Skocz do zawartości

Jalokim

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Park

Jalokim's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Jalokim

    pomoc z animacją

    O TO TO TO TO! Wielkie dzięki panie Super Oko Właściwie to Dave napisał niby to samo, ale z moim doświadczeniem w 3DS nie doszedłbym chyba sam co jak mam wykonać. jeszcze raz dzięki za wyrozumiałość i poświęcony czas na począdku wrzuciłem ten wątek wlaśnie do animacji, ale potem zobaczyłem ze jest jeszcze osobna kategoria 3DS Max. Niechcąc być zjechanym za niewłaściwą kategorie usunąłem tamto i wrzuciłem tutaj ;P na PW zapodam propozycyje "zapłaty" ;) Shogun ---> kliczowaniem próbowałem, ale tłok tworzył mi ósemki zamiast poruszać się po prostej, pionowej linii. Nie wiezdiałem jak temu zapobiec. To są moje pierwsze próby z animacją więc chyba nie dziwne żę nie wiem wszystkoego odrazu ;P dzięki wszystkim, myśle że z tymi wskazówkami sam powoli będę rozkminiał co i jak mam robić gdy napotkam jakiś problem
  2. Jalokim

    pomoc z animacją

    widze jakiś konkret. Teraz nie będę sprawdzał, bo i tak sie zasiedziałem. 4:20 do tyry wstać trza ;P jutro obadam sprawe i zapytam apropos ewentualnych niejasności DZIĘKI!
  3. Jalokim

    pomoc z animacją

    no tak.. wszystko jasne, tylko co to jest "merge" :P Jak wspominałem, laik jestem ;P więc tak, obrót wału korbowego - prosta sprawa; ruch tłoka z góry na dół - ruch po linii o długości równej średnicy toru po jakim będzie przemieszczać się stopa korbowodu (nawet nie wiem gdzie ustala się długość linii.. :P), tylko jak sprawic by korbowód łaczył te 2 ruchy zmieniajac kąt nachylenia i wysokość położenia jednocześnie, a przy tym nie zmieniał swej długości. Jestem pewien że jest jakaś stosunkowo prosta operacja, która rozwiąże problem, ale nie dojde do niej sam. Bawiłem się koścmi i dummy'ami i myśle że gdzieś tam należy szukać, z tym że nie bardzo zorientowany jestem w programie i nie potrafie dojść co mam konkretnie robić. Dałby ktoś rade krok po kroku powiedzieć jak mam działać?
  4. Jest taka sprawa... Ucze siew technikum mechanicznym i jak to w technikach bywa, na zakończenie ostatniego roku szykuje się prace dyplomową. Tradycyjnie jest to albo przekrój siakiegos podzespołu, renowacja siakiegoś sprzentu, wykonanie przydatnego narzędzia, bądź pomocy naukowej dla potomnych. Wszystko generalnie wymaga kosztów oraz dobrze wyposażonego warsztatu. Tego niestety nie poisiadam, a w zwiazku z tym chciałbym na dyplom zrobić coś niematerialnego. Wydumałem sobie że dobrym pomysłem byłyby animacje pracy poszczególnych podzespołów samochodowych, ale moja wiedza o 3DS niestety nie jest nazbyt imponująca (delikatnie mówiąc)... Najgorszym problemem jest zmontowanie prostej animacji. Ruch obiektów umiem robić jedynei wpisujac współrzędne w curve edito'rze, recznie za pomocą auto key'a, lub wyznaczać tor ruchu linią. Problemu nie ma kiedy jest jeden obiekt i jeden tor, ale nie mam pojęcia jak stworzyc animacje pełnego obrotu walu korbowego tak by za pośrednictwem korbowodu przemieszczał tłok z góry na dół po linii prostej. Byłbym wdzieczny gdyby ktoś wyjaśnił mi jak wykonać taką animacje krok po kroku, jak dla typowego laika. Jeśli uda mi się zrobić tą animacje, to moze dalej jakoś to sam pciagne Z dołu dziękuje za pomoc wszelaką ps - mam 3DS 5
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności