dzięki. Teraz jeszcze jedno pytanko.
Materiały mam importowane z pliku col1.mat, jego zawartość wygląda mniej więcej tak
Diffuse=D
Normal=N
Specular=S
oczywiście textury są w osobnych plikach
jak do tego teraz dodać "Opacity=D" ale tak aby wyciągał właśnie tą alphe?
Witam.
Chciałem importować modele z pewnej gry (na silniku EU3) do 3ds więc użyłem skryptu "ActorX Importer for 3ds Max". Na początku miałem problem z załadowaniem textur ale pomogło skopiowanie col1.mat i wszystkich textur które są powiązane z danym modelem do jednego folderu i wszystko się ładowało automatycznie lecz jest problem z przezroczystością.
Kiedy używam UE Viewera program automatycznie ładuje to co mu potrzeba z plików gry itp a tu widzę, że będę miał ręcznej roboty.
Tutaj jest pokazaną różnica pomiędzy UE Viewerem a 3ds
http://imageshack.us/photo/my-images/269/beztytuudzmx.jpg/
UE Viewer jakoś sam rozpoznaje co ma wyciąć z textur i z tym własnie nie mogę sobie poradzić
http://imageshack.us/photo/my-images/109/beztytuuwhu.jpg/
załączam także wszystkiepliki z których kożysta UE Viewer do renderowania + plugina do 3ds'a dla ułatwienia sprawy.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
hmm fajnie i sazbko mu to szlo tylko nie za bardzo widac czy te ksztaly same sie wydbywaja czy gosciu recznie to robil, i nie za bardzo mi o tp chodzilo
PS.no ale jednak widze, ze w tym programie bardzo latwo idzie cos modelowanie, moze sie skusze jesli z tymi cieniami to nie wypali
albo mi sie wydaje albo ten program jest zrobiony pod modeling albo gosciu poprostu abcykal wszystko na 102
poszukuje czegos takiego co krzywiznie cieni (ten cien to proste paski ktore pod wplywem znieksztalcen obiektu nie sa juz takie "proste") na jakims obiekcie bedzie potrafil go na kompie przerobic na model 3D (oczywiscie posiadam 3DSMAX i jakis programik to konwertowania modeli z programu do programu), bo takie reczne modelowanie jest nieco czasochlonne a wiem ze takie cos jest bo widzialem niedawno na discavery i to raczej nie byly nowe programy tylko nieco starsze i tam za pomoca takiej metody to robili, mi zalezy przynajmniej na takim programie gdzie wystarczy wczytac kilka zdjec aby wyszedl jakis model 3D bo reszte mozna juz samemu poprawic. chyba, ze jest tez inna metoda to bardzo prosze o podanie owej...
nie za bardzo wiedzialem gdzie to wcisnac to napisze tutaj
czym sie rozni render 3dsmaxa od rendera gier
tzn czemu max renderuje nawet najprostsze sceny w najgorszej jakosci kilka/kilkanascie krotnie wolniej niz gry w kturych grafika jest bardziej skomplikowana??
co do ramu to sie zgodze
wczoraj chcialem sobie zrenderowac 1 scene z systemem czasteczkowym
tylko ze tych czasteczek bylo tak duzo ze ciagle wyskakiwal blad ze nie ma juz pamieci
nie moiac juz o samym obliczeniu polozenia kazdej czasteczki ale to juz chyba kwestia procka
ja tez bym bardziej powiedzial
ze render koszutje xD
czy jest jaksa mozliwosc aby z "The Sims 2 Body Shop" importowac modele
bo ten program ma pewne mozliwosci uformowania twarzy ale nie do konca
a w maxie by sie je najwyzej co nie co poprawilo??
vrayadv14703
max8
tylko 1 byla instalowana wersja v-raya
i cos nie moge znalezc odpowiedniego v-raya
no moze ten blad byl przez to ze pomieszalem z inna wersja ale juz teraz to nie wyskakuje
lecz nadal mam problem z pustym renderem
albo tez czase, zrenderuje ale jakos dziwnie obetnie obiekty
ja tez mialem 700MHz durona
teraz mam P4 3GHz dual core 64bit
i tez nie za bardzo widze wiekszej ruznicy (no moze o kilka sec szybciej)
bo caly czas mam przepelniona pamiec (512)
tylko szkoda ze moje stare 512 sie zjaralo to bym mial 1 GB ramu :/
zainstalowalem v-raya
wlaczem ten 1 plik co trzeba aby v-ray dzialal
wlaczam maxa i ciagle mi wyskakuje blad
http://img158.imageshack.us/img158/6744/errorpi8.jpg
i kilka innych
jak renderuje v-rayem to pomija niektore miejsca lub znieksztalca niektre elemny lub w ogole wyjdzie pusty render
nie no czas u mnie nie gra roli
ja mam 512 ramu i 3GHz porcka
jeszcze zrenderuje to na sieci z kompem siostry (2,7GHz 64bit 700MB pamieci[w jdnej 256 50 MB sie spalilo O_o]) i jakos bedzie