Skocz do zawartości

HaoSoft

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Ko(X)

HaoSoft's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. albo boxa na concave mesh w Property Editor w menu reactor z zaznaczonym boxem jakby nie wypalilo to co mintrill napisal. Nie wiem czy o to ci chodzi.
  2. HaoSoft

    Projekt Gruby

    Siema Oko, sprawdzałem to co napisałeś, na always deform, manualy update (sam też próbowałem na update ręcznie), zwiększałem ref. frame w always deform, żarówa włączona nonstop i nic.. Kurcze, najprawdopodobniej Max mi fisiuje, bo niemożliwe, żeby nie działało po tylu kombinacjach, sprawdzałem już wszystko tam i nic. W reactorze też dubałem, w properties i głównych ustawieniach i nic. Ale dzięki za uwage i czas poświęcony na ten problem, w ostateczności sformatuje dysk, bo nie widze innej możliwości, chyba, że przeoczyłem rzeczywiście jakąś opcje, która jakby blokuje skina z reactorem, ale wątpie.. Dzięki za uwage i 3mka. PS. W czym klonowałeś siebie w filmie, albo wstawiałeś siebie w scene z maxa ? w Premierze, maxie czy w czymś innym ? Jeszcze taklie pytanie, w czym byś polecał łaczyć sekwencje z maxa w całą animacje ? Jaki program do obróbki jest dobry (mi sie wydaje, że premiere, ale nie wiem dokładnie) Za animacje fabryka, to gratki, kosmos normalnie, zajebista fabuła :P
  3. HaoSoft

    Projekt Gruby

    Oko, nei wiem co sie dzieje, mój max ma odchyły. Wydaje mi sie, że w configu mam coś nie tak. Najlepiej będzie, jak usune plik ini od maxa (tylko który ?) chyba, bo powinno działać, albo gdzieś czegoś nie odhaczyłem w ustawieniach. Czasami mi max tak fisiuje, że bez przyczyny mam błędy, nie mówie już o Video Post, po którym mi cały sprzęt klęka, albo wogóle lens effect. co do skina bez RB Col tez nie reaguje, ale pewnie jak bym od nowa wszystko narzucał na grubego od początku bez RBCol to by działało. Nie wiem co jest, a zalezy mi na reactorach bo animuje go z ubraniem.. Nie pomagło usunięcie 3dsmax.ini, ani plugin.ini, to reinstalka nie ma sensu.. PS. co d0stałeś za te prace dyplomową ? :)
  4. Witam. Po raz kolejny zwracam się o pomoc :|, ale tym razem z takim czymś. Dołaczam screena, bo musiałbym opisać to żmudnie. A więc, mam postać (1.), na której wisi koszulka na cloth collection (jest na hidden na screenie), a sama postać na Riggid body Collection. Narzuciłem kości, nadałem zakresy odpowiednio no i skin oczywiście (2.), z tym, że skin nie reaguje :/ Envelope'sy są dobrze poustawiane, zakresy są ok, ale nie reaguje skin na kości (3.), który jest pod nie podporządkowany. Nie miałem dotąd takiego czegoś, nie było takich problemów z animacją postaci, a zaczęły się od momentu jak jest na reactorach (RB Col. i CL Col. - koszula), nie wiem, może reactory jakoś wpływają na skin, że nie reaguje, bardzo bym Was prosił o jakąś rade na ten temat, jak sprawić, żeby skin zaczął reagować.. Screen: (1.) Wymodelowany gostek; (2.) Aktywnośc Envelope'sów (bone 02); (3.) Brak reakcji skin'a na ruchy kości; Dzia i sory za tak długi tekst. Pozdrawiam.
  5. Koszula ma 1 kg, zeby opadla, a postac ma zero, zeby nie spadala w dol. Gdybym nadal mase postaci, to musze postawic plain'a, a wtedy postac sie wywala. Jak nadam concave mesh postaci obraca mi sie 180 stopni, jak odwracam, to przy animowaniu tak samo. Tak czy inaczej, postac mam juz na concave mesh i to nic nie zmienia.., dzieki za pomoc kome. Porozgladam sie w opcjach moze wystarczy odhaczyc cos ciuchu tylko, albo w postaci bez kombinowania z fizyka. Tymczasem Dzieki VGT zaraz sprawdze, nie widzialem Twojego posta. VGT EDIT - nie spamować posty jeden pod drugim - korzystać z edycji :) posty połączone. Dzięki wielkie za pomoc i sorki za zamieszanie. O to chodziło własnie. Dzia i pozdrawiam.
  6. Dzieki kome, ale nie pomoglo. Zwiekszalem i zmniejszalem i nic. Przenika dalej. Mógłbym iść na prościzne i np. przy pochylaniu obrócić koszule względem ciała, ale chodzi mi o zachowanie właściwości fiz., a więc przy pochylaniu koszula powinna opadać na plecy a przód koszuli zwisać do ziemii. Logicznie rzecz biorąc pod wpływem oporu powinno od razu pójść po wprowadzeniu postaci w ruch, ale z jakiegoś powodu mi prtzenika postać przez koszule, a ona sobie wisi na "niewidzialnej" postaci.. Nie pomaga linkowanie, grupowanie, a helpa nie mam. Nie wiem co może być, ale dzięki za zainteresowanie. 3mka
  7. Cześć wszystkim, napisałem, bo od dwóch dni szukam na ten temat i nic nie znalazłem :| a więc, chciałem się spytać o porade bardziej doświadczonych animatorów. Ok, a więc mam postać i na niej koszulkę. Na postaci dałem RB collection, a na koszulce Cloth collection. Wszystko jest pięknie, dopóki postaci nie wprawię w ruch, chciałem się spytać co moge zrobić, żeby koszulka przylegała postaci nawet podczas jej ruchu, a nie tylko statycznie, kiedy ona na nim opada. Kiedy następuje ruch postaci, koszula zostaje w miejscu i chodzi o to, żeby koszula proporcjonalnie się poruszała do postaci. Linkowałem i nie pomaga, kombinowałem w opcjacjh i tak samo, tak więc jeśli moge prosić o help, jakieś info na ten temat, będe dźwięczny. PS. Nie chce zakładać kolejnego tematu, to spytam sie tutaj.., wie ktoś może skąd pobrać helpa do 3ds 7 ?
  8. HaoSoft

