tutaj jest do sciagniecia model Voyagera ze startrecka (znalazłem go gdzies w sieci) i jest tam własnie taki rodzaj oswietlenia który mogłby mnie interesowac ale mam prolbem:
1.Jak zrobic takie oswietlenie ?
2.Jak uproscic go aby czas renderingu animacji był znosny (pare godzin).
link do modelu:
http://rapidshare.de/files/19587154/VOYAGERERIC.RAR.html
Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.
Witam
jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny.
Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ?
ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera).
Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ?
a jesli tak to w jaki sposób ?
statek:
parametry light tracera tracera:
Witam
Jestem w trakcje pisania pracy dyplomowej, i potrzebuje materiałów :
1.modelowanie obiektów 3d:
Ręczne budowanie siatki
Rozciągnięcia do 3d (Extrude)
CSG Constructive Solid Geometry
2.Metody oświetlenia:
Śledzenie Promieni (raytracing ,light tracer)
Metoda energetyczna (Radiosity)
Szukałem, lecz nieznalzłem niczego konkretnego co prawda jest o tym na paru stronach www ale to niestety za mało dlamnie :/
z góry dziekuje za wszelka pomoc
Wiem i macie racje, ale np w serii startrek i innych tego typu filmach kosmos jest na tyle jasny ze dobrze widac w nim statki i inne obiekty, i własnie narazie na czyms takim mi zalezy jak zrobic takie swiatło ?
No i jak stowrzyc realistyczna teksture metalu (mam na mysli matowy metal pancerza)?
Witam
Jak poprawic ten statek, aby wygladał bardziej realistycznie ale przy nie zadługim renderingu gdyz chce stworzyc animacje .
http://img344.imageshack.us/my.php?image=ship31yg.jpg
http://img280.imageshack.us/my.php?image=ship6pc.jpg
http://img152.imageshack.us/my.php?image=ship22ug.jpg
chodzi mi przedewszytskim o teksture.
Mam tez pytanie odnosnie storzenia globalnego swiatła w scenie.