Skocz do zawartości

Norbert

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa

Norbert's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. Tworze zarowke i praktycznie jest juz ukonczona, pojawil sie jednak maly problem. Postanowilem dodac jeszcze poswiate do zarnika i wszystko niby jest ok http://img120.imageshack.us/img120/3875/bezswieciis2.jpg Gdy jednak dodam szklo poswiata znika http://img502.imageshack.us/img502/6092/znieqk1.jpg Szklo ma nastepujace parametry: http://img153.imageshack.us/img153/4769/glasspropwq0.jpg Natomiast efekt poswiaty zerznalem z tego tutka: http://www.max3d.pl/tut.php?id=244 Dlugo myslalem jak rozwiazac ten problem i jedyne co wymyslilem to zmiana G-buffer w object properties szkla na 1 (taki jest object id w image sources opcji glow element) Problem w tym, ze swieci sie wtedy zarowno zarnik i... szklo http://img502.imageshack.us/img502/5287/id1sr6.jpg Co zrobic zeby zarnik mial ladna poswiate i bylo go widac zza szkla ? Pomocy!
  2. W moim ostatnim watku poruszylem sprawe wycinania okien w scianach booleanem. Dowiedzialem sie jednak ze nie jest to najlepsza metoda. Skoro tak to moze podrzucicie jakies ciekawe pomysly...
  3. Norbert

    Ustawianie axisa

    Rzeczywiscie Align to normal rozwiazuje sprawe. Bardzo dziekuje za pomoc !
  4. Witam. Mam nastepujacy problem: tworze dom, zrobilem juz sciany (przy uzyciu AEC extended -> wall ). Przyszla pora na wycinanie okien Booleanem. Problem wynika z tad iz sciana w ktorej zamierzam uplasowac okno znajduje sie pod blizej nieokreslonym katem. Czy jest jakis rodzaj funkcji align ktora ustawi boxa do wyciecia okna pod katem sciany ?
  5. Norbert

    Efekt spawu

    Czy wie ktos jak uzyskac realistyczny efekt spawu miedzy dwoma obiektami ?
  6. Nalozylem teksture i dodalem modyfikator UVW Mapping - Dziala. Dzieki za pomoc.
  7. Mam problem z nałozeniem testury na obiekt. Obiekt ten to mały stolik. Blat stołu to wyextrudowany spline. Gorna i dolna powierzchnia blatu byla 2 razy zbevelowana. Nie moge nalozyc tekstury na blat. Przy renderowaniu wywala komunikat : The following objects require map coordinates and may not correctly: (UVW 1)' Line 05 Jak sobie z tym poradzic ???
  8. Norbert

    Problemy ze snapem w 3d 8

    Nie no musiałbym cały czas to powiększać to zmniejszać siatke w zależnosci od potrzeby...
  9. Norbert

    Problemy ze snapem w 3d 8

    Guess what ? Oczywiscie znow nie dziala >:( To znaczy dziala ale polowicznie. Na standardowym zoomie wszystko jest ok ale gdy odjade tak ze pojawi sie tak jakby nowa siatka - nie dziala. Kursor olewa to ze tuz obok jest siatka i sie nie przylepia. Kurrrr..... Nie wiem co robic mam takie ustawienia - Snap preview radius:8 Snap radius:8 Angle: 5,0 Percent 10,0. What the hell sie dzieje ?
  10. Norbert

    Problemy ze snapem w 3d 8

    Uruchomilem jeszcze raz komputer i maxa i nagle zaczelo dzialac. Nie wiem czemu ale nie wazne :). Dzieki za pomoc !
  11. Norbert

    Biped

    Jej nawet nie wiem co to jest. :)
  12. Aby obiekty występowały jako jeden należy je zgrupować. Zaznacz wszystkie objekty przytrzymując lewy przycisk myszy i przeciągając kursor nad nimi albo klikaj na kazdy z nich przytrzymujac ctrl. Weź zakładke group (między Tools a Views) a potem opcje group. Zostaniesz poproszony o podanie nazwy grupy. Nie wiem tylko w jaki dziwny sposób poruszaja sie te obiekty. Możesz to jakoś jaśniej opisać ? Bo u mnie nawet nie zgrupowane obiekty poruszaja sie wzgledem srodka calej grupy.
  13. Witam. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem 3dsmaxa 8. Mam tylko problem z opcja snap. Po jej aktywowaniu "krzyzyk" (czyli kursor) powinien sie przylepiac do siatki. Tak sie nie dzieje - nie wiem czemu. Porownalem opcje grida z tymi z 3d 6 ale prawie wszystko jest tak samo. Roznica jest taka ze w 6 jest opcja snap strength a w 8 jest snap preview radius i snap radius. Czy to przez to ? Jak nalezy ustawic by kursor "przylepiał" sie do siatki ? Help !
  14. Norbert

    Mental Ray

    Korzystam od niedawna z 3DSmaxa 6 i mam pytanie na temat Mental Raya. Czy jest on "wbudowany" stanardowo w 3DSmaxa jak Scanline Renderer czy tez trzeba go sobie skombinowac jak np. V-Raya ? Pytam poniewaz mam jedynie do wyboru VUE File Renderer.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności