Skocz do zawartości

Rasiu

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gliwice

Rasiu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam! Muszę napisac następujący program: 1) wklepuje do skryptu pozycje kamery (tzn jej współrzędne x,y,z ), mającej fov 90 stopni, near range 0 , far range 715 2) z wybranej pozycji kamery robie 6 zdjęc (czyli ustawiam cel kamery "camera.target" w takich pozycjach zeby otrzymac 6 zdjec tworzących szescian obrazów ), kazdy wyrenderowany obrazek zabisuje do jednego pliku a jego kanał głębokosci Z do innego pliku. Z min ustawiam na 0 a Z max na 715, rozdzielczosc na np 240 x 240 Wiem ze napisanie takiego programu to jest 15 min ale ja zacząłęm sie interesowac maxscriptem wczoraj i nie wiem nawet jak sie tworzy kamere, jej cel , jak sie zapisuje do pliku itd, niby to jest w MaxScript Reference ale oprocz zapisu do pliku i dostepu do bufora Z nie moglem tam znalesc tego czego szukam
  2. Problem jest następujący: mam położenia kamery, bawie sie 3d image warpingiem wiec potrzebuje bufora głebokości (który juz mam) dla obrazu. Jednak żeby zaimplementowac algorytm potrzebuje jeszcze odległości tej kamery od płaszczyzny obrazu...na pewno da sie to jakoś szybko zrobic ale ja jestem początkujący i nie wiem. Proszę o jakies tipsy Pozdrawiam Rasiu
  3. Witam! To juz mój drugi post na ten temat...dowiedzialem sie ze format rfp i rla obrazu mają opcje zapisu bufora głębokości ale nie wiem w jaki sposób sie do tego bufora odnieśc! otrzyman obraz, wyrenderowany i zapisany w formacie np bmp musze wzbogacic o depth buffer i wprowadzic to do matlaba...nie ma problemu z formatami map bitowych ale nie moge rozgryźc w jaki sposób zapisywany jest ten bufor głębokości , jesli mozecie pomóżcie!
  4. Witam ponownie, jak już mówilem jestem początkującym w 3d maxie, mam następujące pytanie: jak exportowac bufor głębokości zapisany w formacie rle do np. matlaba? piszę program używający trójwymiarowego warpingu i renderingu bazującego na obrazach, więc dla jakiejś trójwymiarowej sceny potrzebuje kilku tzw image cubes (sześciany obrazów) a do stworzenia jednego potrzebuje 6 obrazów z głębokością...aby je otrzymac w świecie realnym musialbym dysponowac skanerem laserowym...ktorym nie dysponuje:), pozostaje mi wiec wygenerowanie wlasnej sceny w 3d maxie i obróbka obrazów...z góry dziękuję za odpowiedz
  5. Mam problem, nie wiem jak otrzymac bufor głebokości dla renderowanej sceny, w 3d Maxie 7 jest opcja renderingu "Z depth" ale zwraca mi czarne tło...jestem totalnym noobem jesli chodzi o 3d Maxa , ucze się go dopiero, jeśli ktoś mógłby mi w tym pomóc byłbym wdzięczny
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności