Skocz do zawartości

jarah

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

jarah's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. ok :) dzieki, do Light Contest patrzylem, jestem na 59 stronie :) bardzo ciekawy temat ! osobiscie mam jakies uprzedzenie do zabawy dark/bright multiplier w color mappingu.. i sprobuje sie bawic kamera fizyczna ;p ale ogolnie przyznaje ci racje, trzeba by ksiazke napisac (gruba) aby opisac wszystkie mozliwosci polaczen materialow/swiatla/mappingu itp itd... wiec ze zostaje tylko praktyka, kombinowanie i renderowanie ! :D czasem scena zaczyna zupelnie odbiegac od tego co chce sie osiagnac, i trzeba zaczynac od nowa, ale niestety zlotego srodka nie ma, wiec w odpowiedzi dla tych ktorzy moze kiedys zaczna czytac temat pisze na koniec : najlepiej jednak samemu probowac az wyjdzie ! :D pozdrawiam !! ps.. ale piszcie, moze sie czegos ciekawego dowiem ;p
  2. Nie widze wiekszego sensu w odpowiadaniu na pytania, ktorych sie nie rozumie. Jake sa roznice pomiedzy linear mappingiem a exponential to wiem, chociaz nie kryje sie ze dosc pobieznie, jednak dajac exponential z dark multiplier=10 scena i cienie staja sie dosc nierealistyczne.. i moze lepiej wtedy zwiekszyc multiplier w enviroment, albo multiplier danego swiata, itp Wiem ze kazdy moze powiedziec ze jest nieskonczona ilosc ustawien w zaleznosci od tego co sie chce osiagnac, ale odpowiedzi typu "duzy" nie wiele pomagaja... ;/ pytania rzeczywiscie BARDZO ogolne, ale od czego mamy forum? od dyskusji. ogolnie chodzi mi o to czy robil ktos doswiadczenia z roznymi parametrami i co warto zwiekszac, zmniejszac (color mapping, enviroment, multiplier danego swiatla, czy mniejsze/wieksze ISO na kamerze fizycznej) aby realistycznie przyciemnic/rozjasnic scene nie tracac przy tym cieni takich jakie powinny byc w rzeczywistosci i zeby render nie musial przy tym trwac nieskonczonosc...
  3. Witam wszystkich, 1. jakie znacie sposoby rozjasniania/przyciemniania sceny w vrayu? robilem kilka testow typu zwiekszanie enviroment multiplier, dark multiplier w color mapping (exponential / hsv exp) oraz zwiekszenie intensywnosci swiatla. daje to rozne efekty.. a jakich Wy uzywacie, np do doswietlenia wnetrz aby zachowac kolory i nie psuc sceny sztucznie podkreconym jakims parametrem ? 2. jaki ma to wplyw (teoretyczny) na cienie, ich glebokosc, kolor, itp ? 3. co przy ktorych ustawieniach sceny (duze okno, male okno, sztuczne zrodla swiatla) lepiej sie sprawdza, a czego lepiej unikac?
  4. jarah

    "wyciek swiatla" poza obiekt

    masz racje, bo samo detail enhancement nie pomoglo, dopiero to i zmniejszenie sampla lc dalo dobry efekt :) a ze irr + detail enhanded = qmc to nie wiedzialem ;p, gdzies tylko wyczytalem ze irr to "okrojone" qmc..
  5. jarah

    "wyciek swiatla" poza obiekt

    hmmm jak dam qmc razem z qmc jako secondary bounces to rzeczywiscie nie ma tego efektu ale render pogladowy trwa zdecydowanie za dlugo (kilka min. 64x64 px). do tego jakosc jest do d... ;d;d irr very high -3 1 100 50 tez nie wiele zmienia ;/ potrzebuje zrobic plaskie, waskie swiatlo, ktore jest rozpraszane na pomieszczenie podobnie do tego duzego w tle... ale mam te cholerne wycieki :C sa jakies zasady renderowania/tworzenia tego typu swiatel, o ktorych nie wiem ? :D edit: o! po kilkunastej kombinacji troche pomoglo : high irr + lc z tym ze irr z zaznaczona opcja 'detail enhancement'
  6. caly dzien sie dzis mecze z takim szczegolem jak na screenie dodam ze obiekt jest zamkniety i nie ma przeswitow, swiatlo pada od dolu do gory (w kierunku sufitu). jak zwieksze natezenie to zwieksza sie rowniez wielkosc tej plamy poza obiektem... taka sytuacja moze miec miejsce moze dla polprzepuszczalnych materialow, ale to jest zwykly vraymtl, a efekt jest ten sam niezaleznie czy uzywam vray plane light czy vraylightmtl czy omni... co/jak zrobi zeby efekt byl "normalny" i nie bylo wyciekow? :D ustawienia rendera wlasciwie standardowe : irr + lc 1.0; exponential color (1,4 dark multiplier) aha, przy wysokim boxie swiatlo sie nie "wylewa" a przy niskim (
  7. dzieki za szybkie odpowiedzi ! w tym momencie nie moge tego sprawdzic, ale na 95% masz racje - kompy nie maja uprawnien do katalogow z mapami. Inne rendery ktore robilem dzialaly bo wszystkie pliki byly zapisywane na wspolnym dysku, a ten przypadek jest ciut inny bo wszsytko jest zapisane na jednym kompie. missing buckets :) - i teraz nawet wiem co w google wpisywac ;p zapytanie "irradiance.map + distributed.rendering + vray" itp nie chcialo mi znalezc zadnych wynikow na ten temat :P (rowniez w galerii google)
  8. pierwszy raz mam taki problem i zupelnie nie mam pomyslu o co chodzi. Distributed rendering zawsze dzialal bez problemu, a tu na tych samych ustawieniach render wyglada tak : spotkal sie ktos z czyms takim ? ps. zapomnialem dopisac ze BEZ DR wszystko jest ok. (inne sceny dobrze sie renderuja na DR)
  9. jarah

    face edges - kolor

    aaaaaaa widzisz :D material domyslny wystarczy dac :D wielkie dzieki za odp. tego mi brakowalo ;p
  10. jarah

    face edges - kolor

    w ten sposob zmieniam kolor calego obiektu... natomiast ja chce zeby krawedzie mialy zupelnie inny kolor
  11. zupelnie nie mam pomyslu na to jak zmienic kolor krawedzi wielokata :| da sie w ogole ? przykladowo chce zeby obiekt mial kolor szary, a krawedzie (edges) kolor - powiedzmy - czarny...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności