Skocz do zawartości

Nastolatek

Members
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Nastolatek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Używam kierunkowych ;) Jak w VRay zmienić natężenie cienia dla danego źrodła swiatła? Zmieniam w zakładce Shadow Parametrs, ale nic się nie zmienia. A w VRayShadows Parametrs nie ma chyba możliwości zmiany natężenia cienia. Pozatym jak w ww. VRayShadows Parametrs zrobi by cień był bardziej rozmyty (chodzi mi o rozmycie jakby motion blur, z kierunkiem przeciwnym do kierunku padania światła, a nie rozmycie krawędzi.)
  2. Chodzi mi o to żeby to wyglądało tak jakby stało na zwykłej drewnianej półce w dość słoneczny dzień. Ja myślę że jakbym rozjaśnił było by lepiej, ale chcę poznać Wasze zdanie
  3. Witam. Stworzyłem na scenie zwykłe tube. Potraktowałem ją MeshSmooth, ale wyszło poprostu skandalicznie. Tak więc zwiększyłem kilkudziesięciokrotnie ilość polygonów (dobrze piszę? Chodzi mi o szczegółowość siatki :)) i potraktowałem ponownie MeshSmooth. Obiekt wyszedł jaki chciałem, ale problem jest taki że z taką skomplikowaną siatką komp zwisa na parę minut przy jakiejkolwiek próbie chodźby zbliżenia ekranu. Jaką funkcją zrobić by obiekt nie stracił ani trochę szczegółów kształtów, a siatka stała by się "trochę" mniej skomplikowana?
  4. Witam. Właśnie sobię zrobiłem prostą scenkę (chyba pierwszą w życiu :P ) Oświetlenie to 3 światła typu Target Directional (Kto mi wytłumaczy o co chodzi z światłami vrayowymi lub innego silnika? Bo ja nie kapuję coś). Zrobiłem - ale coś mi w cieniach tej scenki nie pasuje. Co tam poprawić by to lepiej wyglądało? Obrazek: (Czemu fotosik.pl nie działa? >:[)
  5. Witam. Jak ustawić by obiekt rzucał rozmyty cień? Chodzi o rozmycie krawędzi tego cienia. I jak ustawić żeby pojedynczy obiekt nie rzucał cienia?
  6. Witam. Jak włączyć wyrównanie kursora do siatki?
  7. Witam. Chciałbym w VRayu osiągnąć efekt metalu jak w pierwszym obrazku w tym poście: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=26715 Proszę o wytłumaczenie jak osiągnąć taki efekt, albo odesłanie do tutoriala w którym tworzy się identyczny materiał. A i jak już zakładam nowy temat: Czy w VRau da się osiągnąć taki efekt szkła i rozszczepienia światła jak na tych obrazkach?
  8. Witam. Kolejne pytanie o podstawy. Zakładamy że zrobiłem 2 recangle z shapes. Umieściłem je równo z sobą, tylko że jeden parę jednostek wyżej od drugiego. Jak teraz zrobić żeby połączyć te 2 płaszczyzny i powstał box z zaokrąglonymi rogami? Wiem że można zwykłego boxa edytować, ale mi zależy na shapes ;)
  9. Witam. Mam spory problem z oświetleniem sceny. Otóż chciałem wykonać pokój wypoczynkowy. Jako że dopiero zaczynam zabawę w 3ds maxa, nie liczę że mi się uda. Ale przejdźmy do rzeczy. Kładę jeden box o grubości 1 jednostki, jako podłogę. Robię kopię i przesuwam do góry żeby mieć sufit. To obudowuję ładnie boxami jako ścianami. Sprawdzam na maxymalnym przybliżeniu czy wszystkie boxy się łączą. Mają się łaczyć, ale ani trochę na siebię nachodzić. Tworzę nowe światło, biorąc ustawienia z tutków z tej strony, i u mnie jest ZUPEŁNIE co innego. Zanim stworzę jakiekolwiek okno, gdy dam jakiekolwiek źródło światła umieszczone poza "pokojem" ściany jakby.. Są ciut przezroczyste (oczywiście cienie na vraya włączone). Nie chodzi że całe przezroczyste, ale najbardziej w kantach i lekko na bokach. Najlepiej będzie jak umieszczę screena: I dodam że przy rendrowaniu tej sceny źrodło światła było ODWRÓCONE od całego obiektu: No dobra, to jeden błąd, teraz drugi. Ustawiłem tak jak w tutorialu odbijanie światła, ale gdy daję by źródło światła (screen wyżej) patrzyło przez okno osiągam zgoła inne efekty. Otóż mimo połyskliwej podłogi światło patrzy.. I to wszystko. Nie odbija się nigdzie. Teraz nie chce mi się już rendrować bo późna godzina. Ale dam jeszcze moje ustawienia. Ustawienia źródła światła: Ustawienia VRaya: Proszę o wytłumaczenie jak największemu laikowi. Bawię się 3ds max od 2 dni, w tym od jakiś 12 godzin VRayem (wcześniej mentalem, ale nie wychodziło mi kompletnie NIC)
  10. Witam. Tyle się naczytałem o tworzeniu realistycznych scen, i cały czas napotykam się z "Indirect Illumination". Ale jak to właczyć? W ustawieniach mantala zaznaczyłem chyba wszystko, i cały czas testowa scena ma poprostu czarne cienie i "tylną" część przedmiotów. Czyli nie działa. Wiem że to pytanie na poziomie przedszkola, ale zrobiłem już ładną scenkę i tylko odpowiednie ustawienie tego mi pozostało
  11. Hmm.. No dobra, zainstalowałem RC5, ale w żaden sposób nie uruchomię(Brak pliku z licencją). Nie wiem czy opłaca się być dalej na Maxwellu, jeśli nie mogę go używać.
  12. To więc tak. 1. Która wersja jest lepsza(nowsza), beta 1.2.2a czy RC5? 2. W jaki sposób maxwell rendruje?(czy tak jak mental ray, czy może jak scanline, czy jeszcze inaczej). 3. Jeśli raz przeleci rendring do 100%, to już powinno się pokazać co się zrendrowało, czy trzeba jeszcze czekać?
  13. Mam problem. Otóż za każdym razem, kiedy wchodzę do Material Editor, zamiast kul z nałożoną texturą mam same czane pola, nie można w jakikolwiek sposób zobaczyć textury. Później, kiedy jest rending, ZAWSZE jest tylko czarne pole(nawet jak się renduje parę godzin). Podejżewam że może być to wina jednego z dwóch powodów: 1. Nie dodałem żadnego źródła światła 2. Tam gdzie się przestawia render, wybrałem w pierwszym i drugi Maxwella, ale w trzecim już nie moge wybrać. Czy to może być powodem wersji beta(1.2.2a, mogę w każdej chwili przejść na RC5)?
  14. Jak zrobić "szumy"(zniekształcenia, takie jak chropowatość) na np. 2 płaszczyznach obrazka? Proszę o w miarę rozwinięte wypowiedzi, bo jestem jeszcze początkującym. Render: Maxwell
  15. Podczas kiedy hcę zrendować scenę wyświetla mi komunikat że musi używać kamery. Gdzieś już o tym czytałem, ale nie pamietam gdzie. Tak więc moje pytanie, co mam zrobić aby poprawnie zrendowało scenkę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności