Skocz do zawartości

hanna_g

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    londyn

hanna_g's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. Mam problem z renderingiem sceny exterior w mental rayu (3ds max 9), oświetlenie daylighting (mr sky + mr sun z ray traced shadows), przy którym najlepiej wypada logarithmic exposure control. Wtedy jednak wszystkie szklane (szkło Arch+Design) powierzchnie zwrócone w górę lub bok (nie odbijające części samego modelu) stają się zupełnie czarne :-O Chociaż wciąż przenika przez nie światło. Tło jest białe i dzieje się to tylko przy log exp control. Może ktoś spotkał się już z czymś takim, z góry ogromne dzięki. update: alternatywnie wszelkie inne pomysły na oświetlenie takiej scenki mile widziane :-)
  2. Witam! pracuję nad wizualizacją osiedla z dużą ilością przeszkleń i od kilku dni eksperymentuję z materiałem szkła, a niestety goni mnie termin... ;-) Zależy mi na tym, by przepuszczało światło i cienie do wewnątrz pomieszczeń, odbijało otoczenie i by rendering przy tym nie trwał wiecznie :-) Znalazłam w sieci kilka różnych 'przepisów', ale ze względu na ilość szkła w scenie nie chcę komplikować rzeczy bardziej niż to konieczne, zależy mi jednak na realistycznym efekcie... Jaki materiał polecalibyście? Standardowy z niskim opacity, ew. z translucent shader, architectural, glass (physics phen), raytrace? używam 3ds max 9, mental raya + 2 świateł - skylight i directional light z ray traced shadows. Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki, pozdrawiam.
  3. update: sprawdziłam properties i faktycznie w którejś z kolejnych prób umknęła mi zerowa masa. podziękowania dla kolegi MF :)
  4. Witam, próbuję skonstruować animację, w której kilka połączonych elementów jest wprawianych w ruch poprzez podniesienie ostatniego; użyłam do tego celu kilku reaktorów hinge i point-to-point. Przed preview reaktora pojawia się wiadomość, że wszystkie constraints łączą 'fixed bodies', i nie odniosą żadnego efektu; i faktycznie nie odnoszą :) Może ktoś miałby pomysł, jak te ciała uruchomić/uwolnić? Dla ostatniego elementu mam rozpisaną animację, ale pewnie nie w tym rzecz, bo animacja nie działa w podglądzie reaktora.. Będę wdzięczna za pomoc :) Pozdrawiam
  5. działa :) dzielę się odkryciem, że info o błędach wyświetla się, kiedy constraints z rigid collection dotykają animowanego materiału. pozdrowienia.
  6. dzięki za odp, tylko że sfery mam wlasnie w rigid collection; próbuję za pomocą constraint "attach to rigid body" przyczepić płótno do 24 małych kulek, np. jak firankę do żabek, żeby podążała za ich ruchem. nie mogę żabek wrzucić do clotha, ani odwrotnie; przypisałAm :) vertexy z płótna do sfer, jak w tutorialu, ale może są jakieś ogólne ustawienia symulacji z listą elementów? pzdr
  7. pewnie zresztą dość podstawowy, ale szukam pół nocy i znaleźć nie mogę, gdzie można dodać rigid bodies do symulacji? przy próbie preview mam: "attach to RigidBody: Attaching Plotno1 to RIGID BODY: RigidBody (Sphere05) is not in the simulation. Please add it." - i tak dla każego elementu, do którego mam przyczepiony cloth. byłabym bardzo wdzięczna za podpowiedz :) pozdrawiam
  8. hanna_g

    siatka stalowa

    wobec problemow z kontem na turbosquid jednak musze sie pomeczyc ;) wielkie dzieki za cenne hinty, londyn pozdrawia rowniez :)
  9. hanna_g

    siatka stalowa

    Witam, czy moze ktos mialby pomysl jak najprosciej (najszybciej) zrobic siatke? w sensie siatke stalowa, o okreslonej grubosci drutu i gestosc. potrzebuje jej wiele, wiele metrow kw, mam wiec nadzieje, ze reczne modelowanie linek to nie jedyne wyjscie :) a moze mozna gdzies w sieci kupic takie gotowe modele? pozdrawiam
  10. hanna_g

    noise w volume light

    mirach -> wielkie dzięki :) na razie nie mogę sprawdzić, ale to może być to, bo mój obiekt jest właśnie tuż przy targecie. tadzio -> hehe, no niestety, jak pokazuje screen nr 2, to nie będzie takie proste :] btw, jasne plamy na ścianach i podłodze zmieniają się przy zmianach ustawień noise; czy to możliwe, żeby noise był przypisany też do odbitego światła w całym pomieszczeniu? czy to może tak działać? bo materiał ścian to gładki beton, nie powinien tak wyglądać..
  11. hanna_g

    noise w volume light

    do słońca mam przypisane shadow map, bo wiem, że raytracing tu się nie sprawdza, jeśli to masz na myśli. ustawienia słońca: http://img258.imageshack.us/img258/2415/sunscrnzi1.jpg ustawienia vol light: http://img258.imageshack.us/img258/2645/volscrnln0.jpg render: http://img239.imageshack.us/img239/9968/int3msb3.jpg
  12. witam, mam problem z volume light, a dokładnie parametrem noise. światło wpada do pokoju przez pionowy otwór, i chodzi mi o taki typowy efekt jak na pierwszym obrazku z user reference: volume light environment w maxie 7 - w świetle widać rozrzedzone obłoczki, promień w głębi pomieszczenia blednie. niestety niezależnie od zmian parametrów noise, uniformity i size ściana światła pozostaje zupełnie jednorodna, natomiast na wszystkich powierzchniach pojawiają się mniej lub bardziej wyraźne i różnych rozmiarów jasne plamy. co może być tego przyczyną? podobnie z attenuation; brak efektu przy 10%, 80% czy 400%. byłabym wdzięczna za pomoc, pozdrawiam.
  13. hanna_g

    jak znalezc zgubiony obiekt?

    zoom extents :D dzieks.
  14. hanna_g

    jak znalezc zgubiony obiekt?

    moglAbym rozwinac :) otoz jak wszyscy wiemy, w maxie generowany obiekt wyswietla sie w 4 oknach w roznych perspektywach. mnie moj obiekt w dwoch z nich zaginal bez wiesci. nie ma sie z czego smiac, na pewno jest jakis sposob, zeby sciagnac go spowrotem, prawda? :]
  15. hanna_g

    jak znalezc zgubiony obiekt?

    dzieki, ale wtedy po prostu 'wybieraja sie' w tych 2 oknach, w ktorych je mam, a w pozostalych 2 nadal jest pusto :( help.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności