Tak, ale to zadziała tylko na polygony o normalnych, zwróconych w kierunku przeciwnym, niż do płaszczyzny okna widokowego. Jeżeli model jest prosty, to wystarczy, ale jeśli ma bardziej złożone elementy, to te polygony, które są zwrócone w kierunku okna widokowego, pozostaną mimo wszystko widoczne.
Wejdź w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie polygony, które nie są Ci w danej chwili potrzebne i kliknij przycisk hide selected w rolecie edit geometry. Jeśli będziesz chciał je odkryć kliknij unhide all. Jeżeli chcesz, żeby geometria obiektu pozostała widoczna, wejdź w tryb edycji vertex, zaznacz vertexy i kliknij hide selected. Vertexy zostaną ukryte, a polygony pozostaną widoczne i edytowalne.
Co zrobic żeby używając radiosity promienie światła odbite od obiektów nie zabarwiały innych swoim kolorem?? Krótko mówiąc chce, żeby promienie nie zmieniały swojej barwy. Wystarczy, że zrobię cały biały pokój, wstawię do niego czerwony, niewielki obiekt i po zastosowaniu radiosity mam cały pokój czerwony.
Z góry dziękuję za pomoc!
Wózek inwalidzki w godzinkę... nie wiem dlaczego nagle wpadłem na pomysł stworzenia czegoś takiego, ale tak się stalo :P Praca oczywiście zrobiona w 3ds maxie (7) i w niewielkiej ilości w Photoshopie. Standardowy render Maxa + oświetlenie Radiosity.
Poza tym tekstura JEST kamienna (taka ma byc), a więcej nie mogę nic w scenie zmienic, ponieważ to nie mój projekt - ja go tylko tworzę, na podstawie tego, co mówi mój znajomy. Pozdr
Światło rzuca właśnie ogień z kominka, a innych źródeł światła nie ma, poza dwoma naściennymi świecznikami w holu, którego renderów jeszcze tu nie umieściłem. Pozdrawiam
Witam! Dopiero co zarejestrowałem się na forum, więc postanowiłem odrazu wrzucić mój najnowszy projekt, czyli mroczny pokój. Poświęciłem mu +/- 1,5 godziny. Jak tylko coś więcej stworzę, odrazu dodam.
Witam! postanowiłem, że zaraz po rejestracji umieszczę na forum mój nowy projekt mrocznego pokoju. Został on stworzony w 3ds max 7. Robiłem go +/- 1,5 godziny.