    problem z IK

    A jeśli chodzi o te boxy, to już wiesz, że wina nie leży w kościach, tylo efektorach, to tam kombinuj, albo nie wiem, tak jak Asblaze mówił o przeskalowaniu.
  9. HaoSoft

    problem z IK

    Z tym rozciąganiem tego gostka, co wymodelowałeś, miałem podobny motyw kiedyś, z tym, że jak robiłem kule i w nią dwie kości, potem HI Solverem, to efektorem mogłem kule rozciągać w pionie (co nie powinno sie zdarzyć, bynjajmniej nie wiem jak), ale efekt był fajny (identyczny jak u Ciebie z tą ręką) i chciałem go pojąć. Niestety nie znalazłem źródła do tego, szukałem w tutorialach, też nie znalazłem, ale powiem Ci jak zrobiłem, żeby zniknął Ci ten efekt "uboczny" - usuń wswzyskie połączenia HI Solver i zarzuć je od nowa, a jeśli to nie pomoże, to usuń kości i daj nowe. U mnie bynajmniej to poszło, ale właśnie nie wiem jak osiągnąć, ten Twój "niepożądany" efekt. Zresetuj wszystkie efektory i narzuć od nowa, może to pomoże ;) Pozdrawiam
  10. HaoSoft

    problem z IK

    może zaznacz samą postać (bez dummy itd., albo te elementy lampy) W menu obok w prawej zaznacz np. edit poly i prawym przyciskiem daj na Collapse All. Też do niedawna miałem problem, ale z teksturą, może to coś pomoże.
  11. HaoSoft

    problem z IK

    Upewnij sie czy gizma w skinach masz ok, jeśli nie skiny, to może w zakładce motion za krótki limit ruchu kości w stosunku do długości animacji, a co mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne, to brakuje końcowych efektorów kości (end effector), albo chwytasz za nieodpowiednie kości. Masz efektory ? bo jeśli nie masz, to zaznacz kość, od której ma być początek np. nogi (udo) Menu -> Animation -> IK Solvers -> HD Solver i dajesz do pięty (w HD Solver możesz ustawić zakresy ruchu).
  12. Ok, już mam. Chodzi o wydłużenie zakresu samych kości w motion (dlatego kości zostawały w miejscu na domyślnym setnym frame. Pozdrawiam HaoS
  13. Ok, już mam. Chodzi o wydłużenie zakresu samych kości w motion (dlatego kości zostawały w miejscu na domyślnym setnym frame. Pozdrawiam HaoS
  14. Dzięki wielkie za to info. Przyda mi sie, już mi sie zresztą przydało. a mam jeszcze takie pytanie odnośnie animowania Mam pytanie takie : Zrobiłem animację początkowo na 60 klatek (w zegarze ustawiłem na 1/4 czasu, zrenderowałem, ale animacja trwa 2 i tak sekundy. Zmieniłem zakres do 150 klatek (5 sekund) i w momencie kiedy w podglądzie dochodzi mi do setnej klatki skin z kośćmi pozostaje w miejscu (na 100 frame), a wszystkie dummy z bone01 (rootem) idą dalej. Jeśli możesz Bacry, to doradź coś, będe wdzięczny. Zależy mi na wydłużeniu czasu animacji. Zakres obecny = 150 klatek, a na 100 idzie sam root bone dummy wszystkie i efektory, a model z kośćmi pozostałymi został.. PS. Sorki, że nie w dziale do animacji na ten temat. Pozdrawiam HaoS
  15. Mam pytanie. Zrobiłem animacje, początkowo na 60 klatek (w zegarze ustawiłem na 1/4 czasu, zrenderowałem, ale animacja trwa 2 sekundy. Zmieniłem zakres do 150 klatek (5 sekund) i w momencie kiedy w podglądzie dochodzi mi do setnej klatki skin z kośćmi pozostaje w miejscu (na 100 frame), a wszystkie dummy z bone01 (rootem) idą dalej. Jeśli możecie, to doradźcie co robić, zależy mi na wydłużeniu czasu animacji. Pozdrawiam HaoS
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności