Witam.
Mam spory problem z oświetleniem sceny. Otóż chciałem wykonać pokój wypoczynkowy. Jako że dopiero zaczynam zabawę w 3ds maxa, nie liczę że mi się uda. Ale przejdźmy do rzeczy.
Kładę jeden box o grubości 1 jednostki, jako podłogę. Robię kopię i przesuwam do góry żeby mieć sufit. To obudowuję ładnie boxami jako ścianami.
Sprawdzam na maxymalnym przybliżeniu czy wszystkie boxy się łączą. Mają się łaczyć, ale ani trochę na siebię nachodzić.
Tworzę nowe światło, biorąc ustawienia z tutków z tej strony, i u mnie jest ZUPEŁNIE co innego. Zanim stworzę jakiekolwiek okno, gdy dam jakiekolwiek źródło światła umieszczone poza "pokojem" ściany jakby.. Są ciut przezroczyste (oczywiście cienie na vraya włączone). Nie chodzi że całe przezroczyste, ale najbardziej w kantach i lekko na bokach.
Najlepiej będzie jak umieszczę screena:
I dodam że przy rendrowaniu tej sceny źrodło światła było ODWRÓCONE od całego obiektu:
No dobra, to jeden błąd, teraz drugi. Ustawiłem tak jak w tutorialu odbijanie światła, ale gdy daję by źródło światła (screen wyżej) patrzyło przez okno osiągam zgoła inne efekty. Otóż mimo połyskliwej podłogi światło patrzy.. I to wszystko. Nie odbija się nigdzie. Teraz nie chce mi się już rendrować bo późna godzina. Ale dam jeszcze moje ustawienia.
Ustawienia źródła światła:
Ustawienia VRaya:
Proszę o wytłumaczenie jak największemu laikowi. Bawię się 3ds max od 2 dni, w tym od jakiś 12 godzin VRayem (wcześniej mentalem, ale nie wychodziło mi kompletnie NIC)