Skocz do zawartości

rzdeb

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Opole

rzdeb's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzieki, biorę się do roboty. Jak coś zrobię to się pochwalę :)
  2. pomysł niezły - przynajmniej na początku wychodzi super i prosto. Mam tylko jeden problem - obiekt zrobiony shape mergem nie może być poddany przekształceniu extrude. Jak w tej sytuacji pogrubić ścianki ?
  3. no tak, problem tylko że ja mam kontynenty płaskie a kula jest kulista :) i nie ta rady spasować ze sobą. Myślę że ta dłubanina będzie lepsza bo potem będę tą bitmapę mógł wykorzystać do mapowania wyciętych kształtów lądu.
  4. dzięki wszystkim za pomoc! Widzę że nieuchronnie zmierzam ku cięciu na piechotę. Nie boję się tego, ale byłem pewien że się da inaczej. Poza tym już sobie w illustratorze obrysowałem wszystkie kontynenty i się okazuje że całkiem niepotrzebnie :) Czyli reasumując: 1. bitmapą w duuużej rozdzielczości opacity i na kulę 2. wyciąć ręcznie w kuli kontynenty i wyspy jadąc po krawędziach bitmapy 3. usunąć teksturę z bitmapą 4. dać extrude "pociętej kuli" czy tak ? mam mały problem z punktem 2 - jak to zrobić?
  5. no właśnie z tą bitmapą jest kilka problemów: - przy powiększeniach krawędzi - zaokrąglenia - problemy z pogrubieniem lądów (extrude nie działa na bitmapę) a dosplacement z vraya nie oddaje ostrych krawędzi lądów i w dodatku ma problemy z materiałami (cienie i przeźroczystości)
  6. nie rozumiem "zmapować kulę" - co masz na myśli ? Bitmapę mam - czarnobiała http://www.oera.net/How2/PlanetTexs/EarthMask_2500x1250.jpg
  7. fakt, jest to jakieś rozwiązanie, ale myślisz o ręcznym wycinaniu wzdłuż brzegów ? - to będzie naprawdę dużo roboty , musi być jakiś sposób (mam gotowy płaski obrys kontynentów w illustratorze - czyli również w maksie) aha znalazłem jeszcze coś takiego w necie (wyraznie widać że lądy to nie bitmapa):
  8. witaj, robiłem w ten sposób - ale przy wykorzystaniu bitmapy - brzegi kontynentów były rozmyte - czyli po displacement - obłe. Używałem bardzo dużych bitmap - a i tak było to dość widoczne ( zwłaszcza przy biegunach) Postanowiłem zamiast bitmapą - opisać kulę płaskim lub"extrudowanym" obiektem w kształcie kontynentów. Pozwala to na późniejszą swobodną edycję tego obiektu. Znalazłem kilka gotowych przac tego typu - ale nigdzie nie ma jak to zrobić. Nie myślcię że idę na łatwiznę i czekam aż ktoś podsunie mi gotowe rozwiązanie :) próbowałem już wszystkiego co mi przyszło do łba. Są 2 możliwości: albo wymyśliłem coś niemożliwego do zrobienia w maxie (!) albo jest to tak banalnie proste że nie mogę na to wpaść :) myślę że to raczej ta druga możliwość
  9. dzieki, próbowałem właśnie - ale efekt zaden :) obiekt płaski pozostaje obok kuli płaski a jak sądzicie jak to jest zrobione na tych 2 obrazkach , które wstawiłem? przecież to wygląda na coś totalnie prostego (niestety nie dla mnie)
  10. hmm, dzieki, tutorial jest niezły. Ale nie ma w nim tego o czym pisałem :) Chodziło mi o dopasowanie (wykrzywienie) obiektu na kuli. A tam jest rozłożenie grupy obiektów na kuli - bez zmiany ich kształtu. może się mylę i coś przeoczyłem? jaka konkretnie funkcja za to odpowiada ? Rafał
  11. Witajcie Problem na pozór banalny ale ja siedzę nad tym już długo i nie znalazłem dobrego rozwiązania. Chcę opisać na kuli obiekt, "oblać" kontynentami siatkę "kuli ziemskiej" mniej więcej tak jak to widać tu: a kontynenty mam takie jak tu (zwykły obrys + extrude): UWAGA nie chcę robić kontynentów z bitmapy, chciałbym aby były obiektem. pomożecie ? :) rafal
  12. Dzieki, a czy domyślny renderer w 3DMax "scanline" obsługuje wielowątkowość? Rafał
  13. Witajcie nie wiem czy pytam w dobrym miejscu. jak by co to prosze przenieść :) Czy komputery dwuprocesorowe przyspieszają rendering również statycznych "jednoklatkowych"scen czy tylko animacji w 3d Max ? Rafał
  14. Witajcie W jaki sposób można opisać wskazany obiekt na innym obiekcie? Innymi słowy chciałbym na kulę nałożyć płaski obiekt w kształcie kontynentów. Czy jest to wogóle możliwe? Nie chcę tego robić za pomocą bitmapy. tu znajduje się coś podobnego: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob1.jpg7781d375-b5b5-46e3-804f-c289f5151b24Large.jpg a obiekt kontynentów to mniejwięcej to: http://files2.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_29_2004_12_22_58/gllob3.jpg10cddd61-2fff-42f1-90d1-59355fa952f8Large.jpg pozdrawiam Rafał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności