W modyfikatorze Unwrap UVW(musisz go przypisać swojemu modelowi) masz opcję Select Face,
dzięki której wybierasz ścianki do mapowania. Wybierasz sobie te, które chcesz poprawić(w twoim przypadku jak widzę
na dołączonym zdjęciu musisz wybrać wewnętrzne/zewnętrzne segmenty modelu). I teraz jest mały problem, bo nie wiem na jakiej wersji Maxa
pracujesz. Jeśli to jest R3 to wybierz sobie połowę wewnętrznych/zewnetrznych ścianek, naciśnij Planar Map i potem Edit.
Pokaże ci się okienko z współrzędnymi mapowania dla zaznaczonych wcześniej polygonów(aby zobaczyć w tym oknie nakładaną mape
musisz wcześniej przypisać ja w kanale Diffuse danego modelu). Teraz trzeba tylko odpowiednio poustawiać vertexy(jak napisałem ci wcześniej)
i to samo zrobić z drugą połówką modelu. Szwy mogą powstać w miejscu gdzie texturki się łączą trzeba więc to poprawić np w Photoshopie
lub odpowiednio poobracać współrzędne mapowania i np. uzyskać efekt odbicia lustrzanego na łączeniu texturek. Z Maxem 5
masz jeszcze większe pole manewru ale to już za dużo by cza opowiadać.Odsyłam do Helpa, o ile się nie myle to w tutorialach dołączonych do Maxa
jest dość dobre ćwiczonko odnośnie Unwrapa, no i kombinuj.
Uff ale się opisałem. Jak coś nie skumałeś to sorry ale kiepski ze mnie nauczyciel.
Czym się i miłego mapowania. M.O
:cool: