Kto się podejmie zrobienia animacji takich kostek.
Kostki drewniane. Kanty zaokrąglone.
Animacja ma polegać na wysuwaniu kostek aby powstawał napis/logo/jakieś efekty typu fala. Taki rodzaj ekranu.
Proporcje do ustalenia. Ale ilość kostek ma oscylować w granicach 1000 szt.
Robert
Witam.
Może ktoś wpadnie dlaczego nie mam wyświetlanej długości rysowqanego odcinka (DeltaX,Y,Z,Dist,Ang na dole po lewej). Pisałem o tym przed rokiem w tym wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43118
Mam teraz max2008 i problem ten sam.
Robert
Witam.
Bardzo proszę o sprawdzenie jak w waszym max'ie działa rysowanie linii (create-shapes-line).
Jak mam wyłączony SNAP to jest ok i na dole pokazuje mi się DeltaX, Y, Z czyli wartości względne i można sobie narysować odcinek o zadanej długości.
Ale po włączeniu snap'a znika mi DeltaX, Y, Z i mam tylko wartości bezwzględne.
Wszystkie max'y 9 tak mają. Mam SP2.
Proszę o odpowiedź.
Robert
PS1 tak
PS2 tak
PS3 dziękuję
PS4 dziękuję za chęci
Będę próbował. Pewnie kiedyś mi się uda.
Sama komenda pickPoint działa w memencie kliknięcia. Bez kliknięcia to jest pickPoint mouseMoveCallback:fn i tej składni nie rozumiem.
Zacytuję z helpa:
pickPoint [ prompt: ] [ snap:#2D|#3D ] \
[ rubberBand: ] \
[ mouseMoveCallback:fn | #(fn,arg) ] \
[ relativeTo: ] \
[ terminators:#(,,...) ]
Robert
Witam.
Komenda - pickPoint mouseMoveCallback:fn
zwraca współrzędne bezwzględne. Ale jak je mam przypisać do jakiejś zmiennej? Bo "fn" na końcu to funkcja, którą muszę wcześniej zdeklarować. A gdzie argument tej funkcji?
Proszę o pomoc.
Robert
Witam.
Proszę zobaczcie czy podczas rysowania spline'a (LINE) z włączonym SNAP 2D i zaznaczonym GRID POINTS, w oknie na samym dole macie podawane współrzędne względne, kąt, długość rysowanego odcinka? Bo ja mam współrzędne bezwzględne i w żaden sposób nie mogę tego zmienić. Po wyłączeniu SNAP'a jest ok.
Robert
To mnie zaskoczyłeś. Przy rysowaniu spline'a a konkretnie LINE? Jak włączam SNAP 2D lub 2.5D lub 3D i zaznaczone GRID POINTS to współrzędne względne znikają a mam bezwzględne. Proszę sprawdź.
Robert
Dzięki za odpowiedź. No to nie jest to co czego szukam. Może Ty mi pomożesz? Czy jest taka funkcja/komenda, która zwraca współrzędne bezwzględne położenia kursora podczas rysowania spline'a (a może jest taka, która zwraca względne względem ostatniego narysowanego vertex'a)
Marzy ni się okno z X i Y gdzie będę miał współrzędne względne podczas rysowania spline'a a konkretnie LINE. Bo te w max-ie pokazuję tylko bezwzględne gdy jest włączony SNAP.
Robert
Witam.
Co robi ten skrypt:
http://www.chuggnut.com/scripts/chugg_drawvect.zip
Nie umiem go uruchomić a raczej skorzystać z niego.
Pochodzi ze strony http://www.scriptspot.com/start.htm
Robert
Tak wiem, że można inaczej, ale jeszcze tych innych metod nie czuję. Rysowanie liniami dla mnie jest takim szkicem. Bo to co narysuję muszę potem wykonać w realu. To są pozostałości po 3DStudiu (dos). I gdyby ten brakujący drobiazg udało mi się zdobyć to by była pełnia czczęścia.
Robert
Witam.
Podczas rysowania linii (LINE) ze snapem mam wyświetlane współrzędne bezwzględne a ja prosiłbym o względne (lub długość rysowanego segmentu i kąt). Gdy snap jest wyłączony to wyświetlają się współrzędne względne.
Znalazłem skrypt, który umożliwia numeryczne wprowadzanie współrzędnych ale to zbyt wygodne też nie jest.
Może mi ktoś pomóc?
Robert