Skocz do zawartości

Mikkonen

Members
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Mikkonen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Mam problem, nie do przejścia dla mnie na obecną chwilę. Męczę się 3 dni. Jak nie ustawie GI w Vrayu, na teksturach pojawia się grubo ziarnista "kasza", która lata w szaleńczym tempie podczas powolnego ruchu kamery po scenie. Szukam sposobu, aby stworzyć szybkie GI, które renderowało by poruszające się światła w scenie (oraz ich cienie), dlatego fly-tru odpada. Light cache jest szybki, ale jak bym go nie ustawił - migotanie "kaszy" na teksturach. W dodatku dziwne niebieskie kropki w zacienionych miejscach się tworzą. W scenie jest bardzo dużo vray displacement mod, prawie na każdej ścianie (jest to jakby półotwarte pomieszczenie). Jeśli nie uda mi się ustawić GI, będę skazany na rendering bez niego :/ Tak to wygląda. Bez GI. Scena uboga, bo renderuję na domowym PC, więc na wielę nie mogę sobie pozwolić. Ma ktoś pomysł na ustawienie GI, zachowujące pełną dynamikę ruchu świateł i nie powodujące migotania ? Niestety nie jestem zaawansowanym użytkownikiem, coś czytałem o mapie fotonów, ale jest to dla mnie trochę za skomplikowane aby ustawić samemu i nie spędzić nad tym tygodnia :) Pozdrawiam
  2. Dobrze pro-userzy, jak ukończę animację i opublikuje ją po obronie, wtedy będziecie mogli wylewać nad moją marnością smutki. A sam temat pracy pisemnej nie jest ostateczny, być może skupię się na oświetleniu naprzykład a nie tylko nad ogólnym tworzeniem animacji. No chyba że jednak pomyliłem forum i toleruje się tu jedynie takich mega-pro wyjadaczy, to faktycznie nie będę miał tu z kim pogadać... Aha, w miarę szybkiego DOFa już opanowałem, dziękuję za pomoc co poniektórym.
  3. Na informatyce się robi :P O ile się wybierze dobrego promotora :D Co do silnika... chodzi o render ? No to Vray 1,5 chyba jest :) Nie mam jakiś super umiejętności, ale potrafie opanować mniej więcej 3dsa (bawiłem się nim już dobre kilka lat temu) i wiem jak co powinno wyglądać :)
  4. Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało.
  5. Witam, jestem na początku tworzenia mojej pracy inżynierskiej głównie w 3DS MAX. Ma to być animacja około 4 minuty. Mój problem polega na tym, że nie mam pomysłu jak zastosować głębię pola, aby wydajnie się renderowała i aby czas renderingu wynosił max 150% normalnej klatki. Efekt nie musi być super dokładny, ma wystarczyć do animacji. Taki motion blur to prawie żadne obciążenie dla procesora, a DOF potrzebuje kilku renderów pojedynczej klatki żeby stworzyć wyjściową klatkę. Przykładowo, taki bardzo prosty render jak poniżej: No i jak tu w prosty sposób zastosować DOFa albo jakąś jego emulacje chociaż ? Rozmyć dalszy plan ? Aha, używam MAXa 2009 + vray. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, niech w miarę dokładnie postara się opisać co i jak, będę bardzo wdzięczny... Sprzęt jakim dysponuję, to quad Intel Q9450 podkęcony do 3.2ghz, ATI HD4870, 4gb RAM.
  6. Tak jest opcja "dreamscape sun" ale kompletnie nie wiem jak ją poustawiać, fakt ładnie oświetla scene (tak samo zresztą jak vray sun) ale zadnych refleksów na oceanie nie ma, lens effectów takze. A nie sądze ze trzeba w takim wypadku ręcznie nakładać lens effecty.
  7. Witam, robie sobie scenke oceanu (plugin dreamscape) z wszystkiego jestem zadowolony za wyjątkiem odpowiednio wyglądającego słońca, jego odbicia w tafli wody i koloru nieba. Nie wiem jak zrobić takie "interaktywne" słońce odbijające się w oceanie, oraz odpowiednio koloryzujące niebo (jak przy zachodzie naprzykład). Eksperymentuje z vray sun + vray sky, ale efekt jest mizerny, niebo albo całe zółte, albo szare i brak refleksów. Czy polecicie jakis dobry tutorial do tego a moze sami cos napiszecie ? Przy okazji prosił bym o pomoc w zrobieniu realistycznego nieba (do animacji, cos innego niz wielka bitmapa). Pozdrawiam.
  8. Tos sie napracowal :) Ciezko mi to ocenic... nie znam sie raczej na takim stylu. Ale robi naprawde dobre wrazenie.
  9. Poprawiłem nieco i dodalem kilka drobiazgow. Mysle ze teraz wygląda chociaz troche lepiej:
  10. Jakbym dobrze umial operowac 3dsem to bym wiedzial co zrobic zeby to wyglądało fotorealistycznie. Ale nie bardzo potrafie, macie jakies tutoriale ktore pozwolą na uzyskanie lepszych ekektow ?
  11. Zrobiłem go dziś, zajelo mi to okolo 3-4 godzin. Nie jest to zaawansowana scena, ale calkiem przypomina kadr z filmu (tudziez serialu), krążownik troche rozni sie od oryginału, ale jest to w pewnym stopniu moja własna koncepcja. Co sądzicie? Pozdrawiam :) [/url] Te są z wcześniejszej wersji, mniej ciekawe.
  12. Nie, to zwykla powierzchnia odbijająca raytrace :) Ale zdalo by sie zrobic ladne lusterko. Chociaz.. nie, takie jest fajne, dziwna scena - dziwne odbicie w lustrze :D
  13. Witam, ta scenka to wlasciwie moj debiut jesli chodzi o 3dmaxa :) Pokoik, dziwny, troche mroczny... Odrazu mowie, ze oswietlenie nie jest zbyt realistyczne, ale za to fajnie wyglada. Moglem dac GI, ale wtedy wszystko bylo jakies bezplciowe, nie bylo fajnych cieni itp. Macie jakies sugestie, co mozna by zmienic, jakie inne ciekawe techniki zastosować? Prosze o komentarze. Tu jeszcze link do pliku jpg w najnizszej kompresji (280kb), po otwarciu kliknac "full page mode":
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności