Mam obiekt złożony z kilku części.
Daje rotacje, żeby go obrócić.
Problem sie pojawia, kiedy obracam i niektóre części tego obiektu obracają się każdy wokół własnej osi , czyli np. jak mam czlowieka i obroce go o 90stopni to ręka zostaje gdzieś za plecami a druga przed brzuchem :P
Ale nie zawsze tak jest, czasem jest w porządku. Może coś naciskam i się coś wyłącza? Prosze o odp.
zrobilem tak:
render->environment->wczytalem bitmape na tło
potem ustawilem w view->viewport background->use environment background (zeby wogole bylo widac to tło...
niestety tło, gdy kamera sie porusza nie zmienia swojej pozycji względem kamery, a wiec zwracam sie do was z pytaniem: JAK ZROBIĆ ŻEBY TO TŁO NIE SZŁO ZA KAMERĄ? MOŻE KTOŚ WIE?
THX!
Gdy wstawiam to przez views/vievport background tło, to gdy obracam kamerę wokol wlasnej osi to tło stoi w miejscu... jak ustawic zeby sie poruyszalo gdy ja poruszam kamerą?
zrobilem to co napisales mkk3a a mianowicie PPM na viewporcie i zaznaczylem 'texture correction' i texturki ladnie sie "wyprostowaly" :P
dzieki i pozdrawiam :)
a jesli chodzi o karte graficzna to rzeczywiscie nie jest u mnie dobrze - riva2 (to tak jak bym z dzidą na czołg:) )
Po pierwsze oswiadczam:
-jestem poczatkujacy
-przeszukalem faq, forum, i gdzie sie tlyko dalo
nic nie znalazlem, dlatego...
Po drugie:
Mam problem polegajacy na tym ze kiedy naloze texturke na jakis model to przy przesuwaniu sie kamery wzgledem tego obiektu textura na nim "plywa". Mam nadzieje ze mnie rozumiecie.
Prosze o odpowiedz bo zdaje sobie sprawe ze jest to banalne pytanie. Tylko nie bluzgajcie po mnie :P