Skocz do zawartości

jangot

Members
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Rzeszów

jangot's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. jangot

    Jak uzyskać takie odbicia?

    Dzieki pecet. Przerabialem w zeszłym roku te tutki ale wyleciało z głowy, nie pamiętałem, że były tam takie zblurowane odbicia. Juz coś dłubię przy materiałach, efekty są obiecujące.
  2. Witam Jestem cienias z materiałów i oświetlenia bo właściwie tylko modeluję szare bryły w stylu wzornictwa przemysłowego. Mam do Was pytanie - jak zrobić taki materiał jak na obrazkach w załączniku? Niby nic wielkiego, ale jednak jest taki ładny, pewnie przez te rozmyte odbicia. Czy to było robione przez HDRI? Można uzyskać takie coś przy oświetleniu SkyLight'em? Mam Maxa 8, używam Scanline i MentalRay. Mogę prosić o pomoc?
  3. To nie powinno być trudne do zrobienia. Sam modeling to raczej prosta sprawa a cała reszta to materiały. Trochę diplace, trochę bump'a no i dużo fallof'a. W sieci jest trochę tutków na ten temat. Pogooglój trochę, wpisz np. "blood cell tutorial". Robiłem kiedyś coś podobnego, końcowe efekty (poświata + kolorystyyka) dodawałem w fotoszopie.
  4. Pokombinuj z kontrolerem Motion Capture. Bardzo łatwo można nim przechwytywać ruch np. z myszki. Można też sterować obiektami przez MIDI z klawiatury, sam ostatnio to robiłe (ale mi nie wyszło, choć MIDI działa OK). Czy ta rękawica komunikuje się przez MIDI czy ma swój stadnard? Zerknij do helpa na opis Motion Capture.
  5. Dzięki Kenzo! Że też sam na to nie wpadłem? Myślałem, że tylko duplikacja skopiuje warstwę z wszystkimi ustawionymi wcześniej kluczami.
  6. Takie małe pytanie. Podkładałem ostatnio do klipu filmowego polskie napisy i loga - wynikła potrzeba zastosowania dwóch rodzajów grafik z logo, raz na białym tle a raz na czarnym. I tak przez duplicate powieliłem jeden obiekt logo przez co uzyskałem dwie takie same warstwy bo chciałem w tej nowej zmnieć grafikę na inne logo. Podczas zmiany grafiki przez Replace zmianie ulegają obie gafiki zamiast tylko jedna. Czyli kopia zachowuje się jak Instance w MAXie a ja oczekuję zwykłej kopi. Co mogę zrobić aby tak było?
  7. jangot

    Problem z LookAt

    Może jest coś nie tak ustawione z pivotami? Pivot cylindra musi się pokrywać z Pivotem ucha do którego jest zamocowany, a to ucho powinno mieć tak samo ustawiony Pivot jak górny Dummy, Najlepiej złącz przez Attach cylinder z jego uchem, zawsze to będzie mniej do kombinowania. Podobnie połącz tłok. Generalnie obiekty muszą mieć wyrównane Pivoty, inaczej dzieją się rózne dziwne rzeczy. Najlepiej użyj funkcji Align. A jak to nie da dobrych rezultatów to zerknij jeszcze na to w jakich układach współrzędnych obracają się te obiekty. Moze któryś układ lokalny? Robiłem już takie siłowniki i zawsze ładnie sie poruszały.
  8. jangot

    Lina

    A może zrobisz ten wąż LOFTEM? Utwórz sobie ścieżkę wyciagnięcia i potem po wyciągnięciu mozesz animować samą ścieżkę. Do węzłów (vertex) ścieżki możesz przypisać np. modyfikator NOISE i tak szumem deformować ścieżkę. A może całość wyginać bendem czy deformować FDD? W tutorialach na max3d jest lekcja o animacji węża na kościach po splajnie.
  9. W panelu Create i zakładce Shapes -> Splines masz button Section. Ta funkcja zwraca przekrój z obiektu w postaci splajna. Jak narysujesz i ustawisz powierzchnię przektoju to klikasz Create Shape i gotowe. Możesz zastosować też modyfikator Slice, działa przecież niedestrukcyjnie i najczęsciej daje dobre rezultaty. Tylko w stosie nad Slice wrzuć Cap Holes aby max automatycznie pozamykał otwarte bryły.
  10. Dzięki za pomoc. Nie uzywam Virtual Dub'a ale chyba czas się nim zainteresować. Udało mi sie co nieco zrobić i znacząco mniejszyć rozmiar klipu. Okazało sie, ze w dużej mierze za rozmiar pliku jest odpowiedzialny dźwięk! Miał niepotrzebne wysoko ustatione parametry. Już powinno być OK.
  11. Z kodekami chyba wszystko jest OK. Pliki wynikowy faktycznie wychodzi 2x mniejszy ale rozmir ma taki sam. A może coś jest nie tak ustawione w Combustion? Dokłanie nie wiem co ale mam na myśli coś w stylu ustawienia jakości przy renderowniu: Drafi-Medium-Preview-Best. Zmiana jakości na niższą przede wszystim przyśpieszy renderowanie natomiast rozmiar pliku pozostanie podobny. Może tak samo jest z rozmiarem klipu? Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o odpowiedź.
  12. Czy moze mi ktoś wytłumaczyć jak to jest możliwe... Mam ukończony projekt w combustion. Dość prosty Composite - podłożenie polskich napisów i maskowanie przez klonowanie i malowanie (Paint) oryginalnych tekstów. Renderuję to w rozmiarze źródłowym 720x480 tryb BEST kodek DivX z osadzonym dźwiękiem i mam rozmiar pliku 24MB. Następnie renderuję na potrzeby www to samo ale dwa razy mniejsze tj. 320x240 i mam taki sam rozmiar pliku (czasem tylko kilka kB różnicy). Reszta parametrów taka sama jak wyżej. Jak to możliwe? Dwukrotne zmiejszenie klipu to 4 krotne zmnieszenie obszaru obrazu a rozmiar wyrenderowanego pliku pozostaje taki sam? Co mam zrobić aby mniejszy plik zajmował proporcjonalnie mniej miejsca na dysku? Większa kompresja nie wchodzi w grę. Proszę o pomoc.
  13. A ja tak to zrobiłem: W materiale Matte/Shadow w grupie Reflections w slocie Map wrzuciłem mapę Flat Mirror i odznaczyłem w niej w grupie Render "Use Environment Map". Dzięki temu w płaszczyźnie na krótą jest nałożóny materiał Matte/Shadow nie odbija się tło tylko obiekty i tworzą się od nich cienie. Kanał alpha zawiera obiekty i krycie dla cieni - czyli chyba dobrze.
  14. o to może zastosować mapę Raytace - tam zdaje sie są opcję ustawień czy environment ma się odbijac czy nie. Wiem Raytrace będzie sie dłużej liczył niż zwykłe flat mirror no ale coś za coś. Chyba można przy pomocy Raytrace wyliczyć odbicia tylko dla pierwszej klatki. Niestety nie mam teraz przy sobie kompa z maxem więc więcej nic nie wymyślę.
  15. Ad.1) Takie przesuwanie obiektów można by też zrealizować w oparciu o MaxScript. To oczywiście wymagałoby trochę samozaparcia. A gdyby tak prościej... Zrobić 100 boxów, połączyć je razem (attach) i potem przy zaznaczaniu w trybie SubObject wybrać ostatnią opcję - jeśli dobrze pamiętam nazywa się "object". Oznaczyć wybranego boxa i przy pomocy Soft Selection przesuwając go wpływać na ruchy pozostałych boxów? Ad.2) Z siatki można uzyskać model zbudowany ze splajnów. Nie będzie to bryła na łatach (patches) ale taki model "drutowy". W panelu Modify jest taka opcja tylko nie pamiętam jak się dokładnie nazywa, może "create geometry from egdes" a moze inaczej. Można wybrać czy ten tworzony model ma być z lini sprostych czy łukowatych splajnów. Pewnie w ten sposób otrzymasz trochę więcej krawędzi niż potrzebujesz ale zawsze to co będzie zbywac możesz skasować. Ta opcja konwesji na "model drutowy" jest zdaje się dla modeli w trybie Editable Mesh. EDIT: ta funkcja to Create Shape From Edges, dostępna jest np. dla Editable Poly
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności