Witam!
Jesli pisze w zlym dziale to z gory przepraszam.
Mam pytanie w jakim formacie najlepiej jest wyeksportować plik z 3D Max'a, aby zachował się obiekt + otoczenie - zrobione na zasadzie prostego walca "wywróconego na lewą stronę" (modyfikator normal) wraz z teksturami po zaimportowaniu go do PolyTrans'a ? (mozna w 3ds, ale slyszalem o problemie przy eksporcie w tym formacie zwiazanym z za duzą ilością wierzchołków)
p.s. z PolyTrans'a ma byc nastepnie eksportowanie do pliku openGL'a
Ok zostosowałem dany modyfikator. On wyswietla normalne dla wierzchołków chyba tylko, a co z normalnymi dla polygonów ? da sie jej jakoś wyświetlić, czy też nie jest to możliwe
Dzięki za rade Aniu.
A znacie moze jakis dobry serwis z teksturami ktore moga mi sie przydac do nalozenia na ten walec.
(przez google tez poszukam ;) )
Konkretnie chodzi mi o teksture
- asfalt
- na sciany to cos ala plac manewrowy lub jakis teren budowy - cos co pasowaloby do maszyny budowlanej
- a 'sufit' to jakies tam niebo
Witam !
Mam pytanie:
Jak najprosciej zrobić teren po ktorym poruszalby sie pojazd, a ktory mialby być na kształt walca.
Ja mysle aby zrobić prosty walec, nalozyc na niego modyfikator shell i wtedy moge na 'podloge' nalozyc jakas teksture nawierzchni, na sciany wewnetrzne jakias teksture krajobrazu a na 'sufit' teksture nieba.
Czy takie rozwiazanie jest dobre czy mozna znacie jakies lepsze ?
zaznaczam teren ma byc w kształcie walca (takie zalecenie odgorne). chodzi tylko o to zeby bo czyms tam pojazd mogl jezdzic.
Normalne do powierzchni, to tak z grubsza, proste prostopadle do powierzchni (w przypadku kwadratu taka normalna wychodzila by z jego srodka - czyli punktu przeciecia diagonalnych, o ile sie nie myle)
Jesli np. chcialoby sie wyznaczyc normalne do kuli, to po takiej operacji, powinna wygladac jakby najezona ;).
I wlasnie chodzi mi w jaki sposob można uzyskac w Maxie, wizualizacje tych 'Normalnych'.
Witam!
Potrzebuje jakis informacji na temat wyprowadzania normalnych do powierzchni (ogólnie, oraz jak to się robi w 3D Studio Max).
ps. na google tez o tym probuje znaleźć informacje