Skocz do zawartości

thrcill

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Krakow Polska

thrcill's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzięki.... !!! kurcze takie proste a nie wpadłem na to. Uffff dzięki jeszcze raz Nie mogę tylko nadal dojść czemu sie to difoltowe ustawienie zmieniło.. ale teraz to już nie ważne..
  2. Witam... Proszę o pomoc! Dziś usiadłem do kompa i po odpaleniu 3ds zauważyłem dziwną anomalię, która uniemożliwia mi prace. Niestety nie wiem jak to sie stało (jedyne co podejrzewam to nieudane odpalenie pewnego pliku maxowego przy poprzednim odpaleniu kompa). Otóż: Teraz każdy obiekt który stworzę jest automatycznie tworzony w środku układu wsp. czyli ma nadane automatycznie koordynaty: (0,0,0). Gdy w zakładce "motion" sprawdzam w rolecie "assign controllers" jego składowe pozycji i rotacji, to zamiast (tak jak zawsze bylo) "Bezier Float" wszystkie sa typu "Float Script". Czy ktoś wie co może za to odpowiadać? Bardzo chcę uniknąć przeinstalowywania 3dsmax'a, a już przeszukałem wszystkie opcje które znam. :(
  3. rozwiazanie: MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> zakladka VIEWPORTS i zaznaczyc opcje BACKFACE CULL ON OBJECT CREATION. Teraz dziala. wszystkie nowe obietky sa widoczne tak jak trzeba, ale stare nie - trzeba je ustawic w zakladce DISPLAY - faktycznie. jedynie pod driverami Direct3D nie dziala force 2-sided. Ale nie ma problemu, bo ustawilem Open GL. :)))
  4. teraz mam tak, ze na driverach: Software i OpenGL dziala wyswietlanie force 2-sided, ale nadal nie mam przezroczystosci w normalnym trybie. Dla Direct3D i dla zwyklego tryby i dla force 2-sided od tylu widac czarna powierzchnie.... Lipa jak nic.. Jesli ktos ma pomysl jak to rozwiazac, to prosze o pomoc...
  5. to co mi poradziles tyczy sie jedynie zaznaczonych obiektow (niestety.. :/). Mi chodzilo o generalne wlasciwosci wyswietlania w viewportcie. (a opcja force 2-sided tez jest dostepna dla viewportu i dla rendera osobno). Cos musi byc jeszcze nie tak u mnie, bo na XP wczoraj sprobowalem roznych ustawien i nic, ale gdy zmienialem mu drivery (OpenGL, Direkt3D lub Software - w MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> VIEWPORT) to po nastej juz zmianie wyboru tych driverow i ich opcji stalo sie - jak reka odjal zaczelo wyswietlac poprawnie i to na kazdym driverze. Tyle, ze nie wiem czemu tak sie stalo (ZAGADKA). Teraz zapodalem Viste i sie z tym mecze od nowa.... :/
  6. mam nowy sprzet: core duo 2,66 karta GForce 8600 GT, 2GB RAM, na plycie abit AW9D. (Chce nadmienic z gory ze na poprzednim kompie z pentium 4 nic takiego sie nie dzialo). I mam dziwny problem, (pod XP i pod Vista jest tak samo) gdyz jakie kolwiem obiekty ktore stworze sa widoczne od normalnej strony tak jak trzeba, zas od tylu zamiast byc niewidoczne (chodzi mi o widocznosc face'ow i poligonow) sa widoczne zawsze na czarno. Gdy ustawiam opcje viewportu: "Force 2-Sided" nic sie nie zmienia, choc teraz z kolei powinienem widziec obie strony jako widoczne, to nadal tyl widze na czarno. W ustawieniu rendera zmiana tej opcji dziala ok, zas jak jej nie ma to tylu nie renderuje - tak jak trzeba. Jedynie w viewporcie dzieja sie te dziwne rzeczy. Stwierdzilem tez ze gdy otworze plik stworzony jeszcze na starym kompie to wyswietlanie tylu dziala poprawnie (tzn. nie widac tylow - teraz sa przezroczyste, czyli tak ja ma byc), lecz opcja Force 2-Sided nadal nie dziala. Nie wiem co mozna z tym zrobic.... pomocy! bo to strasznie utrudnia prace w 3ds
  7. Witam. Jestem początkującym w 3ds, ale coś tam już probuje. Tworzę pewną animację i chciałbym przez część tej animacji umieścić w prawej górnej części widoku prostokąt w obrębie którego będzie wyświetlana inna gotowa animacja z pliku avi. Czy da się coś takiego wykonać? Jeśli tak, to jak? - podobnie jak w wiadomościach telewizyjnych obok prezentera jest fotka, to ja chce tam umieścić filmik.
  8. dobra, dzieki... Juz sobie poradzilem :)
  9. To pieknie, ze jest taka mozliwosc... Ja dopiero zaczynam przygode z 3ds, wiec jak mozesz to podeslij mi jak to zrobic, bo sam juz nie wiem czego jeszcze sprobowac.
  10. mam np dwa spline'y, ktore chce polaczyc ze soba koncami, tak by tworzyly zamknieta krzywa. Pytanie jak to zrobic, aby z tym co powstanie dalo sie zrobic "convert to editable mesh"?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności