrobić, a jako editable mesh NIBY się da. Ale po pierwsze ten trzeci składa się z dwóch trójkątów, po drugie po przekonwertowaniu na editable poly nałoże nie na taki obiekt Subdivisiona nie daje żadnego rezultatu. W ogóle nie da się wyekstrudoać krawędzi łączącej dwa polygony. Dziwne to. W każdym innym programie jest to normalne...
-
W Maxie renderując mentalem, internalem, a także każdym innym rendererem wystarczy jedno kliknięcie, żeby dla dowolnego światła wyłączyć cienie, a także zmienić ich rodzaj. Można też pozostawić światłu rzucanie cieni, a wyłączyć je na przykład dla jednego obiektu. Zarówno RZUCANIE cieni, jak i ich PRZYJMOWANIE możesz dla obiektów dowolnie włączać i wyłączać. Chyba coś się zamotałeś...
-
A nie próbowałeś wstawić 12fps?
-
OK. Chcial bym jeszcze wrocic do tego wstawiania obiektu w zdjęcie. Udalo mi sie wstawic tak, zeby rzucal cien. Ale jak teraz zrobic, zeby obiekt czesciowo się chowal za elementem zdjecia? Na przyklad za meblami? stilla mozna wymodelowac odpowiednio. A w animacji? na przyklad zeby jakis obiekt wjezdzal za szafe widoczna na zdjeciu i za nia sie chowal? dac77 a ile razy wykorzystales te mozliwosci w XSI? A raczej mentala :)
-
O właśnie o takie rzeczy mi chodzi. Dziękuję wszystkim :)
-
Witam. Jak w blenderze stworzyć oddziaływanie mechaniczne między obiektami? Załózmy, że mam wał korbowy, korbowód i tłok. Jak zrobić, żeby obracanie wałem poruszało korbowód, a ten z kolei poruszał tłokiem? Nie koniecznie potrzebuję jakiegoś szczegółowego tutoriala (chociaż miło by było...;) ) Ale chociaż wskażcie mi drogę. Czego szukać? Jakich technik? Dopiero rozkręcam się z Blenderem, i nie bardzo wiem, czego szukać.
-
Witam. Rzeczywiscie pomylilem sie z tym renderingiem na warstwach :) Nie wiem czemu myslalem o render pass, a napisalem "warstwy" :) W XSI Passy sa bardzo rozwiniete. Jak to wyglada w Blenderze? Wgryzam sie w niego, i coraz latwiej mi sie w nim dlubie. Cala tajemnica w opanowaniu skrotow klawiszowych:) Przez pewien czas nie moglem rozpracowac wspolpracy Blendera z Yafarayem. Renderingi mi wychodzily czarne :) Dopiero jak zalapalem, w jaki sposob ustawienia Yafaraya sa powiazane z ustawieniami blendera, wszystko zaczelo pieknie dzialac. Yafaray niby ma malo ustawien w porownaniu z MentalRayem, ale i tak rendery wychodza realistyczne. Ogolnie mam jednak kilka pytan odnosnie blendera, i jedno (no.. dwa powiazane) odnosnie yafaraya. Najpierw Yafaray - czy istnieje w sieci jakas biblioteka presetow dla niego? A jesli tak, to... jak mu te presety wczytac? Czy mozna zapisac aktualne ustawienia do pozniejszego wykorzystania? Nie znalazlem takiej opcji. I pytania na temat blendera. 1. Czy mozna w blenderze na przyklad ustawic zdjęcie jako tlo renderu, i wbudowac w nie obiekt z zachowaniem wszelkich praw oswietlenia? Na przyklad w fotke pokoju wstawic szafe, tkora bedzie rzucala i przyjmowala cienie zgodnie z ksztaltem wszystkich powierzchni? 2. Utworzylem krzywą. Chcialem z niej zrobic jakis tam ksztalt, ale okazalo sie, ze moge ją odksztalcac tylko w plaszczyznie X/Z, czyli poziomej. Nie dalo sie punktow przesuwac w inych kierunkach. Nie dzialala tez na niej fuinkcja Extrude. W ogóle w tutorialach jest napisane, ze po przekonwertowaniu krzywej na poly mozna na niej uzyc funkcji Spin z menu Mesh Tools. Tylko, ze ja nie mam w tym momencie tego menu, a jedynie curve tools. O co tu chodzi?
-
Witam. Coraz czesciej sie zastanawiam nad migracją z XSI (v6) do Blendera. Ma Blender ciekawe opinie, i rendery nim robione z Yafrayem są ciekawe. Ale wciąż się waham. Próbowałem coś w nim dłubać, ale jest dziwny. Prawie po każdym kliknięciu robił całkiem co innego, niż chciałem. Obracał mi obiekt albo widok, przesuwał inny obiekt niż chciałem itp... Więc pytam fachowców. Jakie byście przedstawili argumenty za przejściem z XSI na Blendera, a co przemawia przeciw temu? Modelowanie głównie Subdivision Surfaces. Jak wygląda w Blenderze renderowanie na warstwach, Ambient Occlusion, Różne GI, Caistics, itp? Załóżmy, że chciał bym zrobić kilka przekrojów obiektu (wręg) krzywymi, i je pokryć powierzchnią (loft itp),
-
Ups.. Faktycznie. Powinienem najpierw tam zajzec. Sorry wielkie i dzieki.
-
W takim razie jeszcze jedno pytanko. Czy istnieje mozliwosc poprawienia wyswietlania tekstur we viewportach? Mam jakiegos tam bluprinta (tak to sie chyba nazywa). Jak wyswietlam go w windowsie, to jest piekny. Idealnie wyrazny. A jak go naloze na plane i umieszcze w maxie, to robi sie rozmyty ze ledwo cos widac.